[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 08:57

Sintara schreef:
manzano schreef:

Dat snap ik, maar dat is wat anders dan iets dat je 24 uur op je huid draagt.
Waarom doe je zelf elke dag schone sokken en ondergoed aan (daar ga ik dan even vanuit :P). Dat zou ook niet hoeven onder het mom van bacteriën zijn overal.

@lies; nee ik heb ze vandaag nog maar eens gemaild, maar niks. Ga weer lekker terug naar mn oude wasserij. Iets meer moeite, maar nooit problemen mee gehad.

Omdat ik geen paard ben, dekens niet direct op genitaliën zitten, etc etc. Is dat geen goed vergelijk. Mijn paard heeft een wintervacht dat dienst doet als complete winteroutfit. Soms houdt alleen de water/winddichte kwaliteit te wensen over tov het weer en dan krijgt ze er een extra regenjas overheen aan..

Je moet je sokken niet ín je onderbroek stoppen he... Dat is wat voor sneue mannen. :P

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 08:58

Klopt zit verder goed, heb ze 24/7 buiten en moet wel echt een goede deken hebben.. Rambo vind ik buiten proportioneel duur :7 dus zou dan liever voor een PÉ kijken. Maar goed dan moet je dus net geluk hebben qua maat

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 09:01

MarjanB schreef:
Klopt zit verder goed, heb ze 24/7 buiten en moet wel echt een goede deken hebben.. Rambo vind ik buiten proportioneel duur :7 dus zou dan liever voor een PÉ kijken. Maar goed dan moet je dus net geluk hebben qua maat

Je zou nog de amigo bravo met V sluiting kunnen kijken. Ik heb een disc deken en die zit op het oog zoals bij jou. Op zich prima dus. Maar de bravo met V sluiting zit net wat mooier.
De PE zat bij die van mij niet goed. Valt zeker groot. Ik had zelfs 2 maten kleiner nodig, maar die had ik voor de zekerheid ook besteld (maar bij amigo zit hij een beetje tussen 2 in en ik hou de grote daarvan aan, dus eigenlijk is het 1,5 maar kleiner bij PE). Retour via Decathlon duurde heel lang (net als leveren), maar uiteindelijk gewoon wel hele bedrag terug, dus geen gedoe over verzend/retourkosten gehad.
Laatst bijgewerkt door manzano op 21-10-23 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 09:02

MarjanB schreef:

Ik vind ze echt superfijn passen, voor beide merries met echt wel verschillende bouw. Ik heb ze ook een maatje kleiner besteld dan horseware. De 6’9 dragende heeft 6’6, degene met normaal 6’0 heeft 5’9. Foto’s heb ik hier eerder wel gepost.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 09:03

Waterkolom zegt wat over bij welke druk op de stof een stof gaat doorlekken. Niet zozeer hoeveel regen/water het kan hebben.
Als je een paard hebt dat veel rolt/ligt terwijl de deken nat is kan dat dus relevant zijn, want dan komt er druk op de stof. Als ze gewoon rondlopen eigenlijk niet.

MarjanB

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 09:06

Oh ja ik kan de bravo met v sluiting van kaat wel even bij dr passen. Vind alleen het idee qua waterdicht bij de PÉ en Rambo interessant gezien ze hier dus veelal buiten in de regen staan.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 09:08

Equitheme heeft dekens met een waterkolom van 8.000 en is prijstechnisch interessant.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 09:09

Ja dat is indd afweging. Zag laatst nog een merk dat aangaf een waterkolom van 10.000 te hebben, maar nu weet ik natuurlijk niet meer waar..... Zo veel dekens bekeken.

Bloem4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 09:12

Hoi allemaal, een vraag over Rambo dekens. Ik ben erg benieuwd of meer mensen dit herkennen. Afgelopen herfst en winter heb ik de Rambo Supreme Turnout Lite (0g) voor mijn paard gehad. Deze deken was echter al bij één regenbui doorgelekt op de naden (bij de bevestiging van de hals en bij de naad van de startflap). Ook scheurden de halsbevestigingen er binnen no time af. Ik heb toen een nieuwe deken gekregen, waarbij precies hetzelfde gebeurde.
Toen heb ik gekozen voor de Rambo Original Turnout lite (0g). Want die heeft zoveel goede recensies. Maar helaas. Gisteren weer doorgelekt op de naad waar de staartflap aan zit.
Hebben meer mensen zulke slechte ervaringen met Rambo? Of heb ik toevallig steeds pech? Ik vraag mij af hoe het kan dat er zoveel goede recensies over te vinden zijn..

De deken past overigens wel perfect en mijn paard staat in een paddock paradise met meerdere schuilstallen.
Laatst bijgewerkt door Bloem4 op 21-10-23 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Het lastige is dan ook nog dat de ideale deken ook nog goed moet passen.
Dat laatste beperkt de mogelijkheden het meest. :j

manzano

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 09:22

Wat waardeloos zeg al die (dure) dekens die dan toch doorlekken. Nou moet ik ook wel zeggen dat het gisteren wel echt extreem veel en lang heeft geregend. Bij mij op stal waren er ook heel veel dekens van paarden nat geworden aan de binnenkant waaronder een amigo. Ik weet niet of het nou echt zo’n verschil maakt of je nou bij wijze van een QHP koopt of een Amigo/Rambo. Uiteraard qua stevigheid zal daar wel een verschil in zitten. Maar qua waterdichtheid ik weet het niet.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 09:25

fransje23 schreef:
Equitheme heeft dekens met een waterkolom van 8.000 en is prijstechnisch interessant.

