[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 18:22

Amigo Bravo is een breed begrip. Zijn verschillende modellen.
Vallen bij mij op maat (de amigo bravo 12 plus)

Qhp heb ik ook al jaren en zijn prima waterdicht. De dekens van DeKroo (DKR sports) zijn hetzelfde model en ook prima.
Laatst bijgewerkt door manzano op 20-10-23 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Stal_Fiore

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 18:38

Bij mijn haf ligt de bravo xl erg fijn.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 18:50

Amigo Bravo valt hier ook mooi op maat.

Horsegear deken toevallig aantal weken voor ‘even snel’ aangeschaft, 0 grams. Ligt heel mooi, blijft ook goed liggen en tot dusver top waterdicht zonder klam te worden. Valt voor mijn gevoel qua maatvoering wel iets aan de ruime kant. Qua prijs/kwaliteit absoluut heel tevreden over!
Op de foto net uit de verpakking.
Afbeelding

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 18:58

Horsegear lag hier qua pasvorm geweldig, maar was heel snel zo lek als een mandje... Als dat niet zo was had ik ze nog steeds gebruikt, want zijn goed betaalbaar en zien er goed uit.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 19:23

Pandameisje schreef:
Wie weet of de horsewear amigo bravo deken hoe die valt ?

Vandaag bucas geprobeerd nou daar verzuipt mijn paard in. Dus toch opzoek naar andere deken.

Of heeft iemand ervaring met Qhp Regendeken of horsegear dekens ? Zijn deze goed water dicht ?

Ik heb de qhp regendeken fleece 0 gram. Paars met stippels. Ben er tevreden over maar verwacht er niet al teveel van. Na de vele regen van vandaag was de fleecevoering wel droog alleen de zijkanten en bij zijn nek wel nat.

Ik heb hier de amigo bravo. Toevallig net gepast van een stalgenoot. Mijn paard heeft normaal 195. Dit is een 191. Ik twijfel tussen 191 of 198 omdat ik wel met liners wil gaan werken. Hij was bij zijn staart wat krap. Verder wel prima volgens mij
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 19:26

De billen moet uitsteken dus als dat zo was is het goed.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 19:39

Hier paard zeiknat onder de amigo bravo vandaan gehaald. Vorige week 2dehands gekocht. Gelukkig wilt de verkoopster betalen voor het waterdicht maken dus hopelijk dan wat beter -O-

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 19:41

Escada schreef:
Hier paard zeiknat onder de amigo bravo vandaan gehaald. Vorige week 2dehands gekocht. Gelukkig wilt de verkoopster betalen voor het waterdicht maken dus hopelijk dan wat beter -O-

Waterdicht maken is vaak niet meer mogelijk is mijn ervaring.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 20:00

Escada schreef:

Dit is exact de reden waarom ik ze alleen maar ongewassen tweedehands koop...
Super vervelend voor je!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 20:05

Wat vervelend. Hier vanmiddag paard verassend droog onder de Amigo bravo vandaan. Alleen de onderkant van zijn hals was wat nat omdat dat vanaf zijn oren naar binnen gelopen was. Ik was de buitendekens gewoon niet, alleen afspuiten met water, dan blijven ze jaren goed. De liners gaan wel in de was.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 20:13

Mijn Autumn Series was vanmorgen weer zeiknat. De rug niet overigens. Maar er viel echt veel water en het zag er naar uit alsof hij weer had gerold met die deken. Tja.. Daar is niets tegen bestand als ze in een plas gaan liggen.. De rest van de dag onder een 0 grams Rhino gestaan en nu op stal de Autumn weer op die eigenlijk nog iets te nat was, maar ik vond de 0 grams voor vannacht en morgen toch net weer te warm. Lastig hoor dat ze niet 's avonds afgehaald en 's ochtends opgedaan worden. Morgenmiddag wissel ik de Autumn weer om voor de Rhino en dan hoop ik dat iemand deze 's avonds af kan halen. Wat een gedoe. :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 20:32

Hier alle 3 droog. Met de nieuwe amigo had ik niet anders verwacht. De HH is een reservedeken die ik zelf had gewassen en ingespoten met impregneerspray van action. Dus verbaasd dat hij kurk droog bleef. De DKR deken wordt netjes elk jaar door wasserij gedaan. Heb ik al jaren en wederom droog.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 20:44

Ik had al een topic geplaatst, helaas geen reacties. Gezien de activiteit van het topic stel ik m'n vraag hier. Heeft iemand een idee waar ik voor een Amigo Bravo Plus lite een halsdeken in XXXS kan vinden?
Als ik op internet zoek kom ik uit op de site van HW zelf en Engelse en Amerikaanse webshops. Ik vind het net even te veel geld om het uit Engeland te laten komen

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 21:10

Escada schreef:

Ach wat waardeloos. Wordt er geadviseerd om deze dekens helemaal niet te wassen? Ik laat mijn dekens altijd 1 keer per jaar wassen en inpregneren

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 21:11

Eef_Bam schreef:
Wat vervelend. Hier vanmiddag paard verassend droog onder de Amigo bravo vandaan. Alleen de onderkant van zijn hals was wat nat omdat dat vanaf zijn oren naar binnen gelopen was. Ik was de buitendekens gewoon niet, alleen afspuiten met water, dan blijven ze jaren goed. De liners gaan wel in de was.

