Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
__Amber__ schreef:Ik ben alvast aan het kijken naar een Rambo sweet itch voor m'n ruin (tweedehands).
Als jullie een tinker van 140-145 zouden hebben, voor welke maat zouden jullie dan in eerste instantie gaan?
simodi schreef:__Amber__ schreef:Ik ben alvast aan het kijken naar een Rambo sweet itch voor m'n ruin (tweedehands).
Als jullie een tinker van 140-145 zouden hebben, voor welke maat zouden jullie dan in eerste instantie gaan?
6.3 of eventueel 6.0. Ik neem aan dat de tinker vrij breed is?
Mijn paint van 1.47 staat onder een 6.3 SIH.
xLes schreef:Hmm ik ben aan het twijfelen...
Ik ben net verhuisd naar een stalling waar ze in de winter dagelijks wel even buitenkunnen, maar toch ook veel op stal staan. Hiervoor stond ze 24/7 buiten, maar om diverse redenen (gebrek aan droge ligplaats, mok, ruzie met de stalhoudster, geen vriendjes en een paard dat met de dag ongelukkiger werd) zijn we naar deze pensionstalling verhuisd, degene van heel de regio die het meeste buitenloop aanbiedt.
Nu dat ze warmer op stal staat, heeft ze ook minder behoefte aan écht dikke dekens.
Ze stond voor de verhuis op de Bucas Smartex Extra, daar had ze het goed onder. Op stal heb ik dat meteen verwisseld voor de Smartex Rain met 150gr Select liner en daar staat ze goed onder.
Nu twijfel ik om mijn Smartex Extra weg te doen en in de plaats een 300gr Select liner te kopen.
Geeft dat veel verschil in warmte? Ik denk echt dat de Extra niet meer nodig gaat zijn, te warm gaat zijn. Maar als de 300gr Select even warm is, is het een beetje idioot om hem daarvoor te vervangen.