[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 14:17

manzano schreef:
Ik heb misschien een "domme" vraag..... maar ben nog wat zoekende voor m'n nieuwe paard en hoewel ik geen bucas fan ben vind ik dit wel een mooie optie als onderdeken wellicht, want de stay-dry liner van Horseware is niet glad van binnen en dat vind ik dus eigenlijk ook niks.
https://www.bucasnederland.nl/shamrock- ... usive.html

Maar er staat dus "De deken geeft 20 graden extra warmte."
Hoe moet ik dat voor me zien? Dan moet het -10 zijn en dan kan je af met dit dekentje.... dat lijkt me toch niet helemaal juist, maar hoe werkt het dan wel? Iemand die dit wel snapt?

Oeps, ik deed pb ipv quote. Ik stuurde: Zo uit mn hoofd kan je een stay dry laag als 100gr extra zien, de hamrock dan als 200gr. Ik denk dat dat voor deze deken ook geldt.
Het voordeel dat je hebt is dat als ze gaan zweten, dat wel gelijk wordt afgevoerd.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 14:34

Ja de staydry bij de recuptex geven ze inderdaad ook als 100gr. op. Missch met die silk laag dat de shamrock dan nog wat warmer is inderdaad. Maar 20 graden lijkt me wat overdreven :=

Vraag ik me alleen nog af hoe de deken er nou uitziet.
Op de site van Bucas heb je dit plaatje:
https://www.google.com/url?sa=i&url=htt ... AdAAAAABAF
Dus kruissingels op de deken, kort model....

In de webshops is het een lang model met kruissingels eronder
https://www.dekroo.nl/products/bucas-sh ... 4xEALw_wcB

De eerste vind ik interessant om te testen als onderdeken, de 2e niet.....

Edit; maar even navraag gedaan bij bucas zelf

manzano

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 17:24

Bucas heeft zn eigen pagina gewijzigd. Jammer dat ik nu niet weet welk model afgebeeld was.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 20:03

Was trouwens de Freedom staldeken. Missch hebben ze per ongeluk een nieuw model onthult wat nog niet de bedoeling was := ben benieuwd of hij echt op de markt komt.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 20:36

manzano schreef:
Was trouwens de Freedom staldeken. Missch hebben ze per ongeluk een nieuw model onthult wat nog niet de bedoeling was := ben benieuwd of hij echt op de markt komt.

Goed dat je erachter bent gekomen! Hij is al wel in het blauw verkrijgbaar met 150gr of 300gr vulling en gladde voering zie ik!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 20:55

Slmt9 schreef:
manzano schreef:

Goed dat je erachter bent gekomen! Hij is al wel in het blauw verkrijgbaar met 150gr of 300gr vulling en gladde voering zie ik!

Ja ik zie dat het gewoon dezelfde foto is met de Exclusive erop (wellicht photoshop). Maar zo stond hij dus op de bucas site.

Afbeelding

In vergelijking de blauwe
Afbeelding

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 21:12

Wat stom :+
Ga je die testen?

Ik heb vandaag de RSIH en protector weer even gewassen bij het tankstation.
Ik ga van de protector de sluitingen af slopen en er rechte opzetten. Als dat niet werkt ga ik alsnog voor de Premier Equine, die had ik al besteld maar bleek te klein. Met helaas retourkosten a 27 euro |o
Ik zie echter geen andere sterke optie, dus ga dan toch de gok maar nemen en die in een grotere maat bestellen. En dan duimen dat ik niet hetzelfde probleem heb als met de protector (tussen twee maten in zitten).

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 21:21

Wat vervelend! Nu nog steeds een vliegendeken nodig?

De blauwe ga ik niet testen. De rode met die stay dry onder de gladde laag leek me wel interessant, maar die is dus (nog?) niet te koop.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 22:17

Slmt9 schreef:
Wat stom :+
Ga je die testen?

Ik heb vandaag de RSIH en protector weer even gewassen bij het tankstation.
Ik ga van de protector de sluitingen af slopen en er rechte opzetten. Als dat niet werkt ga ik alsnog voor de Premier Equine, die had ik al besteld maar bleek te klein. Met helaas retourkosten a 27 euro |o
Ik zie echter geen andere sterke optie, dus ga dan toch de gok maar nemen en die in een grotere maat bestellen. En dan duimen dat ik niet hetzelfde probleem heb als met de protector (tussen twee maten in zitten).

Je zou nog de Weatherbeeta Vliegendeken Comfitec Ripshield kunnen proberen. Die verkoopt Agradi en daar is volgens mij gratis retourneren.

Ik ben nog opzoek naar een walker/stapmolen deken. Iemand tips voor een fijne?

