Dekentopic, voor alles over dekens.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: [centraal] Dekentopic, voor alles over dekens.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 09:35

IneV schreef:
Mijn paard zweet onder een winterdeken ( ze heeft al een iets dikkere vacht ) maar dikker wil ik het echt niet laten worden.. Ik weet spijtig genoeg dus niet hoeveel grams dat winterdeken is..
Ben ik nu beter af met een rekendeken ( voorlopig? ) of iets anders?

Als je paard zweet heeft hij het te warm. Je houdt geen dunne vacht door je paard te oververhitten.

Youko: regendekens zijn altijd moeilijk. Die van mij was gisteren ook nat en koud onder zijn Harry's Horse. Ik denk dat ik hem vandaag maar wat korter buitenzet eens kijken of het dan wel houdt.
Voor de winter heb ik een Rambo en die kan wel echt alle regen van de wereld aan.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 09:43

HaHa

Heeft iemand btw nog een regendeken over voor mijn arme peerd.
Staat nog steeds dag & nacht buiten.
Maar ik haal haar zo binnen hoor, die wind en regen is een beetje teveel van het goede zonder deken.

Parouscha staat nog steeds lekker warm binnen.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 09:58

ik heb gehoord dat pagony tigger erg goed is als regen deken je hebt m bij divoza in ongevoerd met een beetje en veel voering
zelf heb ik een impereal riding en ben er zeer tevreden over

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 10:53

Mijn paard is alleen zo'n sloper dus ik wil er geen 60 euro tegen aan gooien

menollyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 12:41

Kent iemand de premiere regendeken? Deze kan ik namelijk voor een klein prijsje overnemen, maar ik twijfel of het een goede deken is. Iemand er ervaring mee?
Zelfde vragen voor een premiere winterdeken.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 13:05

Ik heb de premiere cerise regendeken en blijft ze mooi droog onder en ligt erg goed

ramira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 13:16

Welke maat zweetdeken op een kleine haflinger van ± 1.35?

menollyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 13:31

chatelaine schreef:
Ik heb de premiere cerise regendeken en blijft ze mooi droog onder en ligt erg goed

Ik las net dat ze niet echt waterdicht zijn? Heeft die van jou erge regenbuien overleefd? En is het dezelfde als de aanbieding van piaffe ruitersport?

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 13:33

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 13:35

Ja heb hem uit de aanbieding maar heb mijne nog niet nat er onder gezien..Vandaag is ze toevallig niet buiten maar zal als morgen zulk weer is hem wel opleggem

regine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 13:37

Ik heb een Harry's Horse ongevoerde regendeken. Die heeft ze nu overdag op en heb gister mijn 200 grams stal / onderdeken binnen gekregen die heeft ze afgelopen nacht om gehad ipv wollen deken met regendeken, omdat het snachts toch wel echt heel koud is en ze in een buitenstal staat. Als straks echt koud wordt heb ik ook nog een 300 grams regendeken. Kan dus div. combi's maken.

ppl0026

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 14:12

Misschien een domme vraag, maar hoe weet je hoeveel grams de deken is? Staat dat ergens op de deken ofzo?

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 14:16

het staat op de label van je deken waar ook de prijs op stond en anders moet je het een beetje uitzoeken met een vergelijkbare deken er naast te leggen waar je wel van weet hoeveel grams die is

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 14:37

Dat is niet te doen om het op die manier te vergelijken. Sommige dikke dekens hebben minder isolatiewaarden dan een dunne en lijken meer grams te zijn maar zijn dat niet.

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 17:15

Als je het niet weet van die deken, dan is het niet uit te vinden, maar der mate je wel ervaring met verschillende diktes van dekens hebt, dan kun je het wel voelen wat de dikte is.

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 17:21

Ik heb een Rambo 300grams deken die echt heel warm is maar de dikte heeft van de gemiddelde 150grams.
Het ligt maar net aan de voering.

geezzzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:13

menollyke schreef:
Kent iemand de premiere regendeken? Deze kan ik namelijk voor een klein prijsje overnemen, maar ik twijfel of het een goede deken is. Iemand er ervaring mee?
Zelfde vragen voor een premiere winterdeken.

