[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:05

Hier ook eentje die altijd wel 2 of 3 keer geschoren wordt. Terwijl de andere de hele winter netjes kaal bleef.

Ik twijfel of ik hem nog een keer in januari zal doen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:08

Ik moet ook altijd meerdere keren scheren :j
Twijfel om mijn 3-jarige te doen. Qua zweten is het zeker niet nodig, maar aangezien hij vorig jaar in de rui zich op meerdere plaatsen tot bloedens toe open heeft geschuurd wil ik hem sowieso scheren voor de rui begint. Zondag zou het 11 graden moeten worden, dat is op zich wel een mooie temperatuur natuurlijk.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:54

Ook de koeien moeten geschoren, en daar hoort natuurlijk een hartje op :P :') Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:17

Ahhhhhh <3

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:34

Stomme vraag misschien maar waarom moeten koeien eigenlijk worden geschoren? :')

LindaN9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 20:22

Die koe! <3 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:31

Ik heb na alle goede reacties hier op bokt een Moser max 45 aangeschaft met extra 3mm scheerkop.
Ben erg benieuwd :) hoef er alleen mijn eigen paard mee te scheren en die is erg bang ervoor dus ik hoop dat het zo al minder is!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:29

NinaCharlie schreef:
Stomme vraag misschien maar waarom moeten koeien eigenlijk worden geschoren? :')

Stomme vragen bestaan niet ;)

Door de wintervacht loopt de melkproductie terug. Daarom worden ze zodra ze op stal komen geschoren. Heb jarenlang koeien geschoren, maar als ik het nu bekijk zijn koeien op een potstal ( waar ze aan de ketting komen te staan voor een paard maand zij aan zij) een stuk beter af dan in een open stal......brrr. Die krijgen geen dek op...helemaal niks.

Nee. Dan ben ik blij dat ik die tak af heb gehouden. Laat mij maar lekker paarden scheren :j

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:34

Ach zo, dank voor je reactie! Heb me inderdaad altijd afgevraagd of die beesten het dan niet hartstikke koud hebben.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:35

NinaCharlie schreef:
Ach zo, dank voor je reactie! Heb me inderdaad altijd afgevraagd of die beesten het dan niet hartstikke koud hebben.

Ja. Ga er maar van uit van wel :brr:

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:56

Hier staan de koeien op stal maar die zweten zich een ongeluk als ze niet geschoren zijn hoor!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 00:30

Ze hebben het niet koud hoor, onze boer heeft 'zaagselbakken' daar kunnen ze met 5/6 in liggen lekker tegen mekaar aan, het is een openstal maar het is er echt niet koud, heb vanmiddag met een tshirt geschoren :j
Daarbij scheren wij vanaf het midden van de buik dus echt kaal zijn ze niet :D

Deze koeien ( ongeveer 15 ) zijn gister pas van de wei gekomen, dus ze staan gelukkig niet zoals de meeste.. er moeten nog een aantal koeien naar binnen die nu nog in de wei staan! Erg diervriendelijke boer dus. Andes had ik me er ook niet mee opgehouden haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 00:06

Hier vanavond mijn paard geschoren met de moser max 45. Heerlijk ding ging als een tierelier! Las dat je langer bezig zou zijn daar heb ik niets van gemerkt. Ben 2 uur bezig geweest inclusief benen en hoofd tot aan de bakstukken.

Afbeelding

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 11:46

Super!!!!!! Ziet er netjes uit.

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 11:49

Toch ook maar een moser max aanschaffen dus :D 2e hands heb je hem met 2x scheren er al uit in vergelijking met laten scheren.

Hoevaak met je die oliën en laten slijpen? Tot nu toe alleen maar een tondeuse van de action gehad voor baard en benen :P

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 15:55

ff een vraagje tussendoor. Ik ga binnenkort iemand helpen met zijn koeien scheren. Ik heb mijn pony al een paar keer zonder problemen geschoren maar die koeien staan al een tijd binnen in een vieze stal. Koeien dus helemaal onder de stront. Hij gaat ze niet wassen voor die tijd maar lijkt mij nogal lastig scheren zo'n vieze vacht (mijn pony was uiteraard altijd helemaal schoon). Kun je hier nog iets aan doen van te voren of kom je wel door die stront heen?

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 16:02

Kun je eigenlijk helemaal niks aan doen. Kom je met een apparaat wat voor koeien geschikt is makkelijk doorheen.

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 16:06

DiscoDipp schreef:
Kun je eigenlijk helemaal niks aan doen. Kom je met een apparaat wat voor koeien geschikt is makkelijk doorheen.

Oke bedankt! Dan moet het wel goedkomen denk ik

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 13:01

Daar kom je makkelijk doorheen, ik zou alleen niet zo snel je eigen apparaat gebruiken want je messen verdwijnen als sneeuw voor de zon met vieze vachten ;)

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 14:06

horsiegek schreef:
Daar kom je makkelijk doorheen, ik zou alleen niet zo snel je eigen apparaat gebruiken want je messen verdwijnen als sneeuw voor de zon met vieze vachten ;)

Nee ik gebruik zijn eigen apparaat. Koeien scheer je helemaal toch? Dus echt alles?

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 15:01

lelberse schreef:
horsiegek schreef:

Nee ik gebruik zijn eigen apparaat. Koeien scheer je helemaal toch? Dus echt alles?

Dat verschilt per boer maar meestal benen niet, hoofd niet, soms ook onderbuik niet.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 17:46

Wij scheren de koeien half zeg maar dus alleen de rug, en een stukje naar onder. Wel doen we de hele uier, onder de buik boj de uier, een stukje achterbeen en de aanzet van achter zodat met melken het iets makkelijker gaat.

En ja, ik had er een die zat dus wel echt heeelemaal onder de sh*t, echt onwerkelijk vies, die heb ik met de haren mee ontdaan hiervan. Dus dat kan wel.

Zou gewoon even vragen of de boer er een voor wil doen :j

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 15:21

Hoe krijgen jullie een deken model of jachtmodel aan beide kanten gelijk, en hoe de randen het beste recht?

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 16:33

Ik heb het op school geleerd door een aantal raakpunten aan te houden, daarna aftekenen met een krijtje. En de randen proberen in grote lijnen door te trekken. :)

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 16:47

Ik val hier ook weer even binnen :D
1 november is onze tinker geschoren in een patroon:
Afbeelding

Wat een verademing! Ze zweette niet meer en was niet meer zo snel buiten adem.
We zijn nu bijna 2 maanden verder en haar vacht is alweer goed aan het bijgroeien :') Ik merk dat ze weer sneller buiten adem is en dat ze op warmere dagen ook weer begin te zweten (vooral weer in haar hals, die zo goed als helemaal geschoren was).

Ik zit nu met examens dus komende maand zal er weinig gereden worden, maar ik ben erover aan het denken om ze daarna helemaal te laten scheren (buiten haar benen). Maar hoe doen jullie dat met het rijden? Rijden jullie eerst met een uitrijdeken of niet? Ik vind dat best ondingen en met wat wind waait het langs alle kanten :+

En hoe doen jullie het hoofd? Het knippen bij de oren vindt ze VRESELIJK... Ik weet niet wat ze gaat doen met een scheermachine... Hoe pakken jullie zoiets aan?