Algemeen graasmasker topic.

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 30599
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-24 13:26

Wat voor bak heeft ze?
Ze drinken hier het liefste uit een ton.
Maar vlotter bakje gaat ook prima.
Met lepel heb ik niet.


Opmeten is het handigste. Stokmaat zegt zo weinig heb ik als ervaring met die 2 van mij

quintusgl

Berichten: 4471
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 13:45

Kincses schreef:
Hoi allemaal! Heeft iemand ervaring met lastige drinkers met de Thinline graasmaskers? Mijn merrie draagt nu die van Harrys Horse, maar weigert er mee te drinken. Ze gaat straks naar 24/7 buiten, dus dan is het wel nodig dat ze drinkt :') En welke maat is handig voor een normale neus, stokmaat is 1.65. Barok paardje.



Hier Spaanse ermee lopen. Drinkt er prima mee. Heeft een halve dag gestaan als.in; ehhh wat moet ik met dat ding. Daarna geen probleem meer. Ik heb hem op 3,5 cm laten maken. Maat full en hoofdstel ook.

Edit: staat 1 op MP incl bijbehorende halster zag ik.

Marrit13

Berichten: 3390
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 15:55

Hier een Thinline en een drinkbak met lepel en gaat prima. Masker is flexibel genoeg :)

Lenexa

Berichten: 613
Geregistreerd: 05-12-18

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 18:16

Ik had ook een thinline en een automatische drinkbak, maar de mijne durfde daar niet mee te drinken. Ze stond dan ook al snel koliekerig. Terwijl ze dat wel allang gewend was met haar easygrazers en dat ging prima. Ik heb de thinline dus niet meer ongedaan als ze ook uit een automatische bak moest drinken. Ze heeft nu weer een thinline maar drinkt nu uit de sloot en dat durft ze wel.

Kincses

Berichten: 34
Geregistreerd: 30-09-10

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 10:59

Bedankt allemaal! Een automatische drinkbak inderdaad. Na alle wel positieve ervaringen heb ik een thinline besteld in cob/full, ben heel benieuwd :). Ook gelijk het veiligheidshalster erbij en bontje.

BleikjA

Berichten: 1377
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 15:17

Hoi allemaal! Dit is het eerste jaar dat ik een graasmasker gebruik voor mijn te dikke ruin. Ik had goede dingen gelezen over de thinline en het lijkt mij nog steeds een van de meest comfortabele maskers omdat hij zo flexibel is. Hij had heel snel door hoe het masker werkt en eet netjes hooi door het gaatje. Ze staan nu zon 6 uur per dag op het gras en word langzaam opgebouwd naar 27/7. Maar het gras staat heel hoog, ik lees dat meerdere mensen hier tegen aan lopen maar hij duwt nu zijn masker opzij en duwt zo al het hoge gras erin vanaf de zijkant:Y) hoe hebben jullie dit opgelost? Of is de enige oplossing een ander masker? Ik heb het idee als ik het masker hoger doe dat hij wel heel strak tegen zijn neus aan zit, het moet wel comfortabel blijven. En kunnen ze dit hoge gras wel goed eten met een ander masker?

Afbeelding

vierspan

Berichten: 303
Geregistreerd: 08-08-05

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 21:50

Geen ervaring met de Thinline, met AS Das Pferd kunnen ze prima hoog gras eten op de manier zoals het masker bedoeld is. Ook met de dieet plaat. Ik vindt het goede maskers.

J0anieke

Berichten: 4983
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 22:07

Hier ook die ervaring met AS Das Pferd. Heb ook de dieet plaat, maar daarmee gaat mijn merrie echt in opstand.
Vandaag trof een weidegenoot mn paard zo aan. :')
Afbeelding

Oskarrino
Berichten: 843
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 11:05

Mijne at met de thinline ook lang gras, gewoon door het gaatje en niet via de zijkant :)

happytime

Berichten: 1253
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 19:12

Ik had de leren inlegplaat in de greenguard gelegt,uhhhh pony wilde niet grazen,nog eens goed gekeken waarom niet ?
Is het middenstuk overdwars breder dan de greenguard zelf,dus waar de voortanden gras af happen zit teveel leer.
Boel er maar weer tussenuit gehaald,morgen maar de zwarte inlegplaat erin,die is wel gelijk en de leren maar inknippen

Saaams

Berichten: 13323
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 21:04

Oskarrino schreef:
Mijne at met de thinline ook lang gras, gewoon door het gaatje en niet via de zijkant :)


Kan mijn paard inderdaad ook. Zelfs haar voorkeur :+


Afbeelding

Afbeelding

nnicolex

Berichten: 1248
Geregistreerd: 12-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 21:16

Hoi!

Ik kom mij even melden, heeft iemand ervaringen met dit graasmasker? Mijn paard gooit zijn halster niet af maar hij staat maar 6 uurtjes op de wei en moet een systeem zijn die stalgenoten makkelijk om kan doen. Ik heb nu een graasmasker van shires maar dat klittenband is met diverse stalgenoten die buitenzetten niet handig. Dus ik dacht zo’n los masker aan zn halster is het meest makkelijk dan kan hij in de paddock na de wei gewoon zijn halster af. Blijft dit masker goed zitten? Die van mij rolt graag :)

https://www.ej.nl/graasmasker-qhp-attac ... 66583.html

Edit; thinline en greenguard wil ik liever niet daarom zat ik naar deze te kijken

BleikjA

Berichten: 1377
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 21:43

Zou het misschien een optie kunnen zijn om van de thinline een maat groter te nemen zodat de flappen verder omvouwen? Of zal dat juist niet werken?
Zit ook te denken om met ducktape de zijkanten wat af te schermen maar dat vind ik weer zo zonde!

