[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 20:57

Eerst het kleine met met de gladde kant naar onder en dan het grote mes van de bolling naar onder. De bolling moet bij de schroeven zitten. Tenminste zo zitten de 3 apparaten van mij in mekaar haha!

Kijk trouwens wel uit dat je het blokje in het apparaat zelf niet kwijt maakt want dan scheert ie niet meer :') ( uit eigen ervaring, duur grapje :')

Mijne is trouwens kaal!

Afbeelding

Afbeelding

Susanne

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 10:43

Keurig gedaan! Ik ga vandaag of morgen weer even de pootjes en het 3de oor enz opscheren. Verder is hij nog kaal genoeg van de laatste scheerbeurt.

Vind het altijd zo'n rotklusje en stel het altijd uit, terwijl je eigenlijk zo klaar bent met opscheren :')

iesie12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:43

iemand die mij misschien wat tips kan geven....

Ik heb een farm clipper 4 gekocht. Er zit een messenset bij van 31/15
Ik kwam amper door haar vacht heen.
Nu zei iemand me dat ik grovere messen moet hebben voor de vacht. Maar ik heb geen flauw idee hoe het zit met de "maten" van de messen.......Iemand die dit weet?

Ze heeft een erg dikke vacht, ook niet helemaal schoon. Ze zweet heel erg. Komt mede door cushing, dus wil haar helpen wat warmte kwijt te raken in de flanken, buik en borst.
Maar ja niet zo'n heel ervaren scheerder.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:48

In principe moet dat goed te doen zijn, maar messen fabriek-af kunnen wel eens armoedig geslepen zijn. Is je machine ook krachtig genoeg?

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 23:37

Goede resultaten zie ik voorbij komen ! Heb geen tijd om bij te lezen.. doe ik morgen wel even :)
Afbeelding
Bij mij liep diabell super! Ook een 9e prijs mee.
Edelweis helaas de rem kwijt waardoor we een balkje hebben ..
numero uno weer een keer mee en daar twee keer mee uit gesloten .. was allemaal iets teveel voor dr .. dus weer ff wat oefenwedstrijdjes starten voor het vertrouwen terug te krijgen ..

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 09:22

Lees je vandaag door....bleek je in het verkeerde topic te zitten

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 09:51

Oeps lol .. :') 8)7
Maaaaarrr!!! Jullie kunnen nu wel mijn geschoren paardje keuren :)

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 19:29

Zit hier aan de 3de scheerbeurt vast. Maar nu weet ik uit ervaring dat ik vanaf januari iets minder tijd heb om flink te trainen. Gewoon longeren en beweging geven lukt wel maar iets minder vaak in de week als nu. Ik zit er sterk aan te denken om deels te gaan scheren. De benen wel helemaal i.v.m. modderige weilanden en aanleg voor mok. Zit alleen te twijfelen wel patroon. Ze is nu naar 10/15 minuten rustig longeren al nat. Iemand een idee wat genoeg zal zijn?

LeOnIe_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 13:03

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 13:41

ik scheer met een Heiniger Prgoress, wel meerdere messensets, maar ik heb een paard met erg lang haar en een ezel die regelmatig geschoren moet worden.

Paard heb ik van de week proberen te scheren, maar de machine liep vast op zo'n 15 cm haar. Heb hem nu 2 x geschoren, maar het ziet er nog niet uit, nu wachten tot beide messensets terug zijn van de slijper.

De machine liep gewoonweg warm in die enorme vacht. Volgend jaar maar weer braaf vanaf sept. iedere maand scheren.

Paard is trouwens wel opgeknapt: hij wilde niet meer lopen, maar vanmorgen ging ie weer als de brandweer zonder een spoortje zweet!

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 16:45

LeOnIe_me schreef:
Hallo allemaal,

Ik ben aan het rondkijken om zelf een scheerapparaat aan te schaffen. Iemand tips?
Ik heb o.a. deze gezien, wellicht heeft iemand hier ervaring mee..

https://www.agradi.nl/kerbl-scheermachi ... ipper4.htm
https://www.agradi.nl/farmclipper-accu- ... -paard.htm
http://www.ej.nl/paard/poetsen-toilette ... _3452.html

Ik heb de Heiniger Xperience voor mijn verjaardag gekregen en afgelopen week mijn paard hier voor het eerst mee geschoren. Heb verder helemaal geen ervaring met paarden scheren, maar ik heb hem gewoon streeploos kunnen scheren, echt een fijn apparaat dus. Wel met 31/23 messen er op.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 18:10

LeOnIe_me schreef:
Hallo allemaal,

Ik ben aan het rondkijken om zelf een scheerapparaat aan te schaffen. Iemand tips?

In die prijsklasse zou ik voor de heiniger progress gaan.

Zelf heb ik de expirience, die kan gewoon het werk langduriger en sneller aan (bijv drie achter elkaar). Maar scheer er dan ook heel veel per jaar.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 18:19

Ik heb de eerste machine. Ik vind dat die voor die prijs prima scheert zelfs door de dikke wintervacht van mijn shetlander

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 20:50

Ik heb een aesculap 230v econom plus II GT474

Zeer krachtig ding, eigenlijk bedoeld voor koeien en scheer dus ook op 1/2 mm. Maar het voordeel hiervan is dus echt compleet streeploos gescheren, hij word absoluut niet warm, scheert gewoon overal doorheen (denk aan dikke vacht met zand of pisplekken :') ) en hij heeft een iets breder blad.

