[INFO] Alle vragen over dekens? #02

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

viphorse

Re: [Centraal]Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 13:37

Vanmiddag mijn bucas smartex medium dekens halen en dan gaan die erop.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 13:59

Mijn paard is gisteren geschoren en staat onder een 200 grams plus ongevoerde regendeken.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:00

Hier nog steeds 0 grams regendeken, maar twijfel om een 100 grams eronder te gooien!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:21

Mijne nog onder haar 200 grams outdoordeken, geschoren. Voelt hier prima onder.
Had gehoopt dat ik haar onder me nieuwe bucas smartex all in one big Neck kon zetten, gister wel binnengekomen maar hij is te krap bij borst en schoft. Ze heeft altijd maat 185 maar nu dus maar een maat 190 besteld. Hopen dat die dan past en niet te groot is.

DjulitaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:45

Ik heb een vraagje over mijn deken. Ik heb gisteren mijn nieuwe deken binnen gekregen, de Amigo Bravo Medium Plus, in maat 6.3 (191). Hoe vinden jullie deze deken zitten? Mijn paard is 3 en groeit nog flink in de lengte en ook qua bespiering gaat ze nog flink groeien.
Afbeelding
Afbeelding
Ik heb ook een 6.0 (183) opgehad en het begin van de staartflap (waar de staartflap aan de deken vastzit) zit nu precies waar de staart ook begint. Met het oog op dat ze in de lengte en de breedte nog groeit durf ik de 6.0 qua maat toch niet aan, omdat ik volgend jaar ook nog wat aan de deken wil hebben. Misstaat de 6.3 of vinden jullie dat deze deken wel kan qua maat?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:47

bij de borst zou ik hem niet kleiner willen hebben

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 16:51

Ik vind 'm nu echt te groot en dan vooral te lang.
Ik zou tot ie uitgegroeit is een goedkopere deken kiezen, maar wel z'n maat.
Aan de borst zal een maat niet heel veel schelen, daarbij vind ik dat best wel meevallen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:22

Ik vind dat dit deken echt wel kan hoor. Hij is voor het mooie wel te groot, maar het belemmert hem toch niet?

Heb die van mij net onder een 200 grams gezet (vanaf 0 grams)
Laatst bijgewerkt door Geryon op 30-10-13 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:22

Deken is wel erg lang, dat gaat schuren en trekken aan de borst.

Bokkiebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:49

Amigo dekens zijn best vrij lang. Ik vind deze deken ook te lang. Ik ga morgen mijn shet weer scheren en krijgt 150 op met ongevoerde regendeken met hals er over heen. Hals gaat alleen vast buiten en binnen salmiak hem terug. Mijn paard nog 150'met hals buiten. Paarden paarden gaan zaterdag verhuizen.

DjulitaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 18:04

Oké bedankt voor jullie reacties. Ik heb een mail gestuurd naar de paardendrogist waar ik de deken vandaan heb met dezelfde vraag en foto's. Direct na het versturen van de mail werd ik gebeld en zij sturen mij nu ook een maat kleiner toe zodat ik ook deze kan passen en dan een keuze kan maken.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 19:00

Djulita schreef:
Oké bedankt voor jullie reacties. Ik heb een mail gestuurd naar de paardendrogist waar ik de deken vandaan heb met dezelfde vraag en foto's. Direct na het versturen van de mail werd ik gebeld en zij sturen mij nu ook een maat kleiner toe zodat ik ook deze kan passen en dan een keuze kan maken.

Wat een goede service! +:)+

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:22

De Paardendrogist heeft inderdaad een geweldige service!
Ik vind zelf de deken wel kunnen, vooral als je paardje nog gaat groeien. Heb mijn dekens altijd nét iets te groot, maar liever te groot dan te klein, heb er tot nu toe nog nooit wat van gemerkt dat mijn pony er last van heeft, en hij loopt toch echt al drie jaar lang met een te grote deken rond.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:23

Djulita schreef:

Paardendrogist heeft altijd een super service, ook als er iets mis mocht zijn met een deken.
Betere service krijg je nergens.
Mooi en goede deken ook.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:40

Ik vind de deken voor wel kunnen maar achter wel erg lang.
Ik zou inderdaad ook een maat kleiner passen en dan kijken wat het beste zit.

