Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

__Robijn__

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:26

jeetje wat hebben veel van jullie al warme dekens op zeg :o

Ik heb die van mij gister een 0 grams regendeken opgelegd omdat t vandaag zulk rot weer word!
Als ik m nu al 100 gram op zou leggen zweet ie er onder vandaan!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:29

__Robijn__ schreef:
jeetje wat hebben veel van jullie al warme dekens op zeg :o

Ik heb die van mij gister een 0 grams regendeken opgelegd omdat t vandaag zulk rot weer word!
Als ik m nu al 100 gram op zou leggen zweet ie er onder vandaan!

Dat dacht ik ook al :oo

Hij heeft nu een 0 grams regendeken op liggen (staat 24/7 buiten, kan wel zelf de stal in en uit, maar daar staat hij zelden).
Ondanks dat het een koukleum is, voelt hij heerlijk warm aan eronder, als ik meer op zou leggen zweet hij zich kapot.

gupje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:35

ja normaal heeft ze ook pas grams dekens op na het scheren, maar mijn merrie is anderhalf jaar lang ernstig ziek geweest dus daarom helaas nu al begonnen met 100 grams.

Ze staat te bibberen met een 0 grams regendek
(dus medische optie)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:54

Vandaag maar de regendeken bij paardlief opgelegd, 's nachts gaat die op stal nog af, hij mag van mij een vachtje kweken. Aangezien ze een dusdanig strenge winter voorspellen heb ik voor de shet 2 Bucas Rain en 2 Bucas All in One dekens ingeslagen. :') Heb een deken-tic! :+

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 12:01

Er is niks zo leuk als dekens kopen! (vind ik)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 12:05

Vala schreef:

Alleen mijn beurs vind het minder :D

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 12:07

Ja das waar, de mijne vind dat ook niet prettig!

olanis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 12:10

de regendekens die jullie op hebben zijn die gevoerd/fleece voering of ongevoerd??

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 12:11

Ongevoerd in mijn geval.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 12:12

ik heb de mij nu 200 gram op liggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 12:15

Ik heb nog wat dekens te koop voor een leuke prijs, maat 205. Een 300 grams buitendeken en een regendeken. Pb maar voor meer info :P

200 grams vind ik idd erg veel voor nu.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 12:19

Hier nu de ongevoerde voor het paard. Als het overdag onder de 12 graden komt gaat de 100 grams op. Onder de 7 graden de 220 en onder de 3 graden de 370 grams. En hij heeft natuurlijk zijn vachtje er nog onder.
De shet krijgt de gevoerde rain alleen op als het 5 graden of minder is met veel regenval of bij forse sneeuwval of zeer koude gevoelstemperaturen ver onder 0 met flinke wind. Op de mooie dagen met normale vorst kan hij gewoon zonder, 's nachts op stal gaat de deken ook af. Het is net dat hij niet door en door nat wordt (of vol in de schrale wind staat, zoals het vorig jaar een keer -17 was) en dus de volgende ochtend nog steeds nat de wei weer in moet. De All in One voor alle zekerheid achter de hand, mocht hij een keer geschoren moeten worden (advies DA oid, je weet het nooit). Heb ik nl al eerder met een pony gehad en die had het echt koud toen, ook onder een dikke deken!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 12:42

Joolien schreef:
Ik heb nog wat dekens te koop voor een leuke prijs, maat 205. Een 300 grams buitendeken en een regendeken. Pb maar voor meer info :P

Dit is per paard verschillend he!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 12:50

Romeo2007 schreef:
Joolien schreef:

Dit is per paard verschillend he!

Vind ik niet, tenzij je een geschoren paard hebt wat veel buiten staat op de open weide.
Paarden worden zo vermenselijkt. Het is een dier, die zijn gebouwd om tegen kou te kunnen.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 12:54

Joolien schreef:
Het is een dier, die zijn gebouwd om tegen kou te kunnen.

