stalleke schreef:Die van mij staat nu onder 350 gram
350 gram is veels te veel!
overdag is het nog tussen de 15 en 17 graden
snachts is het wel fris maar 350 gram de hele dag op is echt nog te veel
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
stalleke schreef:Die van mij staat nu onder 350 gram

Michelle_x schreef:die van mij heeft 's nachts 500 grams op, en overdag 300 hij heeft het heeeeeeel koud zondersarcasme![]()
. Michelle_x schreef:die van mij heeft 's nachts 500 grams op, en overdag 300 hij heeft het heeeeeeel koud zondersarcasme![]()
arno8 schreef:Als het je alleen om het belang van het paard te doen is, zou ik geen dekens gebruiken. Dekens verstoren de temperatuurregulatie van het paard. Een paard dat dag en nacht buiten staat kan perfect aanvoelen dat de dagen korter worden en zal voldoende wintervacht aanmaken. Een paard dat te veel op stal heeft gestaan, kan de eerste twee winters dat hij buiten staat af en toe nog een dekentje nodig hebben.
Belangrijk: een paard 'verstookt' ruwvoer om warm te blijven, dus zorg dat je paard altijd (24 uur per dag) iets te knabbelen heeft.
Een deken drukt de haren plat, waardoor die niet meer overeind kunnen staan om warmte vast te houden. Daarbij 'denkt' het lichaam dat meer vacht niet nodig is, omdat er al een 'nepvacht' op zit, waardoor de aanmaak van een goede wintervacht wordt verstoord. Vroeger stonden alle paarden ook zonder dekentje buiten, maar tegenwoordig 'hoor je er niet meer bij' als je geen dekentje hebt.
Als je een inloopstal hebt, zul je zien dat je paarden het vooral als wc gebruiken. Zelfs in winterse sneeuwbuien staan ze liever zonder deken buiten dan droog in de inloopstal.

Snoevie schreef:tamaramt lees eens de heeeeele kleine lettertjes van michelke_x
tamaramt schreef:Snoevie schreef:tamaramt lees eens de heeeeele kleine lettertjes van michelke_x
???
leg eens uit
[***] schreef:Michelle_x schreef:die van mij heeft 's nachts 500 grams op, en overdag 300 hij heeft het heeeeeeel koud zondersarcasme![]()
Even verduidelijking
Snoevie schreef:achter haar tekst staan hele kleine lettertjes,iemand hierboven heeft ze al vergroot