Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

pauline_x

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 14:32

Nog niks, aangezien hij volgende maand met pensioen gaat laat ik hem gewoon een dikke vacht opbouwen. Er wordt dan niet meer op gereden dus dan is het alleen maar fijn voor hem om zo lang mogelijk zonder deken te staan.

miranda_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 14:38

Ik heb mijn verzorgpaard gister ook een deken opgegooid, dacht 0 grams regendeken. Hij krijgt al zo'n flinke wintervacht (Hij is al 21) en heeft het met rijden daardoor snel warm. En het begint nu gewoon weer kouder te worden 's nachts.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 14:50

Die van mij staat nu ook onder een 0 grams regendeken (Haflinger).
Als het kouder wordt heb ik nog een 200 grams liggen..

Eerst maar eens zien hoe dit gaat

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:32

Heb er vandaag toch maar even een iets dikkere op gedaan.
Had het idee dat ze het niet zo leuk vond met dr waterdichte zomerdeken :+.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:34

als je de vacht wil kort houden, dan moet je eigenlijk zodanig inpakken dat je paard het net goed tot net te warm heeft. En da's idd puur voor ons eigen gemak en maar een heel klein beetje voor het welzijn van het paard. Beter is wachten tot de wintervacht erdoor is en scheren bij conditieverlies.

Maar ja ik ben ook schuldig aan het snel inpakken van mijn paard...

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:40

Joolien schreef:
Mizsz_Kitty schreef:
Joolien, ik snap niet helemaal waarom je op iedereen moet reageren waarvan jij vind dat ze te dik ingepakt zijn.

Als we even heel paardtechnisch gaan kijken, hoeven ze helemaal geen deken op, we doen de dekens alleen maar op voor ons eigen gemak. Schone/droge paarden met minder wintervacht.

Dus iedereen hier die al een deken opgooid is aan het vermenselijken.

Dat is zo, maar als je dan een deken gebruikt, doe het dan op een paardvriendelijke manier en pak ze niet zo dik in dat ze het bloedheet hebben. En dan zeggen veel mensen 'oh maar mijn paard heeft het niet bloedheet', dan zeg ik tegen die mensen, ga jij nu ff buiten lopen met een dikke koltrui en een dikke winterjas, dan snap je wat je paard voelt.

dat doe ik al en ik heb het niet warm. ik ken paarden en die hebben al lang een 200 grams deken op en als je dan 's ochtends op stal komt heeft die het gewoon koud.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:42

Ik had even een vraagje, mijn paard is nu 1,5 en is een kruising tussen een tinker en een Fjord, nou had ik zelf het idee dat het nog niet noodzakkelijk is hem een deken op te doen van de winter, wat vinden jullie en wat adviseren jullie mij?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:44

emily_olle schreef:
Ik had even een vraagje, mijn paard is nu 1,5 en is een kruising tussen een tinker en een Fjord, nou had ik zelf het idee dat het nog niet noodzakkelijk is hem een deken op te doen van de winter, wat vinden jullie en wat adviseren jullie mij?

ik zou het ook niet doen pas als je echt iets met heb gaat doen ( longeren, rijden enzo.).

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 16:59

Lekker vachtje op laten als het kan. Maar als hij na het werk nog 2 uur nat is va het zweet, moet je toch eens gaan denken aan een oplossing, gedeeltelijk scheren bijvoorbeeld.

Mijn paardje loopt na 5 minuten werken al te puffen en zweet urenlang na, daarom krijgt hij een racestreep als het echt niet meer gaat. Maar ik wacht zo lang mogelijk.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 17:11

jamiroquai schreef:
Lekker vachtje op laten als het kan. Maar als hij na het werk nog 2 uur nat is va het zweet, moet je toch eens gaan denken aan een oplossing, gedeeltelijk scheren bijvoorbeeld.

Welk werk!? Beest is 1,5..... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 17:11

vandaag de 0 grams regendeken erop gelegd.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 17:39

Oeps, had ik niet gezien.....

Zo'n jong paard zou ik zo min mogelijk aan klungelen . Eerst maar eens wachten tot hij het koud krijgt, dat zal in zijn geval wel even duren...

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 17:45

jamiroquai schreef:

Mijn paardje loopt na 5 minuten werken al te puffen en zweet urenlang na, daarom krijgt hij een racestreep als het echt niet meer gaat. Maar ik wacht zo lang mogelijk.

Hier ook, te dinsdag stond ze na 2 uur nog altijd te zweten onder dr zweetdekentje. En dat terwijl ze maar 5 minuten gerend had. Dus hier besloten om er een stuk af te scheren!

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 17:57

LauEef, wat voor patroon scheer je dan?

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 18:14

Ik wil graag een streeppatroon. Een stuk aan dr borst/hals (hals nog zoveel mogelijk beperken) en dan langs haar schouder, singel en flanken. Dit zijn de delen waar ze het meeste zweet, de rest speelt voor mij opzich geen rol.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 18:44

emily_olle schreef:

niks op doen!
mijn jaarling loopt in de opfok nu nog dag en nacht buiten, ook zonder deken...

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 18:45

Ik ga er zo een 100 grams deken op leggen. Temperatuur op stal is onder de 15 graden 's nachts.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 19:05

Mijn paard heeft sinds vandaag een fleece gevoerde regendeken op.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 21:24

Ik heb gister een 0 grams regendeken opgelegd. Echter voelde hij vandaag te koud aan (dus niet koud, maar te koud). Heb er een fleece onder gelegd, en na 2 uurtjes weer even gevoeld en toen voelde het goed aan. :)

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 21:25

ik heb er nogsteeds de 100 grams opliggen , zat even te twijvelen voor de 200 maar toch nog maar niet gedaan , tis echt kouder bij ons op stal misschien dat ik hem morgen opleg :j

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 21:31

emily_olle schreef:

Die van mij heeft pas met zijn 6e een deken op gekregen. Kunnen ze eerst mooi zelf wat harder worden. :D

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 21:35

Mijn paard staat sinds gisteravond onder zijn fleece gevoerde regendekentje. hij staat samen met mijn 1 jarige shet merrie 24/7 buiten met een schuilstal. mn uk staat dekenloos, heeft ook een giga vacht.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 21:35

Heerlijk al die dekens, nou de enige plaats waar een deken ligt is op mijn bed.
Mijn paardjes houden zich zelf wel warm door het vachtje wat ze hebben.

LouanneLoua

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 23:17

Mijn paard staat op het moment onder een ongevoerde regendeken, 0 grams dus :)

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 23:21

ik had de mijne dus een 200 gram op gegeven maar nu haalde ik hem van stal en hij had het niet eens heel warm, maar ik moet er wel bij zeggen dat de ruime waar hij staat heel groot is en niet geisoleerd, ik denk dat de ruimt ongeveer 50 x 80 is en dan staan ze er met 13 paarden.