[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SBravour

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 08:37

Mijn gevoel zegt dat Bucas daar niet op past..

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 08:44

Zul je toch moeten passen, evt de big neck proberen.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 08:46

Waar amigo hier wel past was de bucas in hals beide kanten minstens 10cm smaller. Dus vrees dat je beter de big neck kan proberen. Aan de pagony deken te zien gaat bucas hem dan echt stikken denk ik

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:02

Het hangt vooral van de ruimte onder aan de hals af. Ik zou beide bestellen en dan passen, maar ken wel aardig wat Haflingers die een Bucas dragen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:12

Je hebt dit toch eerder ook al gevraagd? Je moet inderdaad gewoon passen. Mijn fjord komt van haar leven niet in Horseware, maar Bucas ligt super.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:13

Nies_ schreef:
Je hebt dit toch eerder ook al gevraagd? Je moet inderdaad gewoon passen. Mijn fjord komt van haar leven niet in Horseware, maar Bucas ligt super.

Oh echt waar, wat grappig. Dan toch een kwestie van proberen idd!

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:19

Dan word het inderdaad toch passen! Super bedankt voor alle reacties. Ik heb het inderdaad eerlijk gevraagd maar twijfelde nog steeds een beetje. Ik heb nu 2e hands de gewone versie dus ik ga die denk ik maar proberen. Kan hem altijd weer doorverkopen. En iemand ervaring met zo’n verbreedstukje? Is dat dan niet iets?
Haar borst is opzich niet heel breed maar vooral haar nek is het probleem denk ik.

Afbeelding
Afbeelding
De pagony deken zit wel altijd redelijk los om de hals, met hele hevige regen ga ik altijd een aantal keer kijken of er niet heel veel inregent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:22

ik vind persoonlijk de pagony ruim vallen. Dat zit bij mijn paard niet mooi. Bij de fjord wel.
Je zult echt moeten passen.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:29

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo deze past echt 100000x beter dan de Bucas BuzzOff!

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 20:53

Die zit netjes!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 03:17

Faitherr als een Amigo al strak zit bij de hals gaat Bucas zeker niet passen. Ook de big neck niet. Je hafje heeft daar een te zware halsaanzet voor. Heeft mijn paard ook, en een Amigo in een te grote maat (1 maat groter dan hij normaal heeft) kan net, als ik de bovenste sluiting open laat. Van de Smartex big neck zat de borstsluiting een centimeter of 15 te hoog. Het probleem is niet de breedte van de voorkant van de deken. Maar de hoogte van de borstsluiting.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 08:41

Ik heb ook een haf met zware halsaanzet en bij hem zit de Bucas big neck prima. Zelf geen tussenstukje nodig

De onderdeken variant past weer voor geen meter. Ook big neck maar van voren te strak. Met tussenstukje trok de deken erg strak

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 11:06

Hi, ik heb een vraag over de Horseware Amigo Bravo 12!
Heb hem besteld voor mijn knollie en hij zit gelukkig als gegoten. Heb ervoor gekozen vanwege het liner systeem, maar nu vroeg ik me af: leggen jullie de bovenste deken ook echt gewoon als regendeken op, dus zonder liner? Het leek mij dat de bevestigingsringen nog wel eens konden gaan irriteren aan de schoft, of valt dat mee?
(Ik heb ook nog een rhino regendeken, dus het is meer nieuwsgierigheid dan echt een probleem)

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 11:58

Nee dat kan gewoon hoor!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 12:46

marley93 schreef:
Heb hem besteld voor mijn knollie en hij zit gelukkig als gegoten. Heb ervoor gekozen vanwege het liner systeem, maar nu vroeg ik me af: leggen jullie de bovenste deken ook echt gewoon als regendeken op, dus zonder liner? Het leek mij dat de bevestigingsringen nog wel eens konden gaan irriteren aan de schoft, of valt dat mee?
(Ik heb ook nog een rhino regendeken, dus het is meer nieuwsgierigheid dan echt een probleem)

Geen enkel probleem. Doe ik namelijk bij al m'n Rambo dekens. :)

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 13:27

Even een vraagje ivm vliegendekens. Heeft iemand al ervaring met de amigo vamoose evolution? (https://www.horsefitshop.nl/vliegendeke ... MS0xNzVDTQ)
Ik ben opzoek naar een nieuw vliegendeken omdat de oude trekt bij zijn schouders. Paard is erg smal en bucas gaat op hem schuiven, amigo winterdekens liggen opzich goed maar met een dikker liner trekt de liner naar achter en schuurt die ook. De regen en andere outdoor van amigo schuren niet. Iemand die misschien iets kan aanraden qua deken?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 13:54

Geen ervaring mee. :)
Mijn paard kreeg alleen van de Three in one vamoose een drukplek op haar schoft door de vaste hals.
Dus ik ben overgegaan op Rambo, dan heb je gewoon een losse hals.

Mocht je iets willen bestellen bij Horsefitshop, welkom18, 25% korting. :)

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 16:54

Banyu schreef:
marley93 schreef:

Geen enkel probleem. Doe ik namelijk bij al m'n Rambo dekens. :)

Merci! :)

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 17:06

Blue_Berry schreef:
Even een vraagje ivm vliegendekens. Heeft iemand al ervaring met de amigo vamoose evolution? (https://www.horsefitshop.nl/vliegendeke ... MS0xNzVDTQ)
Ik ben opzoek naar een nieuw vliegendeken omdat de oude trekt bij zijn schouders. Paard is erg smal en bucas gaat op hem schuiven, amigo winterdekens liggen opzich goed maar met een dikker liner trekt de liner naar achter en schuurt die ook. De regen en andere outdoor van amigo schuren niet. Iemand die misschien iets kan aanraden qua deken?

De zijpanden zijn erg lang. Ik kende een ouder, wat smal paard en daar lag hij niet geweldig op.

Zelf heb ik de Amigo Aussie gehad, vond ik wel top

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 17:15

Nou... komende nacht de winterzooi er maar weer op. En voortaan pas ná IJsheiligen de liners en winterzooi wassen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 17:46

Hier wordt het vannacht op zijn koudst 5 graden.. Wat gooien jullie om?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 18:00

Hier vorst aan de grond, en er is al veel winterhaar af. Sommige stukken pony zijn al helemaal in zomervacht. Mijn pony gaat onder Rhino regendeken met liner. En mijn ruin onder de Smartex Rain.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 18:49

Ik durf bíjna niet te reageren, maar mijne blijft bloot vannacht. Hier morgen weer 17 gr en volle zon, heeerlijk op de wei weer!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 18:50

Overdag wel ja :+

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 18:51

Mijne ook bloot.