Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Joolien schreef:Mizsz_Kitty schreef:Joolien, ik snap niet helemaal waarom je op iedereen moet reageren waarvan jij vind dat ze te dik ingepakt zijn.
Als we even heel paardtechnisch gaan kijken, hoeven ze helemaal geen deken op, we doen de dekens alleen maar op voor ons eigen gemak. Schone/droge paarden met minder wintervacht.
Dus iedereen hier die al een deken opgooid is aan het vermenselijken.
Dat is zo, maar als je dan een deken gebruikt, doe het dan op een paardvriendelijke manier en pak ze niet zo dik in dat ze het bloedheet hebben. En dan zeggen veel mensen 'oh maar mijn paard heeft het niet bloedheet', dan zeg ik tegen die mensen, ga jij nu ff buiten lopen met een dikke koltrui en een dikke winterjas, dan snap je wat je paard voelt.
emily_olle schreef:Ik had even een vraagje, mijn paard is nu 1,5 en is een kruising tussen een tinker en een Fjord, nou had ik zelf het idee dat het nog niet noodzakkelijk is hem een deken op te doen van de winter, wat vinden jullie en wat adviseren jullie mij?
jamiroquai schreef:Lekker vachtje op laten als het kan. Maar als hij na het werk nog 2 uur nat is va het zweet, moet je toch eens gaan denken aan een oplossing, gedeeltelijk scheren bijvoorbeeld.
Mijn paardje loopt na 5 minuten werken al te puffen en zweet urenlang na, daarom krijgt hij een racestreep als het echt niet meer gaat. Maar ik wacht zo lang mogelijk.
emily_olle schreef:Ik had even een vraagje, mijn paard is nu 1,5 en is een kruising tussen een tinker en een Fjord, nou had ik zelf het idee dat het nog niet noodzakkelijk is hem een deken op te doen van de winter, wat vinden jullie en wat adviseren jullie mij?