Ik ben overigens heel erg blij met mijn dikke Nika zweetdeken. Vanavond weer voor het eerst gebruikt. Ligt als een huis, lekker dik, staat super mooi en niet te duur!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door mavantos op 17-10-23 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-23 22:24

SandraWierda schreef:
Zijn hier ook mensen die horseware liners onder een bucas deken hebben?

Hoe bevalt dat?

Ik heb zelf alleen maar Rambo dekens met Horseware liners. Maar een stalgenootje heeft een Horseware liner voor onder haar Bucas en dat bevalt prima.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 22:29

Wat een mooie deken van Nika!

Ik heb een fijne stapmolen/walker van Kramer. Die met ceramic.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 22:45

manzano schreef:

De blauwe ga ik niet testen. De rode met die stay dry onder de gladde laag leek me wel interessant, maar die is dus (nog?) niet te koop.

Tot en met morgen had hij hem wel kunnen gebruiken. Onze hele kudde heeft veel last van de zwarte vliegen die er ineens zoveel zijn. Gelukkig gaat het vriezen zaterdag, dus deken is voor volgend jaar. Maar dan heb ik het alvast uitgezocht.

mavantos schreef:
Je zou nog de Weatherbeeta Vliegendeken Comfitec Ripshield kunnen proberen. Die verkoopt Agradi en daar is volgens mij gratis retourneren.

Ik ben overigens heel erg blij met mijn dikke Nika zweetdeken. Vanavond weer voor het eerst gebruikt. Ligt als een huis, lekker dik, staat super mooi en niet te duur!

[ [url=m/oeQ0vf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iemand in dit topic had die net besteld en gelijk geretourneerd, want rare stof.
Ik gebruik de recuptex walker erg graag.
Bij kramer hebben ze ook wel redelijk wat aanbod voor walkers.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 00:00

Ik heb zelf een walker deken van busse en een bucas. Die bucas echter op marktplaats gescoord, kan m niet online vinden. Deze zijn beide niet waterdicht trouwens. Van imperial riding een waterdichte walker.

Liesringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 01:14

Hoihoi,

Misschien is het iets dat heel vaak besproken is, maar ik zag het antwoord zo snel niet haha.

Ik ben op zoek naar een goede waterdichte deken met liner systeem voor mijn pony. Hij staat dag en nacht buiten. Ik zat zelf te denken aan een amigo deken, omdat ik daar wel goede ervaringen over lees. Alleen ik maak me zorgen om de pasvorm... ze hebben er nu ook eentje met een disc-sluiting. Bij mijn pony passen de epplejeck dekens echt super goed, dus ik ben opzoek naar die pasvorm. Welke dekens lijken hierop?

Alvast heel erg bedankt :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 06:19

Liesringo schreef:
Hoihoi,

Misschien is het iets dat heel vaak besproken is, maar ik zag het antwoord zo snel niet haha.

Ik ben op zoek naar een goede waterdichte deken met liner systeem voor mijn pony. Hij staat dag en nacht buiten. Ik zat zelf te denken aan een amigo deken, omdat ik daar wel goede ervaringen over lees. Alleen ik maak me zorgen om de pasvorm... ze hebben er nu ook eentje met een disc-sluiting. Bij mijn pony passen de epplejeck dekens echt super goed, dus ik ben opzoek naar die pasvorm. Welke dekens lijken hierop?

Kun je er niet eens een paar proberen/passen van stalgenootjes? Let erop dat alleen de Amigo Bravo het liner systeem heeft en dat bij de Amigo Hero de extra clipjes ontbreken.

Waarom wil jij een disc sluiting? Naast de disc sluiting heeft Horseware ook nog de rechte sluiting en een V-sluiting. Het is ook net wat bij jouw pony past. Hoe groot is jouw pony? Horseware heeft ook speciale pony dekentjes en die zijn in de hoogte dan net een fractie korter zodat de deken niet over de knietjes hangt en het geen jurkje is. De pony dekentjes gaan tot en met maat 5'9"/125/175.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 08:07

manzano schreef:
Wat een mooie deken van Nika!

Ik heb een fijne stapmolen/walker van Kramer. Die met ceramic.

Hoe bevalt die en hoe valt de maat, is die ook waterdicht?
Ik had de Bucas therapy voor mijn vorige paard maar die was veel te groot voor het paard dat ik nu heb, wilde eigenlijk die weer maar die is best prijzig…

Die Nika is zeker mooi!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 08:48

Goede tips van de walkers! Ik zoek alleen iets meer betaalbaars (zal niet veel gebruikt worden) of tweedehands vindbaar. Ook moet die wel waterdicht zijn en liefst iets gevoerd (50-100gr).

Ik had de Amigo Walker op het oog, iemand ervaring mee? Hoe vallen ze? Ik heb qua regendeken een 191 Rambo Supreme, maar mijn Amigo 3-in-1 camofly is echt te krap aan de voorkant in maat 191.

Liesringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 09:25

Bagheera_206 schreef:
Liesringo schreef:
Hoihoi,

Kun je er niet eens een paar proberen/passen van stalgenootjes? Let erop dat alleen de Amigo Bravo het liner systeem heeft en dat bij de Amigo Hero de extra clipjes ontbreken.

Waarom wil jij een disc sluiting? Naast de disc sluiting heeft Horseware ook nog de rechte sluiting en een V-sluiting. Het is ook net wat bij jouw pony past. Hoe groot is jouw pony? Horseware heeft ook speciale pony dekentjes en die zijn in de hoogte dan net een fractie korter zodat de deken niet over de knietjes hangt en het geen jurkje is. De pony dekentjes gaan tot en met maat 5'9"/125/175.

Nee stalgenootjes gebruiken geen dekens, vandaar ook de vraag hier. :) ik hoef niet per se die met een discsluiting, maar ik kwam deze tegen en vroeg me af wat de ervaringen daarmee zijn qua pasvorm.

Stanleytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 17:48

Ik vind dit topic altijd zo waardevol door al jullie ervaringen. Ik hoop dat jullie me misschien bij iets kunnen helpen. :j

Ik heb een Friese merrie waarop de Rambo Tech Duo echt als een huis ligt. *\o/* Deze gaat nu zijn vijfde jaar in. Ik zou er graag een Rambo bij willen, maar merkte dat de pasvorm tussen de modellen toch iets verschilt. Van de Rambo Supreme Medium kreeg ze namelijk schuurplekken op haar schouders. :(:)

Weet iemand van jullie welke deken het dichtst op de pasvorm van de Rambo Tech Duo lijkt? Ik zou het zonde vinden om de Duo set geheel weer nieuw aan te moeten schaffen, omdat de onderdekens en het halsstuk eigenlijk nog prima zijn. :Y)

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 18:00

Afbeelding

Zo, mijn protector is klaar voor jaar 3. In lengte nog 5cm ingenomen, bovenste sluiting eraf gehaald en vervangen voor een rechte. Ik ben heel benieuwd :):) . Is het alweer lente? :evaw:

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 21:08

Wat een handige oplossing! Heb je de deken ook ermee verbreed? Of alleen de sluiting recht gemaakt? Zoiets wil ik ook voor mijn Rhino. Die is echt net even een tikkie te smal. Maar hebben ze geen birstverbreders van. Dus zoek naar tips hoe zelf ea te naaien

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 21:12

Nee, alleen de sluiting recht gemaakt. Dit kwam omdat het klittenband en het stuk rechts naar boven (dus links boeg/hals) naar binnen sloeg en schuurplekken gaf. Ik hoop dat dit de oplossing is dat het niet meer naar binnen vouwt.
Ik heb hem niet breder gemaakt, de deken was al te lang (borstverbreder maakt de hele deken langer) en is juist daarom ingenomen. Dat laatste staat niet op de foto, maar dat heb ik thv de flank gedaan.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 14:53

Slmt9 schreef:
manzano schreef:

Tot en met morgen had hij hem wel kunnen gebruiken. Onze hele kudde heeft veel last van de zwarte vliegen die er ineens zoveel zijn. Gelukkig gaat het vriezen zaterdag, dus deken is voor volgend jaar. Maar dan heb ik het alvast uitgezocht.

mavantos schreef:

[ [url=m/oeQ0vf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iemand in dit topic had die net besteld en gelijk geretourneerd, want rare stof.
Ik gebruik de recuptex walker erg graag.
Bij kramer hebben ze ook wel redelijk wat aanbod voor walkers.

Ik heb de WB dekens ook en was er tevreden over. Ze bleven heel en paarden waren er ook droog onder op warme dagen.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 20:10

Ik heb de paarse 50 gram amigo van Horseawear is dat geloof ik. Ben er niet tevreden over. Mijn paard is al 2 keer vast komen te zitten met de borstsluiting, en van de week haalde ik hem van de wei en toen zat ineens heel de binnenkant van de deken vol met plak en de deken stinkt enorm. Ga denk toch voor bucas kijken.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 20:21

Ik heb een amigo pony deken voor mijn shet, 0 grams, die ligt prima op haar.
Dus nu heb ik een liner voor eronder besteld, maar die borst is enorm veel wijder.
Als ik hem aan de deken vast maak, schuift hij niet naar achteren maar de voorkant hangt zowat voor haar voorbenen.

Het is allebei onderlengte 114, iemand hier ervaring mee?Afbeelding

Ik heb geen foto hoe de onderdeken zit, maar die kan ik morgen maken.
Maar je ziet wel een beetje dat de onderdeken er een beetje onderuit komt achter haar voorbenen.