Ik zat er zelf ook onder, onder de veemerkstift. Lette niet op en schuurde langs paard toen het nog nat was. Heb het met babydoekjes heel makkelijk kunnen verwijderen. Na een wasbeurt was tshirt ook schoon. Het zou een paar dagen blijven zitten zeiden ze bij de welkoop. Ga zo check doen. Wel flinke bui gehad gisteren. Ben benieuwd...
Nog een interessante aanvulling: ik was gisteren bij de ouders van mijn vriend, en mijn Turkse schoonmoeder vertelde dat ze de foto's had gezien en dat ze vroeger in Turkije dit ook deden bij het vee ( de paarden en ossen) met een egale vachtkleur: met witte klei maakten ze strepen/ vegen op de vacht tegen de steekbeesten. Na verloop van tijd werd al het vee dan een water in gejaagd om weer schoon te worden. Ze vond het wel heel leuk dat ik er echt een zebra-patroon van had gemaakt
Maar we hebben het wiel dus opnieuw uitgevonden geloof ik, in een iets hipper patroontje
8nnemiek
Geplaatst: 30-07-13 09:53
haha kim En dat hartje maakt het plaatje compleet Werkt het ook?
Anoniem
Geplaatst: 30-07-13 10:01
Toch begrijp ik het niet hoor; hoe kan het nu bij sommigen wel werken en bij anderen weer helemaal niet?
@8nnemiek onze miss muffin heeft eerlijk gezegd niet zo veel last van de dazen,maar mijn dochter vond t superieur om te doen! Het stoepkrijt is er wel snel weer af!
Vandaag was mijn tinker de pineut: Witte strepen: verdunde witte acrylverf Zwarte strepen: eerst vacht vochtig maken met sponsje, dan met zwarte pastelkrijt
Interessant! Mijn fjord heeft zomereczeem dus staat onder een deken, alleen op zijn hoofd wordt hij gek van de dazen. Hij heeft vorig jaar zijn hele hoofd kapotgeschuurd. Hij krijgt álle vlieggenkappen af dus misschien ga ik deze week zijn hoofd bezebra-en.
Er was veel wind dus geen dazen. Het blijft tijdens het rijden goed zitten, alleen op de plekken waar je paard heel erg zweet vervaagt het. Ik zou het alleen met buitenrijden gebruiken, verder is het niet nodig, dus ik vind het geslaagd!
Anoniem
Geplaatst: 30-07-13 13:25
Somebitch schreef:
Nou als ik de vooruitzichten van donderdag en vrijdag mag geloven dan kan je aan de slag hoor.
Zou leuk zijn!!
Olympia96
Geplaatst: 30-07-13 15:25
The day after de schildersessie met de veemerkstift (zie pagina 19):
1) paard leeft nog 2) is niet verstoten uit de groep vanwege nieuwe indianenoutfit 3) heeft een flinke plensbui op de kop gehad 4) is nauwelijks nog in het bezit van blauwe en groene strepen 5) heeft weer last van dazen
Ik heb nu bij de Welkoop wel witte stiften besteld. Ga het sowieso gebruiken voor mijn andere paard, tijdens de buitenritten. En voor deze 2-jarige als het een paar dagen droog blijft .
Overigens heb ik de witte meel/water/azijn strepen vandaag van mijn donkere paard afgewassen. Die blijven beduidend beter zitten!
Het is geweldig! Een dikke pap van bloem en water, opgebracht met een kwastje. Geen daas meer gezien, maar wel veel mensen die langs de wei fietsen en zeggen tegen de ander: ,, Heb je dat paard gezien!,, en nog een keer draaien en langs rijden. Lachen!!