Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:49

Mijn pony staat ook 24/7 buiten, omdat ik dat graag wil en zij dat het fijnst vindt.
Ze heeft wel een deken om, omdat ik haar niet dik in het haar wil hebben i.v.m. wedstrijden en omdat ze voor een deel geschoren wordt.

In principe kan naar mijn mening ieder paard zonder deken buiten staan.
Koud zullen ze t echt niet hebben.
Maar als er menselijke wensen zoals scheren/korter in de vacht aan te pas komen, zullen ze toch in de dekens moeten.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:02

vivana schreef:
Als je het zielig vind dat ie bibberd moet je hem op stal zetten ipv een deken

wat is dat nou voor rare opmerking, ik zie liever een paard in de wei met een deken op, dan een paard de hele dag opgesloten op stal.

irmaaatje

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:05

die van mij heeft ook een deken op, hij stond dag en nacht in de wei. Nu staat hij s'nachts binnen, en overdag buiten in de bak met een gevoerde regendeken omdat hij het simpelweg echt koud had, hij staat zelfs in de stal met zijn haren omhoog. Maar ik vindt het zelf persoonlijk ook veel koeder geworden buiten. En zeker met die nattigheid.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:14

haan schreef:
vivana schreef:
Als je het zielig vind dat ie bibberd moet je hem op stal zetten ipv een deken

wat is dat nou voor rare opmerking, ik zie liever een paard in de wei met een deken op, dan een paard de hele dag opgesloten op stal.

Hihihi en ik heb geen van beide!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:22

Mijne gaat onder de deken als het onder de 10 graden is.

Vanacht was het 9 graden maar wil even 3 a 5 dagen bekijken.

De rede is ook echt dat ik hem dun in ze vacht wil houden hij lijkt het nog niet koud te hebben :)

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:46

Ik heb hem vandaag een deken op gedaan.. Dun dekentje. :)

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 12:57

Mijn paard is super dun in de vacht, alsof hij geschoren is geweest.. Dus weet nog niet wat ik doe, hij staat wel binnen Denk ook ergens half/eind september een dun dekentje.. Wat vinden jullie daarvan.?

Mijn andere die gaat vanaf midden september van 24/7 stal naar 24/7 wei met in/uitloop stal.. hij gaat op "pensioen"
het oud sportpaardje is niks gewent dua hij krijg een 0 grams regendeken met hals... Met hals gezien hij bronchitis heeft...

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 13:00

CalvinenGino schreef:
Mijn paard is super dun in de vacht, alsof hij geschoren is geweest.. Dus weet nog niet wat ik doe, hij staat wel binnen Denk ook ergens half/eind september een dun dekentje.. Wat vinden jullie daarvan.?

Mijn andere die gaat vanaf midden september van 24/7 stal naar 24/7 wei met in/uitloop stal.. hij gaat op "pensioen"
het oud sportpaardje is niks gewent dua hij krijg een 0 grams regendeken met hals... Met hals gezien hij bronchitis heeft...

Die van mij staat ook vrij dun in het haar.. maar heb 'm nu toch al een dun dekentje op gedaan.. Gezien hij pas over 1,5 á 2 maanden geschoren gaat worden (meestal begin oktober)
en ik hem nog wel een beetje knap in zijn vacht wil hebben voor de concoursen..

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 13:33

CalvinenGino schreef:

Zou die bronchitis niet al een stuk verbeteren zodra die 24/7 buiten komt? scheelt een hoop stof.

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 13:50

Even een vraagje (eerste jaar in de dekens ;-))
Mijn ruin komt vandaag terug van op training. Daar stond hij 24/24 op stal, maar bij ons thuis komt hij nu 24/24 op een weide met schuilhok.

Nu vraag ik mij af of ik hem wel zo zonder iets van deken zomaar 24/24 op de wei kan gooien? Want 's nachts is het buiten toch wel een heel kouder dan op stal. Daarom dacht ik eraan om hem misschien een ongevoerde regendeken ofzo op te leggen?

