Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
quintusgl schreef:als je mijn post leest over de dekens die hier opliggen (of niet op liggen) zie je dat je mij niet hoeft te overtuigen. Ook begrijp ik het mechanisme van het opzetten van de haren, daar ben ik dan ook altijd vanuit gegaan. Totdat ik een merrie kreeg die in de winter vaak spierproblemen had (staat 24/7 buiten met schuilstallen). De tip gekregen om toch een deken op te leggen. Ik heb mijn eigen vasthoudendheid over antideken opzij gezet en een deken op gedaan (zelfs met hals) en sindsdien zijn de spierproblemen over. Zodra het koud wordt krijgt deze merrie weer de spierproblemen en daar zie ik aan dat het weer tijd wordt voor de deken. Dus ik zal nooit meer zo hard roepen dat dekens onzin zijn. En zoals je zelf zegt; je bent nooit te oud om te leren.....dus neem dit eens mee in je leerproces...
Xiniee schreef:Heeft niemand hier een paardje die hun deken kapot bijt of los krijgt ofzo ?
Safiera schreef:Evelien__ schreef:zusje gaat morgenvroeg een 0grams regendeken opgooien bij de haf. Ik moet wachten tot de mijne geschoren is om een 400grams Bucas op te gooien... Ze staat ook al redelijk dik in haar zomerhaar nu...
Straks gelijk 400 grams?! Ik heb niet eens een 400, doe het met max. 300 plus in het uiterste geval 150 gr onderdeken, maar dan moet het al bijna 15 graden vriezen voor mij![]()
Vandaag bij de mijne begonnen met een ong. 50 grams bucasdeken. Pony van mijn zusje heeft voor het eerst haar eczeemdeken af, hopen dat dat goed gaat!
Joolien schreef:Mizsz_Kitty schreef:Joolien, ik snap niet helemaal waarom je op iedereen moet reageren waarvan jij vind dat ze te dik ingepakt zijn.
Als we even heel paardtechnisch gaan kijken, hoeven ze helemaal geen deken op, we doen de dekens alleen maar op voor ons eigen gemak. Schone/droge paarden met minder wintervacht.
Dus iedereen hier die al een deken opgooid is aan het vermenselijken.
Dat is zo, maar als je dan een deken gebruikt, doe het dan op een paardvriendelijke manier en pak ze niet zo dik in dat ze het bloedheet hebben. En dan zeggen veel mensen 'oh maar mijn paard heeft het niet bloedheet', dan zeg ik tegen die mensen, ga jij nu ff buiten lopen met een dikke koltrui en een dikke winterjas, dan snap je wat je paard voelt.
Xiniee schreef:Heeft niemand hier een paardje die hun deken kapot bijt of los krijgt ofzo ?