[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DonDon

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 19:51

Nee dat kan niet door een ander paard gebeurd zijn. Want hij staat alleen in de paddock

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 20:03

het lijkt bijna wel of ´ie onder flinke spanning heeft gestaan ofzo...
past ´ie wel goed, nergens te strak?
of met rollen gebeurd misschien?
raar hoor...

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 20:04

Kan ook gebeurd zijn met krabben of bijten over het hek of aan zichzelf. Of rollen en dan los trappen.

Wel heel zonde en met zo veel scheuren mag je verwachten dat je aan de buitenkant ook iets ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 20:19

Veulen84 schreef:
Kan ook gebeurd zijn met krabben of bijten over het hek of aan zichzelf. Of rollen en dan los trappen.

Wel heel zonde en met zo veel scheuren mag je verwachten dat je aan de buitenkant ook iets ziet.

Nou dat hoeft dus niet..

Mijne deken was ook volledig stuk aan de binnenkant en de buitenkant had geen schram.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 20:20

Goh wat zonde, kan hij met opstaan niet op de binnenvoering hebben gestaan ofzo? Lijkt idd alsof er op de binnenvoering flink wat kracht heeft gestaan.

Ik heb zonet m'n RSIH binnen gekregen, eerste wat me opvalt (naast de afschuwelijke kleur xD) is dat het een dichte stof is ipv 'gaatjes' wat je normaal ziet met een vliegendeken. Issie niet warm in de zomer? Hij oogt ook gigantisch dus ben benieuwd offie past xD.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 20:23

Ik heb daar geen last van van warmte :n ofnouja mijn paard dan.

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 20:49

Gisteren de rambo duo turnout besteld. Ben erg benieuwd, kostte wat dus hopelijk is het het waard.
Hier ligt nu nog 300 gram op. Zodra de rambo binnen is gaat er 400 op.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 20:58

Ik vind de RSIH wel warm ja.

Wat waardeloos zeg, die Amigo :=

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 20:59

Nouvel schreef:
raar hoor...

De deken is eerder te groot als te klein. Vind het echt vreemd. Als ik kijk naar de scheuren denk ik ook dat ie onder spanning heeft gestaan

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 21:05

LisaFaded schreef:
Nouvel schreef:
raar hoor...

De deken is eerder te groot als te klein. Vind het echt vreemd. Als ik kijk naar de scheuren denk ik ook dat ie onder spanning heeft gestaan

Kan het niet zijn dat er een kleine weeffout oid in de stof zat en je paard heeft gelegen en hij daardoor is gescheurd, al blijf ik het apart vinden..

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 21:05

Kasmir schreef:
Goh wat zonde, kan hij met opstaan niet op de binnenvoering hebben gestaan ofzo? Lijkt idd alsof er op de binnenvoering flink wat kracht heeft gestaan.

Ik heb zonet m'n RSIH binnen gekregen, eerste wat me opvalt (naast de afschuwelijke kleur xD) is dat het een dichte stof is ipv 'gaatjes' wat je normaal ziet met een vliegendeken. Issie niet warm in de zomer? Hij oogt ook gigantisch dus ben benieuwd offie past xD.

Ik vind het geen hele warme deken, mijn paarden staan er iig nooit onder te zweten.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 21:07

Vanmiddag stond ze nog heerlijk warm met haar 200 onder deken + 0 gram regendeken met hals..

Heb nog en 300 grams outdoor liggen voor het geval dat..

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:00

Net gepast en twijfel een beetje, hij ligt opzich mooi maar trekt ook wel weer wat strak rond de schoft/borst. Misschien ben ik wel beetje verwend met m'n wugs die echt als een huisje om het paard heen vallen?..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:02

Misschien verkijk je je er ook op omdat je wugs andere stof zijn? De RSIH hoort wel helemaal aan te sluiten namelijk.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:06

wat een raar weer, zo voorspellen ze de hele week flinke vorst en zo is het weer boven 0...
ik heb net terug gewisseld naar 300, vond 'm net te warm voelen, was in de stal ook nog 5 graden boven 0...

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:11

Nouvel schreef:
wat een raar weer, zo voorspellen ze de hele week flinke vorst en zo is het weer boven 0...
ik heb net terug gewisseld naar 300, vond 'm net te warm voelen, was in de stal ook nog 5 graden boven 0...

