Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
StonedRomy schreef:Bij mij steken de liners enorm uit en ze zijn toch echt dezelfde maar als de deken. Deken valt perfect maar die liners….
24/7 buiten met inloop. Eentje staat onder 100 gram in de nacht, de ander onder 200. Als ik later van stal had weg kunnen gaan had die denk ik onder 300 gestaan. Morgenvroeg gaat alles weer af en dan in de avond weer op.
StonedRomy schreef:Bij mij steken de liners enorm uit en ze zijn toch echt dezelfde maar als de deken. Deken valt perfect maar die liners….
24/7 buiten met inloop. Eentje staat onder 100 gram in de nacht, de ander onder 200. Als ik later van stal had weg kunnen gaan had die denk ik onder 300 gestaan. Morgenvroeg gaat alles weer af en dan in de avond weer op.
lies schreef:StonedRomy schreef:Bij mij steken de liners enorm uit en ze zijn toch echt dezelfde maar als de deken. Deken valt perfect maar die liners….
Geschoren?
Friesfanaat schreef:Hoeveel gram hebben jullie nu op een geschoren paard liggen?
Wiwabalia schreef:Ik heb mijn oudere merrie van 20 onder een 100 grams staan, met 100 grams hals. Mijn jonkie van 3 heeft nog een 0 grams regendeken op zonder hals maar daar ben ik ook voor aan het kijken welke deken ik bij haar erop wil gooien (krijgt ze nog een goedkope Amigo Hero erbij van 100 gram of ook zo’n mooie Arika zoals de koningin).
Ik moet voor allebei een volledige collectie aanschaffen weer, ben echt fan van de Lemieux Arika en valt op beide paarden mooi, maar man.. even dekens voor twee paarden aanschaffen loopt zo snel af op en Amigo ligt ook oke.
Hoop op een leuke kortingscode ergens, iemand een idee?
Beide paarden zijn over van veel op stal staan maar een 24/7 track met ruime schuilstal en onbeperkt hooi. Dus vandaar ook wat “warmer” gezet dan voorheen.
Sky_As schreef:Ik heb sinds eergisterenavond de bucas smartex medium op, en heel blij mee. Ik vind het maar een koude gure waterkoude dag. Staat ook bijna heel de dag in de schaduw, dat scheelt natuurlijk ook.
Ik gebruik die deken meestal tussen de 5 en de 12 graden, en dat werkt voor ons prima. Onder de 5 graden krijgt hij er nog een smartex onderdeken onder.....
ApplePapple schreef:Ik heb net even gevoeld, ze is niet te koud onder de 300 grams maar ook zeker niet te warm! Meter zegt nu ook maar 2 graden...
Dus ben heel blij met mijn keuze!
fransje23 schreef:Ik heb het idee dat ik vrij Spartaans ben.. Mijn paard staat nog zonder deken, uiteraard wel ongeschoren.
Ze staat nu van 17.30 tot 9.00 op stal dus tijd genoeg om op te drogen.
Nu heb ik een paard die het niet snel koud heeft. Ze heeft alleen vorig jaar toen ze langdurig ziek was lang een deken op gehad maar max 100 gram.