Mijn geschoren merrie heeft het vandaag weer prima gedaan onder de 100 grams, stond er heerlijk warm onder op de wei, maar niet bloedheet.
Ongeschoren doet het ook prima onder de 100 grams (maar die is al wat ouder, dus wat dunner), dus alles zo gelaten.

Mijn merrie krijgt als ze naar buiten gaan wel de hals erbij, die haal ik er op stal af.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:33

Even een vraagje :) !

Ik wil mijn paard over een tijdje scheren/laten scheren. Nu had ik alleen dekens zonder hals gekocht (dit jaar) met het idee dat hij toch niet geschoren ging worden. Helaas dus toch een enorme vacht gekregen en ga alles eraf halen behalve het hoofd en de benen. Bij de ruitershop gaan ze nu ringen op mijn dekens maken zodat ik er alsnog een hals op kan bevestigen. Ze hadden dus ook nog een hals liggen die ik voor een prikkie er wel bij mocht hebben. Dit is dus een (outdoor) hals van 200 gram.
Ik heb qua halsdelen totaal geen idee wat goed is qua gram. Zou hij die 200 gram aan kunnen of is dat echt veel te warm? (Kan dadelijk gecombineerd worden met al mijn dekens, 0 gram, 100 gram, 200 gram, 300 etc :) ).

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:51

Mooie deken djulitha. Maar denk dat hij toch te groot is aan de achterkant. Ben benieuwd hoe een maat kleiner zit.

DjulitaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:54

Nog even een vraagje over de maten van de Amigo dekens... Ik heb mijn deken maat 6.3 net even opgemeten en ben er achter gekomen dat hij eigenlijk veel groter is. De maat van de liner klopt ook niet. Hebben jullie daar ook last van? Op papier is 6.3 140/190
Afbeelding

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 22:12

Dat is raar. Kan me voorstellen dat een liner iets korter is omdat hij anders nat word. Maar verschil is wel vrij groot

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 22:33

Fjord geschoren, helemaal incl hele hoofd Alleen benen Niet. Vindt ze Niet leuk.
Heb ik nu een 200 grams opgelegd. Morgenochtend even bekijken of het Niet te warm is.

@djaluta

Ik vindt de Lentgte nog we'll meevallen.
Mijn merrie heeft maat 185 heb ik een bucas 195 voor omdat deze geen verstelbare borstsluiting heeft en Anders te krap was. (fjord met brede schouders).

Die deken ligt als de beste! Trek niet, schuurt nier, blijft recht liggen. Terwijl dekens in de goede maat altijd opzij schuiven.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 22:35

ik heb de mijne met een 100 gram onderdeken en daarover een o grams gevoerde regendeken.. mij vertelde ze dat een gevoerde regendeken wel 150 gram is, toch maakt mijn paard haar aan..
vorig jaar ook ineens in het haar, terwijl hij altijd kort in het haar is geweest en ook nooit geschoren is geweest.

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 22:42

@ Djulita
Vind het eigenlijk ook wel meevallen. Heb laatst 2 lamicell dekens gekocht die qua lengte ongeveer hetzelfde zit. Het ziet er voor het mooie misschien niet perfect uit maar ik heb niet het idee dat het hem belemmerd. Zolang die maar goed op zijn plaats blijft zitten en de voorkant goed zit, is het voor mijn pony prima.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 23:04

Deken is idd te lang. Dan gaat ie vor trekken en is niet fijn voor je paard. Helaas heb ik ook maar 1 seizoen met de 1.83 kunnen doen en gisteren net vh eerst een 1.90 opgedaan. Ze kreeg blote billen dus gegroeid ;-).
Je kunt gelukkig de Amigo's 2e hands wel weer makkelijk verkopen. Het kost je dus wel wat maar als je volgend jaar weer nieuwe moet kopen en de andere weer verkopen dan valt het nog mee. (kijken of e de nieuwe in de aanbieding kunt kopen, of idd zoals nu de liner gratis)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 00:34

Ik zeg ook te lang :j hij zou denk ik niet gaan trekken voor maar eerder gaan schuiven denk ik.

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 08:55

Paardendrogist heeft inderdaad een super service.
Ik heb van mijn amigo onderdeken een 195. Terwijl mijn bucas onderdeken, in dezelfde maat, trekt aan de voorkant...