Ja tuurlijk! Maar waarom hebben mensen paarden? Juist! Is zo lastig en vervelend om een paard met een berenvacht te hebben en je traint intensief etc. Is ook niet fijn voor een paard hoor (voor de eigenaar ook niet). Paard is snel moe/duf, zweet zich te pletter en het duurt een eeuwigheid om ze weer droog te krijgen.

Als je een paard hebt om er alleen maar naar te kijken oké ;)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 12:57

Die van mij staat nu buiten in de harde wind en regenbuien met een 200 grams op (misschien ietsje minder, is gewassen...) en daar voelt ze prima onder, gewoon warm, niet té...

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 12:57

Joolien, ik snap niet helemaal waarom je op iedereen moet reageren waarvan jij vind dat ze te dik ingepakt zijn.

Als we even heel paardtechnisch gaan kijken, hoeven ze helemaal geen deken op, we doen de dekens alleen maar op voor ons eigen gemak. Schone/droge paarden met minder wintervacht.

Dus iedereen hier die al een deken opgooid is aan het vermenselijken.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:13

Ongelofelijk, de hele morgen regent het hier en is het vies.
Ga ik mijn paardje dus de deken opleggen na een hels karwei haar droog te krijgen, schijnt al de hele tijd de zon :')
Nou ja, de voorspellingen zeggen weinig goeds en de wind is toch erg guur.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:16

Vala schreef:

Dat doe ik voor of juist na het seizoen, dan zijn ze het goedkoopst :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:16

Mizsz_Kitty schreef:
Joolien, ik snap niet helemaal waarom je op iedereen moet reageren waarvan jij vind dat ze te dik ingepakt zijn.

Als we even heel paardtechnisch gaan kijken, hoeven ze helemaal geen deken op, we doen de dekens alleen maar op voor ons eigen gemak. Schone/droge paarden met minder wintervacht.

Dus iedereen hier die al een deken opgooid is aan het vermenselijken.

Dat is zo, maar als je dan een deken gebruikt, doe het dan op een paardvriendelijke manier en pak ze niet zo dik in dat ze het bloedheet hebben. En dan zeggen veel mensen 'oh maar mijn paard heeft het niet bloedheet', dan zeg ik tegen die mensen, ga jij nu ff buiten lopen met een dikke koltrui en een dikke winterjas, dan snap je wat je paard voelt.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:21

Vandaag de 100 grams met hals opgedaan. Gisteren voelde
ze met binnehalen erg fris aan. Nu met deze deken een stuk beter.

Ze is trouwens wel al 2x geschoren dit najaar. Maar begint alweer
wat haar aan te maken dus de 3e keer zit er alweer aan te komen.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:42

Dat ben ik wel met je eens, maar denk dat je daar toch weinig aan doet...veel mensen beginnen ook meteen met dikkere dekens in de hoop dat de vacht kort blijft, uiteindelijk moet je toch scheren en dan kan je nog dikker inpakken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:44

Mizsz_Kitty schreef:
Dat ben ik wel met je eens, maar denk dat je daar toch weinig aan doet...veel mensen beginnen ook meteen met dikkere dekens in de hoop dat de vacht kort blijft, uiteindelijk moet je toch scheren en dan kan je nog dikker inpakken...

Het te warm houden voor paarden is alleen maar nadelig, maar mensen denken natuurlijk dat het lekker makkelijk is omdat ze dan niet of minder hoeven te scheren.

Lotje_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 13:59

Merk toch veel verschil tussen mijn moeders paard die tot nu toe met een dunner deken op heb gestaan dan mijn paard met een iets dikkere, die van mij blyft toch echt mooier en dunner in zen vacht. Hy staat nu met een 200 grams op

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 14:30

Ik heb ook ongevoerd, maar liever had ik met een fleece laagje, geeft toch wat meer warmte voor de rug bij flinke buien. Maar ja, die heb ik nog niet gevonden die haar past. Ja, ik heb een bucas, maar dat komt overeen met 100 gram naar het schijnt, dus die gaat nog niet op.

In het zonnetje vandaag vind ik het nog best warm! Ik had een vest & jas (dun) aan, maar heb met beiden open buiten gelopen.