Thnkx voor de tips! Ik laat mijn dekens namelijk altijd 1 keer per jaar wassen en impregneren

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 21:14

Hieperdi schreef:
Eef_Bam schreef:

Thnkx voor de tips! Ik laat mijn dekens namelijk altijd 1 keer per jaar wassen en impregneren

Wassen wordt juist aangeraden als je je deken waterdicht wil houden.

Zo'n klein halsje heb ik nog niet gezien. Misschien minihorseshop mailen of ze hem voor je kunnen bestellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 21:20

Hieperdi schreef:
Escada schreef:

Ach wat waardeloos. Wordt er geadviseerd om deze dekens helemaal niet te wassen? Ik laat mijn dekens altijd 1 keer per jaar wassen en inpregneren

Er wordt juist geadviseerd je dekens regelmatig te wassen. Ze gaan niet kapot van wassen.

Ze gaan kapot van níet wassen. De urine en mestvlekken tasten de coating aan. En ook verkeerd wassen wat nog veel gebeurd (verkeerde wasmiddel, te heet, in de droger) dat zorg voor kapotte dekens.

Maar als je ze regelmatig wast gaan ze juist lang mee.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 21:37

Mijn Amigo XL (professioneel gewassen) heeft het gelukkig ook gehouden. Wel blij dat ik ze om vijf uur op stal kon zetten. Stonden toch wel wat paarden met doorweekte dekens op stal :\

Heel blij hier mee :j Het is wel wat ingeregend, maar haar romp is droog.
Afbeelding

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 21:58

Ik was mijn dekens niet. Te veel ellende van gezien. Maar hier liggen ze niet in de mest of urine, alleen in het zand in de paddock. Ik borstel de dekens af of spuit ze af met de tuinslang. Waterdichte laag zit ook niet aan de buitenkant bij de dekens die ik gebruik (rhino en rambo).

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 22:00

Ik was ze ook niet, in mijn omgeving nog geen een persoon gehoord waarvan de deken waterdicht is gebleven na wassen.
Andere mensen hier in het topic wel maar ik durf niet.. mijn paard draagt de deken niet heel veel en is heel schoon + volledig buitenpaard, dat scheelt wel denk ik. Ik spuit ze wel een keer af s zomers en hang ze zoveel mogelijk uit, ook s zomers na afspuiten een paar weken achter elkaar in de carport van mn ouders.
Op het verbleken van de zon na zien ze er als nieuw uit hoor, helemaal niet vies

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 22:08

Berdien schreef:
Mijn Amigo XL (professioneel gewassen) heeft het gelukkig ook gehouden. Wel blij dat ik ze om vijf uur op stal kon zetten. Stonden toch wel wat paarden met doorweekte dekens op stal :

Heel blij hier mee :j Het is wel wat ingeregend, maar haar romp is droog.
[ [url=m/RtYgIW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit had ik ook met mijn Rhino Plus, kan 'm alleen opdoen met hals, anders regent het in (als het regent dan :D ).
Met de Bucas dekens geen last van.

Heb mijn dekens regelmatig laten wassen (paard ligt graag, dus wordt heel vies) en zijn altijd goed waterdicht gebleven.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 22:10

Na een keer swabs te hebben gezien wat er aan bacteriën aan de binnenkant zit laat ik ze echt wassen.
Waarschijnlijk zijn mijn Rambo en mogelijk amigo nu verkloot door wasserij. Daar baal ik mega van, maar nog steeds geen haar op mn hoofd dat ik stop met wassen. Te smerig echt.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 22:12

Swab een keer voor de grap je gras of paddock zand. Of nog erger, een stal.. bacteriën zijn overal en niet altijd schadelijk

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 22:13

manzano schreef:
Na een keer swabs te hebben gezien wat er aan bacteriën aan de binnenkant zit laat ik ze echt wassen.
Waarschijnlijk zijn mijn Rambo en mogelijk amigo nu verkloot door wasserij. Daar baal ik mega van, maar nog steeds geen haar op mn hoofd dat ik stop met wassen. Te smerig echt.

Nog niks van ze gehoord?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 22:15

Sintara schreef:
Swab een keer voor de grap je gras of paddock zand.. bacteriën zijn overal

Dat snap ik, maar dat is wat anders dan iets dat je 24 uur op je huid draagt.
Waarom doe je zelf elke dag schone sokken en ondergoed aan (daar ga ik dan even vanuit :P). Dat zou ook niet hoeven onder het mom van bacteriën zijn overal.

@lies; nee ik heb ze vandaag nog maar eens gemaild, maar niks. Ga weer lekker terug naar mn oude wasserij. Iets meer moeite, maar nooit problemen mee gehad.