[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bonnelover

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 22:41

Flinty scheren kan nog steeds hoor. Scheer momenteel nog steeds paarden voor de eerste x. En denk dat je paardje blij is als hij zijn warmte kwijt kan.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 09:09

Hier beide pony's al een aantal keren geschoren, pony die dagelijks in training staat voor de derde keer (oktober, november en januari, laatste keer beenhaar laten staan). Jonge pony die een maandje vakantie heeft gehad geschoren in november en in januari, beide keren het beenhaar laten staan. Ze staan s'nachts op stal en overdag een aantal uur buiten. We trainen voornamelijk in de binnenbakken, scheelt veel gezweet zo. Hopelijk hoef ik ze niet nog een keer te scheren dit seizoen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 22:19

Flinty, ik zou het gewoon doen en dan wel even een halsdeken erbij aanschaffen voor regenachtige dagen. Mijne staat nu nog 24/7 met schuilstal en onbeperkt hooi buiten en die heb ik in deken zonder hals vorm geschoren. Zoveel fijner voor hem, al dat haar weg. Hij kreeg meteen een bult meer energie voor de kar.

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 23:21

Welke paardenzaak heeft veel scheerapparaten om even te voelen en te horen

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 10:35

Divoza heeft er wel wat liggen.
Zelf zou ik thuis eerst wat researche doen.
Waarvoor wil je het apparaat gebruiken, eigen paard of meerdere paarden.
Geluid, kracht,gewicht, met/zonder snoer.Dingen waar je op kan letten.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:17

Woensdag weer koeien scheren *\o/*

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:26

Hoi! Mag ik hier een vraagje stellen?

Ik ben op zoek naar een scheerapparaat om mijn hele d pony te scheren, dus niet enkel de oren en voeten. Ik ben een leek qua soorten scheerapparaten en weet ook niet waar ik naar moet kijken. Kan iemand mij er eentje aanraden? Liefst niet enorm duur, ik weet niet wat de prijs ong is. Hoeft ook weer niet 50 euro te zijn maar ook niet teveel.

Bedankt alvast!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:49

Koop je een moser max45, ben je meteen klaar voor niet teveel en je kunt de voeten en oren ook doen.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 00:17

Pantykous schreef:
Koop je een moser max45, ben je meteen klaar voor niet teveel en je kunt de voeten en oren ook doen.

Volgens mij wil ze een die het hele lichaam aan kan.

Misschien dat je bij een ruiterzaak in de buurt een kan huren om eerst te kijken of de scheermachine bevalt.
Vind de keuze erg persoonlijk en afhankelijk van wat je scheert.
Veel paarden, vacht soort, geluid, vermogen nzv.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 01:04

Een Moser Max 45 kan het hele lichaam aan, je bent alleen wel langer bezig. Voor het lichaam leen ik altijd een groot apparaat, de volgende dag doe ik meestal het hoofd en de benen met mijn moser. Ik heb pony's van 1.05, maar het scheelt nog aardig wat tijd.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 07:41

Met een moser kun je het hele lichaam scheren Bonnelover. Je bent met een Moser niet significant langer bezig. En aangezien ze alleen haar pony wil scheren is dat prima.

Wel heb je dan een goede machine voor weinig geld ipv een schijtmachine voor weinig geld.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 07:52

Oke, het gaat inderdaad om de hele pony. En als ik zelf een scheerapparaat heb laat ik zijn vacht ook niet helemaal lang groeien natuurlijk dus hij zal geen hele bol wol zijn voor je hem scheert.

Bedankt allemaal! Ik denk dat ik dan eens rond ga kijken voor een moser.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 08:26

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:10

Wie is er goed in patronen scheren en mag ik advies vragen? Mijn paard heeft een soort jachtmodel/racestreep geschoren en bij haar hoofd is het voorbij de kaaklijn. Het is niet heel lelijk, alleen ik begin me eraan te ergeren en vroeg me af of iemand tips heeft om het mooier op te lossen.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:24

Heb je een foto ervan?

