[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 10:30

Eef_Bam schreef:
manzano schreef:
Oh deze van Decathlon zelf ... 20.000 zelfs. Voor wat het waard is. Maar ziet er niet verkeerd uit.
https://www.decathlon.nl/p/waterdichte- ... 97&c=ZWART

Ik vind deze deken erg fijn eruitzien voor paarden met een flinke schoft. Ben benieuwd of ze ook echt zo goed waterdicht zijn, maar gezien de kwaliteit van de regenjassen voor mensen durf ik dat wel aan te nemen. En voor maar 100 euro, misschien koop ik deze wel als reserve :D .

Mooi dat je de voorsluiting ook kan verstellen. Heb ik nog niet eerder gezien.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 10:31

Amigo bravo 12 heb ik het over inderdaad. Is ook zonder hals te krijgen volgens mij? De "plus" heeft een hals erbij.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 10:33

Eef_Bam schreef:
Amigo bravo 12 heb ik het over inderdaad. Is ook zonder hals te krijgen volgens mij? De "plus" heeft een hals erbij.

Klopt maar die hebben weer die inhaak sluiting :')

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 10:38

Omg mavantos
Je bent echt mijn held van de dag!
Ik denk dat dit helemaal is wat ik zoek.
Wat een geld ;(
Maargoed ik ga deze zeker in gedachten houden. Heb het genoteerd. Nu eerst even me geld spenderen aan de osteopaat en waarschijnlijk ander zadel. Maar deze gaat er hoe dan ook ooit komen :D *D
Wat een verademing dit voor mijn ocd adhd hoofd
https://www.paardendrogist.nl/dominick- ... e-0gr-navy

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 10:50

Hieperdi schreef:
Omg mavantos
Je bent echt mijn held van de dag!
Ik denk dat dit helemaal is wat ik zoek.
Wat een geld ;(
Maargoed ik ga deze zeker in gedachten houden. Heb het genoteerd. Nu eerst even me geld spenderen aan de osteopaat en waarschijnlijk ander zadel. Maar deze gaat er hoe dan ook ooit komen :D *D
Wat een verademing dit voor mijn ocd adhd hoofd
https://www.paardendrogist.nl/dominick- ... e-0gr-navy

Bij Equismart zijn ze een stuk goedkoper. Weet alleen niet of je dan het oude model hebt zonder de liner optie, maar ze reageren snel op Facebook via messenger op vragen.

https://www.equismart.nl/nl/brands/dominick/

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 10:52

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 10:55

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 10:56

Ja op hun eigen site zie ik ook nog niet de liner variant. Op de paardendrogist staat hij wel al.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 10:58

Bloem4 schreef:
Hoi allemaal, een vraag over Rambo dekens. Ik ben erg benieuwd of meer mensen dit herkennen. Afgelopen herfst en winter heb ik de Rambo Supreme Turnout Lite (0g) voor mijn paard gehad. Deze deken was echter al bij één regenbui doorgelekt op de naden (bij de bevestiging van de hals en bij de naad van de startflap). Ook scheurden de halsbevestigingen er binnen no time af. Ik heb toen een nieuwe deken gekregen, waarbij precies hetzelfde gebeurde.
Toen heb ik gekozen voor de Rambo Original Turnout lite (0g). Want die heeft zoveel goede recensies. Maar helaas. Gisteren weer doorgelekt op de naad waar de staartflap aan zit.
Hebben meer mensen zulke slechte ervaringen met Rambo? Of heb ik toevallig steeds pech? Ik vraag mij af hoe het kan dat er zoveel goede recensies over te vinden zijn..

De deken past overigens wel perfect en mijn paard staat in een paddock paradise met meerdere schuilstallen.

Jup, hier 2x een Rambo Original Lite gehad die volledig doorlekte. De eerste midden op de rug, de tweede enorm bij de naden van de staartflap en ook een klein stukje op de rug. Die eerste kreeg ik vergoed en heel slecht.. de tweede heb ik nooit meer ingediend. Was er zo klaar mee. Mijn vermoeden was dat de paarden bij elkaar met kriebelen of een keer een hap de waterdichte coating eraf schuurde en dan heb je dus niks meer aan die sterke buitenstof. Je zag namelijk niks aan de deken, geen haaltje of pilletje, maar op de plek van de lek zat er op 1 van de 2 dekens wel een lichter plekje, alsof er iets langs geschaafd was. Ik vond het ronduit asociaal voor zulke dure dekens. Ja ze blijven heel, maar het moet niet regenen. Heb toen de Rhino gekocht omdat daar de waterdichte laag aan de binnenzijde zat en sindsdien nooit meer last gehad.

