Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Doubtless schreef:Vorige winter is het -20 geweest als ik me niet vergis. Hier gaan ze ook in de winter gewoon naar buiten, dus dan staat het hele spul niet met z'n allen binnen.
Sappos: Dit najaar voor de 3e keer scheren?
Amiigo schreef:Als het -10 is heeft die van mij 700 grams opword het kouder krijgt die er een 2 a 300 grams bij. Staat wel overdag buiten en snachts in de stal waar die dan ook minder op krijgt als buiten. Hij is geschoren en schiet meteen in de vacht als het kouder word.
Nouvel schreef:Maar hoe komt het dan dat zoveel paarden het met deze temp al zo ontzettend koud hebben als ze minder dan 200/300 gram op hebben?
Krijgen die heel weinig ruwvoer om zich warm te houden?
Of is daar een andere reden voor?
Ik heb afgelopen week een paar keer een poging gedaan om mijn geschoren paard onder 200 te zetten en in no time stond ze te zweten...
als van de week de nachttemp naar beneden gaat ga ik maar opnieuw proberen...
Nouvel schreef:Maar hoe komt het dan dat zoveel paarden het met deze temp al zo ontzettend koud hebben als ze minder dan 200/300 gram op hebben?
Ik heb afgelopen week een paar keer een poging gedaan om mijn geschoren paard onder 200 te zetten en in no time stond ze te zweten...