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:02

dat ligt er denk ik ook heel erg aan hoe dik hij in z'n vacht zit, als hij echt een dun velltje heeft denk ik niet dat je er verstandig aan doet. De vooruitzichten van deze week zijn wel aardig goed, maar het blijft toch raar weer. Die van mij stond 24/7 buiten en had echt een heel dun velltje, maar de laatste dagen staat hij duidelijk met z'n haren omhoog zowel in de wei als op stal.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 14:11

@ melanie.. Staat die van jou binnen of buiten.?

@ ijsschuiver.. Hij staat nu al in een "buitenstal" en heeft eniet meer zoveel ladt van.. Maar omdat die gevoelig is.. Willen wecer geen kou of tocht op hebben..

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:13

Wij hebben de dekens er weer afgegooid vandaag. De zon schijnt en het is zo'n 18 graden, geen regen meer dus weer lekker bloot!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:33

snachts gaat er bij mij nu een gevoerde regendeken op..het wordt koud!!!!

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 16:09

Heb mijn pony nu 4 dagen onder de 0 grams regendeken staat. Is hier de afgelopen dagen ontzettend veel regen gevallen en daar was hij eigenlijk voor. Aangezien het weer wisselvallig blijft laat ik hem om, mits het natuurlijk straks weer boven de 18/19 graden is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 16:11

Pas Als de RRRR in de maand komt, maar het is nu snacht al 6 graden,, dus die van staan lekker ingepakt.:D

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 16:25

Even een vraagje, ik heb geen zin in gedoe met deken op en deken af, aangezien ik nu toch een tijdje niet op concours ga wil ik haar dus nog lekker zonder deken laten, maar ik wil haar dan rond oktober wel gaan scheren en dan wel lekker een deken op doen kan dit gewoon??

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 16:36

CalvinenGino schreef:

@ ijsschuiver.. Hij staat nu al in een "buitenstal" en heeft eniet meer zoveel ladt van.. Maar omdat die gevoelig is.. Willen wecer geen kou of tocht op hebben..

Oké dan snap ik het :) .

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 18:00

Afgelopen nacht een dun katoenen zomerdekentje over gedaan :-D

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 18:35

Eciara schreef:
Even een vraagje, ik heb geen zin in gedoe met deken op en deken af, aangezien ik nu toch een tijdje niet op concours ga wil ik haar dus nog lekker zonder deken laten, maar ik wil haar dan rond oktober wel gaan scheren en dan wel lekker een deken op doen kan dit gewoon??

Dat kan opzich wel. Maaaar... het lijkt me voor jezelf zo tegenstrijdig. Je zegt namelijk dat je niet dat gedoe met dekens wil, maar later toch wil scheren en wel dekens om. Ook dan blijft het een gedoe en als straks in het voorjaar de dekens weer afkunnen is het weer een gedoe.

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 18:37

ijssnuiver schreef:
Eciara schreef:

Dat kan opzich wel. Maaaar... het lijkt me voor jezelf zo tegenstrijdig. Je zegt namelijk dat je niet dat gedoe met dekens wil, maar later toch wil scheren en wel dekens om. Ook dan blijft het een gedoe en als straks in het voorjaar de dekens weer afkunnen is het weer een gedoe.

Ja begrijp wat je bedoel maar had het alleen over nu met de dekens op en af. Voorjaar doe ik het wel gewoon.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 18:40

__Jolien__ schreef:
Staan al jullie paarden 24/7 buiten? Het lijkt dat bijna al de paarden 24/7 buiten staan ;)
X

Mijn pony's staan 24/7 buiten in de zomer en in de winter staan ze snachts op stal
Mijn paard staat hele jaar door overdag op de wei en snachts op stal maar dat is meer omdat hij alleen staat anders in de zomer.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 19:58

CalvinenGino schreef:

Mijne staat wel binnen,.. maar heb altijd een luik los, en het is een vrij 'koude' stal..

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 20:06

Ik bekijk het per dag en per paard. Met die regen had onze pony het koud onder haar natte eczeemdeken. Die heeft regendeken op gekregen. Mijn jonge paard gaat dit jaar voor het eerst onder dekens. Hij heeft nu nog geen opgehad.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:35

Ik wacht het nog even af, aankomende dagen wordt het weer iets warmer, mijn staat niet de hele dag buiten.
Op stal wordt het al snel te warm,en als we weer net zo een winter krijgen als de laatste dan moet hij nog lang genoeg in de dekens!