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:56

Ik stuur je even een pb!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 23:00

Flinty schreef:
Ik twijfel wat ik het beste kan doen..
Afgelopen november mijn paard verhuisd van 24/7 buiten met schuilstal naar overdag buiten en s nachts op stal. Hij staat met een 100 grams regendeken op.
Nu zijn we sinds de verhuizing veel fanatieker aan het trainen en hebben we de luxe van een binnenbak. Na een korte training is Flint al snel bezweet op zn borst en nek en na een lange intensieve training is hij overal bezweet en duurt het erg lang voor hij weer opgedroogd is.

Ik zit er over te denken om hem te scheren. Niet overal, maar vooral zn nek, borst en buik (zoals op de foto (van google))
[ [url=m/09p2q1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat denken jullie, zal dit genoeg zijn? En is het niet al te laat om voor de eerste keer te scheren?

even een vraagje, met dit scheerpatroon mag je paardje toch zonder deken 24/7 buiten staan, of is dat te koud? zijn er bokkers die dit hebben zo zonder deken?

FlokiFjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 16:31

Zidore schreef:
Flinty schreef:
Ik twijfel wat ik het beste kan doen..
Afgelopen november mijn paard verhuisd van 24/7 buiten met schuilstal naar overdag buiten en s nachts op stal. Hij staat met een 100 grams regendeken op.
Nu zijn we sinds de verhuizing veel fanatieker aan het trainen en hebben we de luxe van een binnenbak. Na een korte training is Flint al snel bezweet op zn borst en nek en na een lange intensieve training is hij overal bezweet en duurt het erg lang voor hij weer opgedroogd is.

Ik zit er over te denken om hem te scheren. Niet overal, maar vooral zn nek, borst en buik (zoals op de foto (van google))
[ [url=m/09p2q1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat denken jullie, zal dit genoeg zijn? En is het niet al te laat om voor de eerste keer te scheren?

even een vraagje, met dit scheerpatroon mag je paardje toch zonder deken 24/7 buiten staan, of is dat te koud? zijn er bokkers die dit hebben zo zonder deken?

Ik heb mn ijslanders zo geschoren en die staan 24/7 buiten zonder deken! Ik denk wel dat mijn lijntje net iets lager ligt, dus net 1 strook minder eraf zegmaar, maar wel t zelfde idee. Aan de kant waar de manen zitten heb ik zo goed als de hele hals eruit, aan de andere kant vergelijkbaar met dit plaatje!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 10:46

Ik heb mijn pony vergelijkbaar geschoren en zonder deken buiten staan. Wel 's nachts op stal. Alleen aan de zijkant niets weggeschoren.

Afbeelding

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 11:54

mooie pony! en dat scheerpatroon lijkt me super!
scheelt het veel qua rijden/zweten/opdrogen?

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 14:16

Josien_ schreef:
Ik heb mijn pony vergelijkbaar geschoren en zonder deken buiten staan. Wel 's nachts op stal. Alleen aan de zijkant niets weggeschoren.

[ Afbeelding ]

Mijn shet is ook zo geschoren. Maar hij stond vanmorgen wel flink te trillen. Dus toch maar een deken opgedaan.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 14:27

Het scheelt wel met het zweten met rijden, maar vooral heel veel met het opdrogen. Dat gaat een stuk sneller.
Dit is nu de tweede winter dat ze zo staat en ik heb haar nooit betrapt op rillen of er iets van gehoord via de stalhouder. Maargoed daarin is ieder paard natuurlijk anders.

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 09:53

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 16:18

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 19:15

Ik heb deze nu ruim een jaar. Komt prima door de dikke shetlandervacht heen. Maakt redelijk wat geluid maar het deert mijn pony niet. Hem afgelopen jaar 6 keer geschoren en een andere pony ook helemaal geschoren. Gaat prima