[INFO] Alle vragen over dekens? #02

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 14:32

ik heb nu buiten met de harde wind en regenbuien mijn geschoren paard onder 200 voor het eerst, vanavond binnen denk weer de liner er onder uit, even voelen...

DjulitaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 15:15

Djulita schreef:
Ik heb een vraagje over mijn deken. Ik heb gisteren mijn nieuwe deken binnen gekregen, de Amigo Bravo Medium Plus, in maat 6.3 (191). Hoe vinden jullie deze deken zitten? Mijn paard is 3 en groeit nog flink in de lengte en ook qua bespiering gaat ze nog flink groeien.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Ik heb ook een 6.0 (183) opgehad en het begin van de staartflap (waar de staartflap aan de deken vastzit) zit nu precies waar de staart ook begint. Met het oog op dat ze in de lengte en de breedte nog groeit durf ik de 6.0 qua maat toch niet aan, omdat ik volgend jaar ook nog wat aan de deken wil hebben. Misstaat de 6.3 of vinden jullie dat deze deken wel kan qua maat?

Ik heb ter vergelijking nu ook foto's van een maat kleiner. Wat vinden jullie?
Afbeelding
Afbeelding

Marls

Re: [Centraal]Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:24

Zo 200 gram op gooien of niet? Staat nu nog onder 0 gr. regendeken.
Ze staat 24/7 buiten en er staat hier een koude wind in het noorden.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:28

Hier nog hetzelfde. Stond vandaag een koude wind!

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:35

die mag ze best hebben hoor die 6.0

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:43

Hebben jullie binnen en buiten dezelfde dekens?

Paarden hebben een buitenstal, maar een warme.. deuren zijn vrij hoog dicht en staan tegen de binnenstallen. Afdak erover. Stallen zijn dus altijd vrij warm.
Maar elke morgen voor ze buiten gaan andere dekens leggen en elke middag weer wisselen en dan in de avond als ze nog op de weide gaan voor paar uurtjes weer. Is wel erg veel werk.
De ene keer moet iemand anders ze buiten zetten, dus beetje lastig.. zelf vind ik het allemaal niet zo erg.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:51

Ik gebruik binnen en buiten dezelfde deken inderdaad. Mijn pony staat in een buitenstal die amper warmer is dan buiten zelf, alleen dan wat beschutter. Kan prima bij hem.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:09

Djulita, deze maat lijkt mooi te passen zo op de foto

Kirrr schreef:

Paarden hebben een buitenstal, maar een warme.. deuren zijn vrij hoog dicht en staan tegen de binnenstallen. Afdak erover. Stallen zijn dus altijd vrij warm.
Maar elke morgen voor ze buiten gaan andere dekens leggen en elke middag weer wisselen en dan in de avond als ze nog op de weide gaan voor paar uurtjes weer. Is wel erg veel werk.
De ene keer moet iemand anders ze buiten zetten, dus beetje lastig.. zelf vind ik het allemaal niet zo erg.

Ja lastig nu he, nu de nachttemp. nog niet veel lager is dan de dagtemp...
ik had hier hetzelfde probleem, kies dan meestal toch maar voor dunner als ik 's morgens zelf niet op stal ben, want als ze bezweet onder dekens staan is ook niks...
Ik heb dit weekend steeds gewisseld, dunner op stal, dikker buiten als dat nodig leek, nu gaat de temp als het goed is 's nachts ook wat om laag, vanavond even voelen en als ze goed voelen laat ik het nu zo op...

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:17

Kirrr schreef:

mijn elke winterseizoen buiten de zelfde deken op al binnen. Maar ik gewoon een normalen stal zeg maar. Geen buitenstal.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:39

@Djulita, een 3 jarige groeit best nog vlot door hoor. Zowel in de breedte als lengte. Als die 6.3 niet schuift zou ik daar voor gaan.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:47

Djulita, ik zou als deze niet schuift en trekt voor de 6.3 gaan.

