mijn paardje nog steeds regendeken op, als de tempratuur echt gaat oplopendit weekend gaat hij weer 2 dagen af, anders blijft hij lekker erop. ik twijfel alleen over mijn merrie, die is 28 jaar oud en een haflinger, in de zomer had ze hele lange haren (kon der wintervacht niet goed kwijt) deze zomer kon het nog wel. maar ik vraag me nu af, houd ze zich nu nog wel warm zonder deken? we hebben der altijd alleen een deken opgelegd als het 5-0 graden was en een zwaardere deken als het 0-15 graden was.
Mijn pony staat onder regendeken. Zou er het liefst 100g opleggen maar die heb ik niet. Als ze volgende week geschoren is krijgt ze 200g op met hals (die ik nog zoek!!). Die hals hou ik eraan tot ze weer op stal staat.
als ik scheer laat ik benen en hals en hoofd altijd ongeschoren dus heb dan ook geen halsdeken nodig. mn pony heeft ook een giga dikke bos manen, die verstikken dan aardig denk ik
Mijn merrie heeft steeds met 0 gram gestaan, maar ik schrok mij dood hoe achterlijk het tochte in de stallen toen ik vanochtend op stal kwam!! Ik blij dat ik een dek op heb gegooid, je waaide bijna je jas uit! Met de tussendeur dicht was het gelukkig over, want dat kan niet goed zijn!
Nu staat ze met haar dikkere deken (50 gram) omdat we vanochtend een flinke rit hebben gemaakt en ik niet wil dat ze ook maar iets kou op haar spieren krijgt. Ze loopt nu buiten. Vanavond gaat de 0 gram denk ik weer op, ligt eraan hoe ze aan voelt.
Had ook niet verwacght dat het zo zou tochten, ik heb het nog nooit zo meegemaakt op stal. Maar vooral op de hooizolder waaide je bijna je jas uit, en dat trok door naar beneden. Met het zolderluik dicht was dat gelukkig verdwenen, lijtk mij idd niet goed, heb ik straks een ziek paard
tessie1985
Geplaatst: 08-10-11 19:26
2 staan onder 200 grams waterdichte deken en mn 3 jarige een fleece gevoerde regendeken
Van de week wordt het weer 17 graden, nou dat kreng bijft gewoon op. Ik ben het zat. In de nacht is er vorst aan de grond. Ze staan op het open veld, dus als de zon niet schijnt zal het zeker niet als 17 graden aanvoelen denk ik.....
Laulitz
Geplaatst: 08-10-11 19:46
Het was hier een half uur geleden maar 6(!) graden! Vrees voor deze nacht. Maar durf de 200 grams nog niet op doen, dat is voor als het winter wordt
jamiroquai
Geplaatst: 08-10-11 19:48
Staat je paard vannacht buiten of binnen?
nicky_rilana
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik
de mijne heeft al 1 week een 200 gram op, kun je best doen hoor de mijne had het niet een warm
2005
Geplaatst: 08-10-11 19:54
Volgende week schijnt het weer 20 graden overdag en 13 's nachts te worden. Kan het niet gewoon zomer zijn en dan herfst worden in plaats van maanden een mix van zomer en herfst .
Laulitz
Geplaatst: 08-10-11 19:57
jamiroquai schreef:
Staat je paard vannacht buiten of binnen?
Buiten
jamiroquai
Geplaatst: 08-10-11 19:58
Dan kan die van mij weer zonder deken want ze gaan nu voor de nacht naar binnen. Ik zal eens even op de weersvoorspelling kijken....
Lau Eef: dat is toch best koud. Is er een schuilstel dat hij uit de wnd kan? Anders is de deken misschien toch wat dun?
Aan de grond kan het al licht gaan vriezen.....
Moeilijk moeilijk moeilijk!!!
Laulitz
Geplaatst: 08-10-11 20:01
Er is een schuilstal, niet dat ze daar gebruik van maken Ze staat onder een regendeken + wolgevoerde staldeken. Eerst zat er een fleeceje onder maar toch voor iets dikker gegaan.
+ idd moeilijk moeilijk daarom hoop ik dat de temperaturen snel wat stabieler worden
Winddancer
Geplaatst: 08-10-11 20:02
Mijn 24-jarige koukleum staat nog gewoon onder de ongevoerde regendeken en heeft het warm zat. Staat de hele dag buiten, maar kan wel zelf zijn stal in, maar doet hij maar zelden. Staat nog liever in de regen gras te happen
Die van mij is net onder een zomer deken fleece gevoerd gegaan.
Goesju
Geplaatst: 08-10-11 20:08
Als het nu toch weer warmer gaat worden, doe ik bij die van mij nog geen deken op. Ik ben van plan om hem eind deze maand te scheren. En hij heeft een dikke wintervacht dus die paar weken overleeft hij dan ook nog wel lijkt me.