Ja, denk dat ik hier morgen ook weer terug wissel naar de 350 gram. Van het weekend ook weer 6 graden ofzo. -O-

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:14

Ja denk dat ik de stof ook niet heel fijn vind, misschien dat ik m dan toch omruil voor een protector. Die is wat stugger, hopelijk houd die zelf iets meer vorm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:32

Maar als deze te strak zit dan de protector ook vrees ik die valt smaller... Misschien kan je beter kijken naar een ander merk zoals shires.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:35

Yvank_ schreef:
Maar als deze te strak zit dan de protector ook vrees ik die valt smaller... Misschien kan je beter kijken naar een ander merk zoals shires.

Of Dominick

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:35

Ook een goede optie ja :j

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:47

Ja ze is niet zozeer breed in haar front maar vet op haar schoft (brede boommaat ook). Daar trekken de dekens om vervolgens aan de voorkant te gaan hangen. RSIH komt al wel een eind in de buurt maar vind ook zelf de stof niets. Ben wel heeel erg fan van geen bilkoorten maar een achter de staart die ik niet hoef aan te raken :').

Misschien is die van shires idd een optie. Zitten loopsplitten op zo te zien, misschien geeft dat iets meer ruimte. Lees alleen wel weer dat die dan wat dikker is, vind ik ook niet fijn wil wel wat luchtigs.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 09:25

LisaFaded schreef:
Nou wat ik nu mee maak. Ik kwam gisteravond op stal. Net een nieuwe deken op van 400 grams van amigo. Ik doe de deken af en dan zie ik dit: http://i196.photobucket.com/albums/aa268/FakexBarbie/Mobile%20Uploads/image_zpslah9ddvl.jpeg van de buitenkant niks te zien. Ik heb contact opgenomen met de webshop. Nee geen garantie is door geweld. Nou ik vind het echt niet kunnen dat deze dure deken zo snel kapot gaat.

Stalgenoot van mij heeft dit ook meegemaakt, alleen dan met de gloednieuwe 100grams Amigo. Paard had hem net op en toen was ook de complete voering losgescheurd. Dat paard tolereerde echt geen andere paarden die aan haar deken hingen. Uiteindelijk heeft zij haar geld terug gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 09:38

Kasmir schreef:
Ja ze is niet zozeer breed in haar front maar vet op haar schoft (brede boommaat ook). Daar trekken de dekens om vervolgens aan de voorkant te gaan hangen. RSIH komt al wel een eind in de buurt maar vind ook zelf de stof niets. Ben wel heeel erg fan van geen bilkoorten maar een achter de staart die ik niet hoef aan te raken :').

Misschien is die van shires idd een optie. Zitten loopsplitten op zo te zien, misschien geeft dat iets meer ruimte. Lees alleen wel weer dat die dan wat dikker is, vind ik ook niet fijn wil wel wat luchtigs.

Tja dan houdt het denk ik op.. Dan moet je kijken naar gewoon een simpele vliegendeken die een beetje redelijk zit.. De meeste met echte pasvorm zijn toch al snel eczeemdekens.. Op de amigo bug rug, rambo fly protector en bucas buzz off na. Maar daarmee ga je denk ik dezelfde problemen hebben dat het op de schoft trekt..

De shires valt vrij ruim om de schoft maar dat is wel een eczeemdeken maar waarom denk je dat dat niet luchtig is? Een vliegendeken is net zo warm hoor.. Met 35 graden gaan paarden onder alles lopen zweten..

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 10:28

Vanavond laatste nacht dat het gaat vriezen! Dus, vanaf morgen van 520 terug naar 420. :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 10:31

Heb dus de rambo liners gekocht voor mijn belg. Toch niet helemaal optimaal bij de boeg. Toch iets te smal. Maar wat ik vervelender vind, is dat deze liner onwijs schuift! Terwijl hij achter gewoon vastgeklikt is aan de regendeken. Hij hangt er echt een halve meter onderuit. Dat had ik niet verwacht. Dat heb ik nog bij geen enkele liner gehad. Ik ga er toch maar buikbanden aanzetten, denk ik. Gelukkig ben ik aardig handig met de naaimachine. Maar valt me tegen.