Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nouvel schreef:ik krijg bijna het gevoel dat mijn geschoren paard te dun is aangekleed als ik zo lees wat iedereen er op heeft liggen...
Piekosjj schreef:Nouvel schreef:ik krijg bijna het gevoel dat mijn geschoren paard te dun is aangekleed als ik zo lees wat iedereen er op heeft liggen...
Zo dacht ik er ook al over ja
Geschoren ruin onder de 200gr nu, ongeschoren beer onder ongevoerd met zachte voering. Ze gaan vanaf nu weer 's nachts op stal, is buitenstal dus niet heel veel warmer dan buiten, maar natuurlijk wel uit de wind wat met zo'n dag als vandaag al een hoop scheelt!
Nouvel schreef:Maar ze voelt echt bloedheet onder de deken als ze 's avonds op stal staan, voor binnen kon ik er echt niks dikker op doen, dan ging ze staan zweten...
Ik kan vanavond even kijken wat ze doet als ik er een 100 grams liner onder doe, maar als ze gaan staan zweten worden ze er ook niet beter van...
de temp was nog steeds erg hoog, vanmorgen vroeg was het al 15 graden buiten...
Nouvel schreef:Maar ze voelt echt bloedheet onder de deken als ze 's avonds op stal staan, voor binnen kon ik er echt niks dikker op doen, dan ging ze staan zweten...
Ik kan vanavond even kijken wat ze doet als ik er een 100 grams liner onder doe, maar als ze gaan staan zweten worden ze er ook niet beter van...
de temp was nog steeds erg hoog, vanmorgen vroeg was het al 15 graden buiten...
dekoezegtboe schreef:Nog even een vraagje,
Zoals in mijn vorige post stond had mijn paard vorigjaar een drukplek/wond gekregen van zijn deken op zijn manenkam/schoft Wat zou daar de oorzaak van zijn? Te weinig ruimte bij de hals of iets anders? Ik kon mijn hand er ook niet tussen krijgen. Bij de schouders had ik wel ruimte om mijn hand er in te steken.
Weten jullie wat het geweest zou kunnen zijn?
Piekosjj schreef:Misschien dat jouw paardje het gewoon minder snel koud heeft? Mijn ruin kan af en toe echt een verschrikkelijke koukleum zijn, terwijl mijn merrie het juist erg snel warm heeft.
dekoezegtboe schreef:Dat neemt de druk toch niet weg??
dekoezegtboe schreef:Nog even een vraagje,
Zoals in mijn vorige post stond had mijn paard vorigjaar een drukplek/wond gekregen van zijn deken op zijn manenkam/schoft Wat zou daar de oorzaak van zijn? Te weinig ruimte bij de hals of iets anders? Ik kon mijn hand er ook niet tussen krijgen. Bij de schouders had ik wel ruimte om mijn hand er in te steken.
Weten jullie wat het geweest zou kunnen zijn?