Ik heb een premiere (ongevoerde) regendeken, bevalt me jammer genoeg niet bijster goed. Erg lage hals wat niet optimaal sluit, en na twee keer de deken op te hebben gehad waren beide bilkoorden van de deken gescheurd.
Dat terwijl ik een erg rustig paard heb, maar was gelukkig wel te repareren!

curly2day

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:35

Nou ik heb mijn eerste regendeken uit een wasje Harmisol, wel raar hoor.
IK heb de rhino ongevoerde regendeken nu voor het 3e "seizoen" op en dan nu al "doorlekken"......
Hopen dat dit wel werkt, arme paardjes staan met deze temperaturen met de 200 grams op, gelukkig waait het nog wel behoorlijk en staan ze er niet onder te zweten.

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:50

Katja schreef:
IneV schreef:
Mijn paard zweet onder een winterdeken ( ze heeft al een iets dikkere vacht ) maar dikker wil ik het echt niet laten worden.. Ik weet spijtig genoeg dus niet hoeveel grams dat winterdeken is..
Ben ik nu beter af met een rekendeken ( voorlopig? ) of iets anders?

Als je paard zweet heeft hij het te warm. Je houdt geen dunne vacht door je paard te oververhitten.

Daarom vraag ik ook juist welk deken ik wel moet gebruiken? Ze heeft nu geen deken opliggen.. ( Had het winterdeken opliggen, om te kijken of het zo ging! )

Deau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 19:34

Klaar staat nou even onder mijn 300 grams deken. Mijn regendeken heeft het maandagnacht echt opgegeven na 6 jaar trouwe dienst. Vond dus een doorlekt paard met een zeik natte deken. Ik had alleen nog een zomerdeken of een onderdeken 150 grams alleen daar kon ze ook niet mee de regen in. Dan maar de 300 grams die 100% waterdicht is. Vanmiddag voelde ik onder de deken en ze had een normale temp gewoon niet warm. Morgen heeft ze de deken voor het laatste op en dan de zomerdeken maar. Binnenkort word ze geschoren en dan kan de 300 grams meteen op.

Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 08:37

Wat vinden jullie van de volgende winterdeken:

In de Bucas outdoordeken-range is de Irish Turnout de minst innovatieve deken als u deze vergelijkt met bijvoorbeeld de Bucas Smartex All-in-One. Maar het is en blijft een Bucas deken van zeer hoogwaardige kwaliteit en met een mooie pasvorm. De Irish Turnout is een zeer goede aanschaf voor paardenbezitters die prijsbewust zijn maar wel waarde hechten aan betrouwbaarheid en kwaliteit.

De Irish Turnout Extra is een zeer goede winterdeken, gemaakt van erg sterk Nylon (1200D) met een permanente waterdichte en ademende deklaag Teflon (een water- en vuilafstotende deklaag). Door de gladde, ademende binnenvoering blijven er geen haren aan de binnenkant van de deken zitten en komt uw paard er mooi glanzend onder vandaan.

De deken heeft een perfecte pasvorm door het All-Fit design met op de schouders extra plooitjes. De deken is voorzien van twee veiligheidssluitingen (koppelsluitingen met klittenband er overheen), korte kruissingels, elastische, afneembare en verstelbare beenriemen en een staartflap.

De Irish Turnout Extra heeft een warmte-isolerende 300 grams vulling die geschikt is voor temperaturen tot -15/17 graden. De Irish Turnout Extra heeft een sterk ademend vermogen (3000 gr/m2 24 hrs) en is gegarandeerd waterdicht (3000mm/m2). Bucas adviseert deze deken voor temperaturen tussen -15/17 graden en +10/12 graden (voor paarden zonder wintervacht).
Prijs: 115,- Euro.

Aanrader??

Letizia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 09:14

Ik denk zeker geen verkeerde aankoop

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 11:17

IneV: ik zou een ongevoerde deken opleggen nu en de komende dagen misschien overdag helemaal niets.

meimei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 13:23

hey ik heb een vraagje over welke deken ik het beste op kan doen,
zaterdag word mn paard geschoren(helemaal)
ik heb bij de paardedrogist een bucas smartex rain besteld maar de kleur was op dus die komt over een week.
die is gelijk aan 200 grm.
verder heb ik aan dikkere dekens:
een dikke wollen deken met hals
een BR zweet deken fleece
en een BR winter deken die is geloof ik 360 grm met coolmax voering
deze:Afbeelding

ik zou dus die bucas op willen doen maar die is er dan nog niet, welke kan ik tot die tijd op doen?
en is het goed dat ik dan als t echt koud word die 360 grm. op doe?

Pantykous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 14:33

Als je paard zweet, dan trek je er gewoon een deken eronder uit Vooralsnog staat mijn paard onder 2 dekens, zolang ze het niet te warm heeft en blij blijft kijken vind ik het prima