Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DiscoDipp schreef:De groei van het haar heeft wel degelijk met warmte te maken. Als een paard het 'koud' heeft zal het meer energie gaan steken in het warm krijgen, dus ook de groei van het haar. Paarden hebben het niet snel 'koud' tenminste als ze goed ruwvoer krijgen, lekker in de spieren zitten etc. Hoeft idd zoals hierboven gezegd word een hals er niet bij. 100 gram minder zou voor mijn idee niet zoveel uitmaken.
Als je wil checken of je paard het fris heeft, voel dan eens aan zijn oren, zijn deze echt een heel stuk kouder dan heeft hij het fris.
bontejames schreef:DiscoDipp schreef:De groei van het haar heeft wel degelijk met warmte te maken. Als een paard het 'koud' heeft zal het meer energie gaan steken in het warm krijgen, dus ook de groei van het haar. Paarden hebben het niet snel 'koud' tenminste als ze goed ruwvoer krijgen, lekker in de spieren zitten etc. Hoeft idd zoals hierboven gezegd word een hals er niet bij. 100 gram minder zou voor mijn idee niet zoveel uitmaken.
Als je wil checken of je paard het fris heeft, voel dan eens aan zijn oren, zijn deze echt een heel stuk kouder dan heeft hij het fris.
Top! Bedankt voor het antwoord op mijn vragen beide^^. Dat de dikte van de vacht te maken heeft met de lengte van de dagen wist ik wel. Maar ik was een theorie aan het maken dat door een ongevoerde halsdeken op te doen de haren in de nek wel aangroeien en die waar de op deken ligt niet. Dat was dus onzin :,)