Ik dacht overigens voordat ik de Rambo kocht dat daar de waterdichte laag ook binnen zat maar dat bleek dus alleen Rhino te zijn. Koop je de duurste sterkste deken en dan is ie wat mij betreft minder goed dan de goedkopere variant. 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 10:59

Hieperdi schreef:
Ja op hun eigen site zie ik ook nog niet de liner variant. Op de paardendrogist staat hij wel al.

https://www.dochorse.nl/dominick-regend ... -2023.html

Hier staat die ook wel,krijg je er ook nog een liner bij met 50% korting.

Ik vind het ook niet echt duur. Ik bedoel een bucas van fatsoenlijke kwaliteit ben je dit ook voor kwijt hoor!

Dan heb je wel een deken die jaaaaren meegaat.

De amigo bravo is echt wel een heel stuk mindere kwaliteit.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 11:00

Jeetje wat zijn die Dominick dekens duur, terwijl ik ze in dit topic niet veel tegen kom. Wat maakt deze dekens zo geweldig en is het echt zo geweldig?

Edit: ja, dat jaren mee gaan geloof ik na 3 lekkere rambo’s in 4 jaar tijd niet meer zo in :D
Edit 2: ooooh ze hebben niet allemaal de prijs van 190 euro zoals bij Paardendrogist :+
Laatst bijgewerkt door Slmt9 op 21-10-23 11:04, in het totaal 2 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 11:00

Hieperdi schreef:
We hebben t hier over de amigo bravo 12 denk ik? Ik vind hem wel echt intressant maar hij wordt met hals aangeleverd en dat gebruik ik niet. De XL variant wordt dan wel weer zonder hals geleverd. Plus hij heeft geen uitsparing aan de voorbenen. Echt heel irritant. Maar ben een kritische muts hoor :+

-Ik wil een v sluiting hebben omdat hij helejaar op de wei staat, dus geen disk dan kan ik net zogoed een bucas nemen. Want de disk zit naar mijn idee wel wat hoger, minder uitsparing aan de borst .
-Het liefst uitsparing voorbenen
-Geen hals
-Zeer goed waterdicht
-Linersysteem opzich prima maar geen ervaring mee
-Oja en geen inhaak sluiting vanwege hooinet op stal. Tevaak gezien dat paarden eraan vast blijven hangen. Ook bij mijn eigen paard met een amigo hero
:+

Ga gewoon eens wat dekens passen joh. Je doet allemaal aannames en eis 1 tot en met 10 moet zijn dat het je paard goed past. Je komt steeds met allerlei varianten en merken die totaal niet op elkaar lijken. Wat maakt het uit als er een hals bij zit. Bij mijn amigo ligt die gewoon al jaren in de kast. Als de deken verder voldoet maakt dat toch niet uit? Ook zonder V sluiting kunnen ze de hele dag grazen als de pasvorm maar past bij je paard.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 11:04

Slmt9 schreef:
Jeetje wat zijn die Dominick dekens duur, terwijl ik ze in dit topic niet veel tegen kom. Wat maakt deze dekens zo geweldig en is het echt zo geweldig?

Edit: ja, dat jaren mee gaan geloof ik na 3 lekkere rambo’s in 4 jaar tijd niet meer zo in :D

Het past helemaal in mijn ocd hoofd dus voor mij perfect. Zie alleen de 195 nog niet staan.. ;(
Ik heb ze van dominick dekens een bericht gestuurd

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 11:05

Maar wat is er dan perfect aan? Het eerste waar ik aan denk als ik die hoe laag hij op de schouders ligt is: jee, gaat het daar niet bij inregenen? En geen ballistic nylon voor in onze ruinenkudde.
Laatst bijgewerkt door Slmt9 op 21-10-23 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 11:06

Hieperdi schreef:
Slmt9 schreef:

Het past helemaal in mijn ocd hoofd dus voor mij perfect. Zie alleen de 195 nog niet staan.. ;(
Ik heb ze van dominick dekens een bericht gestuurd

Die staat ja gewoon bij dochorse? Bij het nieuwe model

140/195 maat M

andere maten hebben ze niet de maat L is 150/200

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 11:06

Eef_Bam schreef:
manzano schreef:
Oh deze van Decathlon zelf ... 20.000 zelfs. Voor wat het waard is. Maar ziet er niet verkeerd uit.
https://www.decathlon.nl/p/waterdichte- ... 97&c=ZWART

Ik vind deze deken erg fijn eruitzien voor paarden met een flinke schoft. Ben benieuwd of ze ook echt zo goed waterdicht zijn, maar gezien de kwaliteit van de regenjassen voor mensen durf ik dat wel aan te nemen. En voor maar 100 euro, misschien koop ik deze wel als reserve :D .