Wel duur.. maar absoluut een geweldig ding!

LeOnIe_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 21:00

Nathalie84 schreef:
LeOnIe_me schreef:
Hallo allemaal,

In die prijsklasse zou ik voor de heiniger progress gaan.

Zelf heb ik de expirience, die kan gewoon het werk langduriger en sneller aan (bijv drie achter elkaar). Maar scheer er dan ook heel veel per jaar.

Bedankt voor al jullie reacties. De heiniger zijn helaas wel allemaal rond de €350. En wil eigenlijk max. €250 uitgeven. Het is maar voor één paard dus zoals je al aangeeft is een experience ook niet noodzakelijk. Iemand ervaring met Kerbl?

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 23:29

Ik ben ook heel benieuwd naar ervaringen met de Kerbl!

Winter17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 16:53

Kan je gelijk na het scheren rijden?
Of is dat niet handig met wennen?

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:00

Baronet schreef:
Kan je gelijk na het scheren rijden?
Of is dat niet handig met wennen?

Ligt aan je paard/pony. Mijn pony is al ontzettend vaak geschoren, die kon ik zo een uur voor ik op wedstrijd ging scheren en die heeft er nooit last van gehad. Hij was niet gespannen ofzo en is er ook nooit ziek van geworden.
Mijn paard is nog niet zo vaak geschoren, die vind het erg spannend en voor hem is het echt beter om eerst op stal tot rust te komen. Ik denk dat als hij zo gespannen is en ik gelijk zou rijden hij wat eerder verkouden zou worden omdat het lichaam het dan wel wat zwaarder heeft.

LindaN9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:21

Sabinaxx schreef:
Hoi, ik heb even jullie hulp nodig omdat ik via google er niet wijzer op word!
Ik ben helemaal niet bekend met scheren, maar sinds vorig jaar een nieuw maatje aan mij zij die nu al een enorm wintervachtje heeft.
Hij word sowieso 5x per week gereden (in het bos en de bak) en is altijd helemaal bezweet na het rijden.
Nu heb ik iemand gevonden die ervaring heeft met scheren en die mijn paardje wel wil scheren, maar ik kom er niet uit welk scheerpatroon ik het beste bij hem kan laten doen!
Meneer is een kruising tussen een fries en een merens en is een heerlijke stevige pony.
Hij staat nu onder een waterdichte deken van 200gr en staat lekker de hele dag buiten en 's avonds voor het donker word hij binnen gezet op stal. (buitenstal btw)

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen :D

Ik rijd mijn paard precies evenveel als jij en heb hem helemaal geschoren, ook een keer een jacht-achtig patroon gehad, maar dan bleef de vacht die er nog op zat zeker een uur nat. Dit jaar helemaal kaal (behalve stukje schoft/rug) en bevalt super! Ik heb hem wel onder een 300/350 gram met hals staan.

LindaN9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:36

Hoi!

Ik heb mijn paard nu bijna 10 maanden, dit is de eerste winter dat ik hem zelf heb geschoren. Nu is het 5 weken geleden en zit zijn vacht er weer helemaal op! >;) Het is overigens gewoon een warmbloed.. Meer mensen met zúlke harige paarden of is er iets mis met mijne? :P

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:38

Dat heeft mijn haflinger ook en daar om al voor de tweede keer geschoren. Dikkere dekens helpen niet, daar zweet hij onder.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:40

Hier dit jaar begin november geschoren en nu mag ze in januari weer omdat het bijna bijgegroeid is.
Vorig jaar alleen in januari geschoren en toen bleef het tot april goed.
Ligt er volgens mij gewoon aan dat je dan geschoren hebt wanneer de wintervacht er nog niet volledig op zat. Althans bij die van mij wel.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:50

LindaN9 schreef:
Hoi!

Ik heb mijn paard nu bijna 10 maanden, dit is de eerste winter dat ik hem zelf heb geschoren. Nu is het 5 weken geleden en zit zijn vacht er weer helemaal op! >;) Het is overigens gewoon een warmbloed.. Meer mensen met zúlke harige paarden of is er iets mis met mijne? :P

Mijn pony kon ik een winter zo 6 keer scheren hoor!

Mijn paard is inmiddels ook al 2 keer geschoren deze winter.

LindaN9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 18:07

mariekerocky schreef:
LindaN9 schreef:
Hoi!

Mijn pony kon ik een winter zo 6 keer scheren hoor!

Mijn paard is inmiddels ook al 2 keer geschoren deze winter.

Oh gelukkig! Mijn pony had aan 1x altijd genoeg, dus ik vond (nu al) 3x behoorlijk veel :P Bedankt voor je antwoord!

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 08:54

Mijn paarden geschoren en staan nu nog steeds lekker warm onder een 100/200 grams deken .. staan wel op stal . Durf de 400 nog niet op te gooien omdat ik bang ben dat ze dan gaan zweten ..