[INFO] Alle vragen over dekens? #02

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JUSTXME1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:17

Ik zou graag het topic eventjes meevolgen :)
Mijn paard staat onder een regendeken met hals en is jachtpatroon geschoren. (Helaas maar aan een kant omdat de scheermachine het onderweg begaf..paardje ziet er gek uit :P ) Vrijdag wordt het jachtpatroon afgemaakt (kaak, halve hals, buik en halve kont kaal) en krijgt hij afhankelijk van het weer een 200 gr? als onderdeken.

Hij staat overdag buiten en snachts in een winddichte buitenstal. Ik durf nog niet warmer op te leggen want met de doorkomende zon kan hij behoorlijk zweten!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:31

ik zou even kijken hoe hij aan voelt en de wat de temp doet.
mijn merrie is helemaal geschoren en staat nu onder 100 grams, en daar had ze het gisteravond nog echt heel warm onder...

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 12:02

JUSTXME1993 schreef:
Mijn paard staat onder een regendeken met hals en is jachtpatroon geschoren. (Helaas maar aan een kant omdat de scheermachine het onderweg begaf..paardje ziet er gek uit :P ) Vrijdag wordt het jachtpatroon afgemaakt (kaak, halve hals, buik en halve kont kaal) en krijgt hij afhankelijk van het weer een 200 gr? als onderdeken.

Hij staat overdag buiten en snachts in een winddichte buitenstal. Ik durf nog niet warmer op te leggen want met de doorkomende zon kan hij behoorlijk zweten!

De mijne is hetzelfde geschoren en heeft nu 200 gram op!

JUSTXME1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 12:06

Def schreef:
JUSTXME1993 schreef:

De mijne is hetzelfde geschoren en heeft nu 200 gram op!

Ok, vrijdag wordt het jachtpatroon afgemaakt en zie dan even waar hij het beste onder voelt. Heeft de jouwe een hals aan of niet?
Ik had hem met het stormweer even 300 gr opgedaan en daar stond hij (in zijn buitenstal) hevig onder te zweten.. Dus nu voorlopig een regendeken met hals, ook omdat hij nog maar aan een kant geschoren is.

Def

Re: [Centraal]Wie staat er nu al in de dekens? #02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 12:13

Mijn pony heeft een enorme hals, dus die past bijna geen halsdeken :D
Ik heb wel een deken met hals die past maar die doe ik echt bij noodweer en heel koud en hele dag doorregenen op.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 13:12

mijn pony is ook nog maar aan 1 kant geschoren. ook mijn mijn messen waren bot.
staat nu onder de ongevoerde regendeken, maak het morgen of donderdag af maar twijfel of ik dan de smartex (100 grams) opleg of de 200 grams staldeken met de regendeken erover heen,

wordt helemaal geschoren op de benen na

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 13:33

Ik schrik er best van om te lezen dat veel mensen tijdens de 20 graden van vorige week de paarden toch nog onder een 200 grams hebben staan. Het was echt zomer weer en in de zomer hebben ze toch ook niet zo een dikke dekens op. Die van mij staat sinds de temperaturen boven de 15 graden blijven weer gewoon zonder zijn regendeken. Die temperatuur is ideaal voor paarden buiten. Uitgezonderd de geschoren paarden uiteraard.

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 14:12

Even een vraagje over het fleece halsstuk van piaffe. Laats was er iemand die deze gebruikt en er zeer tevreden over was.
Normaal gebruik ik geen halsstuk, maar dit lijkt me wel een fijn halsstuk voor op stal.

Echter vraag ik mij af of deze goed blijft liggen, omdat je deze nergens aan vast kunt maken.

Het gaat om dit halsstuk:
http://www.piafferuitersport.nl/dekens- ... e-halsstuk

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:32

mijn geschoren paard onder 200 grams + 0 grams , staat op stal.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:28

Sinds vandaag dek weer op, Bucas Smartex rain.....en vond m er beslist niet warm onder. Voelde gewoon koel aan op de vacht.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:38

ik zou vandaag 2 nieuwe halen, komt dat takke w ij f niet op dagen!!! had haar ook nog extra gemaild met mijn tel dat als er wat tussen zou komen dat ze me wat kon laten weten... nee mevrouw laat gewoon niets weten en als ik dan sms smst ze een half uur later een keer trg... pfff

nou zoek ik wel ergens anders mijn dekens

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:46

Geschoren paard onder 220 grams.
Ongeschoren paard onder 250 grams.
Staan beide overdag in paddock en 's nachts in buitenstal.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:48

@Bello2005, dus je hebt ergens voor niks aan de deur gestaan?