Iemand ervaring met deze deken? Niet overal staat de waterdichtheid vermeld en sommige zijn maar 600 dinier ripstop stof. Heb je ook van meer dinier en die hoge waterdichtheid?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 09:25

Mijn Amigo Bravo xl heeft mijn paard goed droog gehouden.
Ik heb zelf nooit problemen met Amigo gehad eigenlijk.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 09:27

Yenni schreef:
fransje23 schreef:

Iemand ervaring met deze deken? Niet overal staat de waterdichtheid vermeld en sommige zijn maar 600 dinier ripstop stof. Heb je ook van meer dinier en die hoge waterdichtheid?

Ja, je hebt ook 1200 d en 1680 d, de laatste heeft de waterkolom van 8.000.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 09:28

Yenni schreef:
fransje23 schreef:

https://ruitersportwinkel.eu/aanbieding ... 5-183-198/

Deze is dat... Je kan even op site van equitheme zoeken ook voor de verschillende modellen. Hij is er ook in 0 grams.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 09:29

fransje23 schreef:

Nee ja ik hoor toch wel enorm wisselende verhalen over. Kan jou paard wel droog staan/overkapping? Onze paarden hebben geen overkapping en staan nu nog 24/7 op de open wei. Alhoewel gistermiddag/avond eigenlijk bijna alle paarden op stal stonden :+

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 09:30

Over equitheme was een vriendin van mij enorm over te spreken. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik zal er eens naar kijken

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 09:31

Nee, mijn paard kan buiten niet schuilen! Daarom heb ik dus ook een deken op bij erg slecht weer.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 09:56

manzano schreef:
Oh deze van Decathlon zelf ... 20.000 zelfs. Voor wat het waard is. Maar ziet er niet verkeerd uit.
https://www.decathlon.nl/p/waterdichte- ... 97&c=ZWART

Ik vind deze deken erg fijn eruitzien voor paarden met een flinke schoft. Ben benieuwd of ze ook echt zo goed waterdicht zijn, maar gezien de kwaliteit van de regenjassen voor mensen durf ik dat wel aan te nemen. En voor maar 100 euro, misschien koop ik deze wel als reserve :D .

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 09:58

Hier de Lemieux kudos 50 gram voor mijn verzorgpaars. Gisteren de hele dag buiten en nog kurk droog

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 09:59

Hieperdi schreef:
fransje23 schreef:

Nee ja ik hoor toch wel enorm wisselende verhalen over. Kan jou paard wel droog staan/overkapping? Onze paarden hebben geen overkapping en staan nu nog 24/7 op de open wei. Alhoewel gistermiddag/avond eigenlijk bijna alle paarden op stal stonden :+

Mijn paard kan theoretisch onder een overkapping maar doet dat niet, stond gister prinsheerlijk midden in de open wei }> . Bij hem dus heel goed droog gebleven met amigo, op wat water die via zijn hoofd langs de hals naar beneden drupte na.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 10:12

We hebben t hier over de amigo bravo 12 denk ik? Ik vind hem wel echt intressant maar hij wordt met hals aangeleverd en dat gebruik ik niet. De XL variant wordt dan wel weer zonder hals geleverd. Plus hij heeft geen uitsparing aan de voorbenen. Echt heel irritant. Maar ben een kritische muts hoor :+

-Ik wil een v sluiting hebben omdat hij helejaar op de wei staat, dus geen disk dan kan ik net zogoed een bucas nemen. Want de disk zit naar mijn idee wel wat hoger, minder uitsparing aan de borst .
-Het liefst uitsparing voorbenen
-Geen hals
-Zeer goed waterdicht
-Linersysteem opzich prima maar geen ervaring mee
-Oja en geen inhaak sluiting vanwege hooinet op stal. Tevaak gezien dat paarden eraan vast blijven hangen. Ook bij mijn eigen paard met een amigo hero
:+

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 10:25

Hieperdi schreef:
We hebben t hier over de amigo bravo 12 denk ik? Ik vind hem wel echt intressant maar hij wordt met hals aangeleverd en dat gebruik ik niet. De XL variant wordt dan wel weer zonder hals geleverd. Plus hij heeft geen uitsparing aan de voorbenen. Echt heel irritant. Maar ben een kritische muts hoor :+

-Ik wil een v sluiting hebben omdat hij helejaar op de wei staat, dus geen disk dan kan ik net zogoed een bucas nemen. Want de disk zit naar mijn idee wel wat hoger, minder uitsparing aan de borst .
-Geen hals
-Zeer goed waterdicht
-Oja en geen inhaak sluiting vanwege hooinet op stal. Tevaak gezien dat paarden eraan vast blijven hangen. Ook bij mijn eigen paard met een amigo hero

Dan klinkt het alsof je een Dominick moet nemen. Hebben alles wat je wilt, alleen geen loopsplit.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 10:28

mavantos schreef:
Hieperdi schreef:

-Geen hals
-Zeer goed waterdicht

Dan klinkt het alsof je een Dominick moet nemen. Hebben alles wat je wilt, alleen geen loopsplit.

Google heeft het maar druk met mij vandaag haha. Ff spieken