Ja ben stiekem ook wel benieuwd!
Heeft in ieder geval mooie voorsluiting vind ik.
Ook iets voor Hieperdi op het lijstje ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 11:07

Slmt9 schreef:
Maar wat is er dan perfect aan? Het eerste waar ik aan denk als ik die hoe laag hij op de schouders ligt is: jee, gaat het daar niet bij inregenen?

Mee eens!

En nu ik goed kijk 1000D polyester..
Dat is dus gewoon een matige buitendeken stof?

Want rambo en bucas en pe zijn ballistic nylon. Veel sterker.

Saranghea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 18:12

Noodgedwongen draagt ons ukje nu een deken. Erg lastig qua pasvorm. Heeft iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat de sluiting op de borst een beetje hoger valt?Afbeelding
Hij valt net onder de schouder op deze manier en ietjes hoger zou fij er zijn

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 19:44

Een 195 ligt op de staart aanzet maar vind hem zo groot ogen Afbeelding

Ik wacht nog even tot mijn bucas freedom binnen is hopelijk ligt die wel goed .

Echt ik weet niet meer welke hoek ik het moet zoeken met dekens

191 is net 2 tot 3 cm te klein
198 is net 2 tot 3 cm te groot
195 past goed maar zijn weinig merken die 195 0 Grams aanbieden

Mochten jullie iets weten laat het me weten

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 21:11

TinkerTreas schreef:
Ik heb een amigo pony deken voor mijn shet, 0 grams, die ligt prima op haar.
Dus nu heb ik een liner voor eronder besteld, maar die borst is enorm veel wijder.
Als ik hem aan de deken vast maak, schuift hij niet naar achteren maar de voorkant hangt zowat voor haar voorbenen.

Het is allebei onderlengte 114, iemand hier ervaring mee?[ [url=m/fm5gEc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb geen foto hoe de onderdeken zit, maar die kan ik morgen maken.
Maar je ziet wel een beetje dat de onderdeken er een beetje onderuit komt achter haar voorbenen.

De borst sluiting zit te laag, die verplaatsen naar boven en deken blijft mooier zitten.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 21:13

Pandameisje schreef:
Een 195 ligt op de staart aanzet maar vind hem zo groot ogen [ [url=m/IZD3IB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat zijn verder je wensen want er zijn eigenlijk heel veel merken met 195 in 0 gram. Denk aan HH, Nika, QHP, Equitheme, DKR sports, Weatherbeeta, Shires, de meeste huismerken....

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 21:35

manzano schreef:
Pandameisje schreef:
Een 195 ligt op de staart aanzet maar vind hem zo groot ogen [ [url=m/IZD3IB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat zijn verder je wensen want er zijn eigenlijk heel veel merken met 195 in 0 gram. Denk aan HH, Nika, QHP, Equitheme, DKR sports, Weatherbeeta, Shires, de meeste huismerken....

Vandaag had ik weatherbeeta gepast nou die oogt veelste groot (terwijl die staartflap wel netjes op zijn staart aanzet begint )

heb liever geen fleece er in.

Deken moet goed waterdicht zijn en ook ademend.

Verder weinig eisen

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 21:39

Heb je geen betere foto gemaakt? Als jij zegt dat ie op de staartaanzet ligt, dan is ie toch niet te lang?
Hij lijkt wel behoorlijk ruim (in de breedte). Heb je een heel smal paard?
Ik vind de Bucas Freedom heel smalletjes vallen. Heb je die ook geprobeerd?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 21:52

Vandaag de bucas ontvangen. Vrees dat hij weer terug mag. Lengte is wel goed, maar vind hem naar voren kruipen (bij staartriem vast minder, maar dat lijkt me ook niet comfortabel) en dan wordt hij erg ruim van voren. Morgen nog maar even goed kijken bij daglicht.
Vraag me ook af of hij niet te hoog sluit.

Wel grappig dat dit een maar kleiner is dan de horseware (ook de liner die er onder zit).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Edit; ik weet dat hij vroeger een bucas Irish had in deze maat, die heeft toch dezelfde pasvorm?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 21:59

Ik vind hem een maat te groot.