DuoPenotti

Berichten: 30599
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-24 22:15

Bij shires heb ik er zelf wel eens een clip aan gezet van een ander masker.
Even stiksel loshalen en clip eraan. En eventueel met een dikke naald weer vast stikken. Echt zo gedaan.

Bij die van qhp is het gat groter. Geen idee of dat een probleem is?

happytime

Berichten: 1253
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 22:23

Nnicolex,waarom laat je tussen je klitteband bij de schoenmaker geen drukker slaan?is je klittenband altijd op maat.

darkadia

Berichten: 5295
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 23:33

nnicolex schreef:
Hoi!

Ik kom mij even melden, heeft iemand ervaringen met dit graasmasker? Mijn paard gooit zijn halster niet af maar hij staat maar 6 uurtjes op de wei en moet een systeem zijn die stalgenoten makkelijk om kan doen. Ik heb nu een graasmasker van shires maar dat klittenband is met diverse stalgenoten die buitenzetten niet handig. Dus ik dacht zo’n los masker aan zn halster is het meest makkelijk dan kan hij in de paddock na de wei gewoon zijn halster af. Blijft dit masker goed zitten? Die van mij rolt graag :)

https://www.ej.nl/graasmasker-qhp-attac ... 66583.html

Edit; thinline en greenguard wil ik liever niet daarom zat ik naar deze te kijken


Ik had deze, is 1 nacht blijven zitten, dag erna gesloopt doordat andere paarden aan de klittenbandjes zijn gaan trekken (en had er al extra tierips om gedaan). Rollen was hier geen probleem. Masker nog heel, de bandjes niet meer :+

FleurSandro

Berichten: 1823
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 23:40

nnicolex schreef:
Hoi!

Ik kom mij even melden, heeft iemand ervaringen met dit graasmasker? Mijn paard gooit zijn halster niet af maar hij staat maar 6 uurtjes op de wei en moet een systeem zijn die stalgenoten makkelijk om kan doen. Ik heb nu een graasmasker van shires maar dat klittenband is met diverse stalgenoten die buitenzetten niet handig. Dus ik dacht zo’n los masker aan zn halster is het meest makkelijk dan kan hij in de paddock na de wei gewoon zijn halster af. Blijft dit masker goed zitten? Die van mij rolt graag :)

https://www.ej.nl/graasmasker-qhp-attac ... 66583.html

Edit; thinline en greenguard wil ik liever niet daarom zat ik naar deze te kijken


Ik heb deze in maat full eventueel ter overname. Mijn haflinger zijn hoofd is te kort en te dik ervoor helaas... is een klein weekje gebruikt

nnicolex

Berichten: 1248
Geregistreerd: 12-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 07:06

DuoPenotti schreef:
Bij shires heb ik er zelf wel eens een clip aan gezet van een ander masker.
Even stiksel loshalen en clip eraan. En eventueel met een dikke naald weer vast stikken. Echt zo gedaan.

Bij die van qhp is het gat groter. Geen idee of dat een probleem is?


Bedant voor alle tips! Een clip ertussen zetten is een goede, dat ik daar zelf nog niet overna gedacht had haha.

Nee gat grootte maakt niet heel veel uit, uit ervaring weet ik dat hij die shires ook binnen no time groter had gekregen :+ zolang hij maar iets minder gras binnen krijgt is het al fijn.

Mijn haflinger kruising heeft een klein mondje dus ik heb denk ik een cob nodig.

NadiaM

Berichten: 1129
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 13:29

Hebben jullie foto's van de Thinline, hoe zit bij jullie paarden/pony's?

Ik twijfel vind hem zo los zitten...
Moet de 'neusriem' misschien hoger/ strakker?
Moet gaatje echt voor de lippen zitten als je hem aandoet?

Afbeelding

Fayyah19

Berichten: 18
Geregistreerd: 30-01-24
Woonplaats: Alblasserwaard

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 13:34

Ik zal vanmiddag even een foto maken maar die van mij zit bij de neus een heel stuk losser.

DuoPenotti

Berichten: 30599
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-24 13:38

Ja hier ook echt losser.

Lenexa

Berichten: 613
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 14:34

Bij ons zit hij ook losser, zie foto.

Afbeelding

Zorry
Berichten: 1389
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 15:18

Hoi allemaal,

Sinds dit zomerseizoen draagt mijn paard een graasmasker, zelf ook nooit eerder ervaring mee gehad
Had het masker van Harry horse gekocht met extra grote neus gaten echter gaat mijn paard ze lip nu kapot.
Welke is nou het beste om te kopen.

Dit is wat hij nu heeft is nu iets eerder nog.
Afbeelding

Freyr
Berichten: 721
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 15:22

He, precies zo'n schraal plekje krijgt mijn appaloosa ook van haar masker! Nog geen echt wondje, maar ik zag dat het al wat schraler werd. Voor nu smeer ik er honingzalf en vaseline op, maar lees graag mee! Die hh was voor mij ook even een goedkoper probeersel

DuoPenotti

Berichten: 30599
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-24 15:24

Dat is hier als hij te klein is. Maat groter en het is over.
Ja ze lijken dan echt veel te groot. Zal vast niet voor elk paard zijn maar met 3 paarden hier nog de oplossing geweest.

Daarom lopen ze hier nu ook met de draft size rond.
Maar ze zijn geen draft :+