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:09

Iemand hier ervaring met de Amigo Mio One Piece 350 gram?

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:53

Bravura schreef:
@Bello2005, dus je hebt ergens voor niks aan de deur gestaan?

idd

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 22:31

Vanavond weer een poging gedaan om mijn geschoren merrie onder 200 gram te zetten, maar blijkbaar heb ik toch een erg warmbloedig paard, want binnen een half uur stond ze weer klam er onder, terwijl ik echt niet warm vond op stal... :+
dus toch maar weer de liner er onderuit...

ongeschoren vanavond ook onder 100 grams gezet, die wordt er niet warm of koud van... :D

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 23:31

Die van mij staat ook nog steeds onder een 200 grams outdoordeken met een ongevoerde hals. Voelt er niet warm onder en paard is zelfs nog niet eens geschoren. Maar dat ga een in de komende weken wel doen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 08:11

Ik heb nu ook de 200 grams op gedaan.
Helaas kwam ik erachter dat me 0 grams niet waterdicht meer is.
Ik had deze een paar manden terug gekocht op de bokt markt hier (2e hands)
Had hem nog wel ingespoten voor de zekerheid maar aan 1 kant was het paard nat gisteren :(

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 08:22

MoniekV schreef:

Dus de ongeschoren staat onder meer dan de geschoren, pffff

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 08:26

jesito schreef:
MoniekV schreef:

Dus de ongeschoren staat onder meer dan de geschoren, pffff

Ja dat klopt, ze is een enorme koukleum met die wind en regen van afgelopen dagen. Ik voel meerdere keren per dag of ze goed van temperatuur is, dus als ze het te warm heeft dan merk ik dat snel.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 09:29

Mijn ruin staat heerlijk onder zijn 200 grams ongeschoren :j

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 10:45

Nouvel schreef:
Vanavond weer een poging gedaan om mijn geschoren merrie onder 200 gram te zetten, maar blijkbaar heb ik toch een erg warmbloedig paard, want binnen een half uur stond ze weer klam er onder, terwijl ik echt niet warm vond op stal... :+
dus toch maar weer de liner er onderuit...

ongeschoren vanavond ook onder 100 grams gezet, die wordt er niet warm of koud van... :D

Hier precies hetzelfde. Ik heb Taart vorige week geschoren (hele lijf kaal, benen en hoofd niet). Ze staat onder een 200 grams Amigo. Op stal voelt ze heerlijk warm, maar niet te. Ze gaat in de ochtend een paar uur in de paddock, vaak veel wind (open polder). Ik heb een ongevoerde hals aan de deken vastgemaakt. Op stal ligt de hals terug geklapt op haar rug, en als ze naar buiten gaat, is dat met hals om. De deken gebruik ik ook wel eens in de zomer, bij frisse dagen van 10-13 graden, wind en regen. Ze heeft in de zomer vrijwel geen vacht en dan is het te koud voor een ongevoerde regendeken. Dus vergelijkbaar met nu.

Als het kouder wordt, doe ik dikkere dekens op, of een onderdeken eronder.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 10:55

Piekosjj schreef:
Nouvel schreef:
ik krijg bijna het gevoel dat mijn geschoren paard te dun is aangekleed als ik zo lees wat iedereen er op heeft liggen... :oo

Zo dacht ik er ook al over ja :o
Geschoren ruin onder de 200gr nu, ongeschoren beer onder ongevoerd met zachte voering. Ze gaan vanaf nu weer 's nachts op stal, is buitenstal dus niet heel veel warmer dan buiten, maar natuurlijk wel uit de wind wat met zo'n dag als vandaag al een hoop scheelt!

Ik heb die van mij pas geschoren voor de 2e x dit seizoen en heeft nu 150 met hals op :)

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 12:24

Nu nog ongeschoren staat mijn pony onder een 150 grams. Vanmiddag ga ik hem scheren (compleet kaal), en zit dus in dubio wat ik er na op zal leggen.
Normaal gebruik ik mijn onderdeken (150 gram) als zijnde vacht na het scheren, dus die draagt hij dan standaard met een deken er overheen, maar dat zou nu dan betekenen dat hij vanmiddag onder 300 gram komt te staan :+

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 13:02

Heb gisteravond de regendeken der maar weer op gedaan zometeen kijken hoe die staat of die nu ijndelijk op kan blijven of dat ie het weer warm heeft.