JUSTXME1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:13

Ik heb vandaag mijn paard geschoren in jachtpatroon en nu heeft hij een 200 gr op + een regendeken met hals. Hij voelde lekker warm aan. Even morgen ochtend zien of het niet te warm is..

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:37

Kirrr schreef:

Ik heb hetzelfde deken op, hij staat onder een gevoerd regendeken op stal en overdag buiten in de paddock. Ze worden elke keer in groepjes buiten gezet, dus dan is het makkelijker als zijn deken opblijft. En in de stal kan hij prima zijn deken ophouden.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:09

en mijn geschoren paardje stond vanavond toch weer klam op stal onder 200, terwijl het buiten prima was.
dus binnen maar weer de liner er onder uit...

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:01

Moeilijk idd.. bedankt voor jullie meningen.

Wow, kwam op die site van Nika dekens, wat een leuke prijzen. Ga toch eens eentje bestellen om te testen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:02

Mijn pony stond buiten met o grams regendeken en fleece, en zweette daar wat onder..
Dus nu maar weer met enkel de regendeken op.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:03

Ik zou zeker voor de 6.0 gaan ipv de 6.3. Achter heeft de 6.0 nog genoeg over!
Hier nog steeds 0 grams 24/7 buiten. Ik denk wel dat als het zo waterkoud blijft, Valie deze week een 100 gr eronder krijgt. Ligt er een beetje aan hoe ze onder de 0 grams voelt. Daar ga ik altijd maar van uit.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:05

ja ik voel ook altijd regelmatig, als ze gewoon goed warm zijn en niet klam of koud is het meestal wel in orde qua dekens...

DjulitaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:11

Oke, bedankt voor jullie antwoorden! :)

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:16

Kirrr schreef:
Moeilijk idd.. bedankt voor jullie meningen.

Wow, kwam op die site van Nika dekens, wat een leuke prijzen. Ga toch eens eentje bestellen om te testen.

Ik heb er ook 2 van Nika, super fijne dekens en snelle levering!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:20

Fijn om te horen!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:27

Kirrr schreef:

Ik hou ook dezelfde dekens op. Soms wel lastig, zeker nu het eigenlijk snachts nog helemaal niet zo koud is en ze snachts binnen komt (als het droog zou zijn zou ze buiten lopen ook snachts). Het is teveel gedoe om te wisselen voor degene die binnen/buiten zetten dus vandaar dat ik hetzelfde laat.

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:32

Mijn oude pony en paard nog lekker bloot. Ze doen het prima, voelen warm aan en maken een lekker dik vachtje aan. Ik denk dat als ik in het begin al was begonnen met dekentjes, dat zij het nu ook koud hadden gehad en al meer nodig hadden gehad. Ben blij dat ik niks heb gedaan behalve veel kilos slobber, een berg kuil en wat hulp middelen voor de vacht, in dit geval Equitop Forte. Laat ze lekker hun vacht aanmaken, als ze het dan uiteindelijk bij lagere temperaturen toch koud gaan krijgen, gaat er een dekentje op. Heb wel alles klaarliggen t/m dekens van 360 grams maar nu is ook een regendeken nog te warm.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 11:36

Ja, ik heb binnen en buiten de zelfde deken.
Binnen staan ze alleen uit de wind en uit de regen, maar ze staan niet vast op stal.
Heb gister een 200 grams deken besteld en vrijdag een 100 grams halsdeken gekocht. Hopen dat ik mn 200 grams snel krijg :).
Staat nu onder 100.

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:27

Ik heb mijn fries nog steeds onder een 0 gram regendeken staan, maar de winterhaartjes beginnen toch aardig te groeien. Ben nu van plan om toch naar 200 gram te gaan. Nu heb ik een winterdeken gevonden van mijn oude fries, alleen heb ik geeeen idee hoeveel gram die is (staat ook niet op het labeltje). Hoe kun je nu zien/voelen hoeveel gram een deken is?