[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 20:16

Sintara schreef:
Het is gewoon echt afhankelijk van het paard. Bij de mijne zijn rechte sluitingen prima, er zit ook eigenlijk nooit druk op. Hoge halsinzet

Nou ja dit, ik kan de v-sluiting zelf geweldig vinden en jarenlang ging het goed, maar als het mijn paard schuurplekken geeft kan ik daar niet zoveel mee. Ik vind er ook altijd veel druk opzitten.
Met de rechte sluitingen van Amigo of Premiere Equine heeft hij er geen last van.
Maar of dat dan aan de sluiting ligt of dat de pasvorm is, dat weet ik niet.
Bucas heeft hij ook geen last, maar is de pasvorm jammer genoeg niet goed.
Laatst bijgewerkt door Slmt9 op 14-10-23 20:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 20:16

Ik vind echt de fijnste sluitingen die van bucas met magneetsluiting en dan click en go en daarop je klittenband. Die gaan nooit open staan bij mij.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 20:39

Spenk schreef:
Ik vind echt de fijnste sluitingen die van bucas met magneetsluiting en dan click en go en daarop je klittenband. Die gaan nooit open staan bij mij.

Hier gaat bij Bucas dat magneetje kapot en dan gaat een van de twee borstdelen naar binnen krullen. :=

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 21:03

Spenk schreef:

Oh grappig. Vind die echt súper irritant. Ding gaat ook steeds open. Zit ook op de recuptex die ik dan af en toe wel gebruik.
Laatst bijgewerkt door manzano op 14-10-23 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 21:06

manzano schreef:
Spenk schreef:

Oh grappig. Vind die echt súper irritant. Zit ook op de recuptex die ik dan af en toe wel gebruik.

Jij hebt wel wat tegen bucas en mensen die het wel fijn vinden he

Zo zie je maar zoveel mensen zoveel wensen. Iedereen zijn eigen voorkeur en paarden hebben allemaal een eigen voorkeur voor dekens.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-10-23 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 21:07

Heb even een Edit gedaan. Die magneet gaat dus continu open.
De gewone sluiting is prima. Die magneet gewoon veel te slap.

Het is gewoon een ergernis als ik elke ochtend weer die deken open aantref op stal. Kan ik ook niks aan doen.

De rechte sluitingen zoals van PE zijn ook best makkelijk toch? Net als de clip sluitingen van bijv qhp/HH etc. Is opzich gewoon makkelijk.

Ik had van de week maar weer eens een eskadron deken geprobeerd voor nieuwe paard. Maar ook daar rare pasvorm, dus deken weer retour. Vind het altijd mooie dekens, ook de zweetdekens enzo, maar nog nooit passend gekregen op een paard.

Celebi

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 21:25

Grappig, die magneetsluiting bleef hier perfect zitten. Zag laatst wel toen ik 'm aan het verplaatsen was dat de magneet inmiddels enorm geroest is, terwijl die droog en ingepakt binnen bewaard wordt. Zonde.. Schijnt een bekend probleem te zijn. Mis die deken nog iedere dag, maar goed de wondjes op de schoft mis ik niet. 8)7

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 21:28

Zonde ja. Ik pakte laatst een BOT deken die ik 2 nachten had gebruikt en daarna in warme, droge schuur opgeborgen. Ook roest op de buiksingels. Heel gek en vooral zonde.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 22:05

Iets heel anders: heeft iemand van jullie wel eens issues gehad met dekenwasserij en schade? En dan bedoel ik niet de discussie over waterdicht. Ik heb 2 dekens met aanzienlijke schade terug ontvangen en vraag me af of jullie nog tips hebben. Ze zijn nu ter beoordeling terug naar de wasserij.

Mijn zo goed als nieuwe Rambo die echt in perfecte staat was kwam zo terug ;(

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 22:10

Huh , hoe kan dat dan??
Ik heb gelukkig nog nooit problemen gehad, laat ze elk jaar wassen.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 22:15

Zou ze zeker even contacten, wat vreemd. Ik heb ook eens een deken teruggehad met schade, opeens was de stof helemaal geraffeld op de kont. Zag het te laat en niks meegedaan maar baalde wel!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 22:16

Ohhh my is de stof daar aan elkaar geplakt? Te erg dat ze ze zo terug sturen, dit zie je toch bij inpakken?

Ik laat dekens nooit meer wassen, teveel gedoe mee gehad.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 22:16

Nouvel schreef:
Huh , hoe kan dat dan??
Ik heb gelukkig nog nooit problemen gehad, laat ze elk jaar wassen.

Ja goeie vraag. Het lijkt alsof het door hitte versmolten is. Binnenvoering was helemaal geplakt. Dat heb ik nog wat los kunnen rommelen. Maar er blijft wat raars in de voering en de buitenstof is helemaal trekkerig.

Mn amigo heeft ook soort rare smeltschade.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 22:17

Dit heb ik ook eens gehad!

Je deken is veel te heet gewassen! De coating is stuk en gekrompen. Die is helaas ook niet waterdicht meer kan je weggooien. Ik heb hetzelfde met een rambo gehad. Coating die kapot is kan je niks meer aandoen. Komt door te heet wassen of in de droger doen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-10-23 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 22:17

MarjanB schreef:
Ohhh my is de stof daar aan elkaar geplakt? Te erg dat ze ze zo terug sturen, dit zie je toch bij inpakken?

Ik laat dekens nooit meer wassen, teveel gedoe mee gehad.

Nou dat vond ik dus ook. Dit moet je zien.
De dekens zijn nu weer retour naar ze ter beoordeling. Wel vervelend net nu weer omslaat.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 22:18

Spenk schreef:
Dit heb ik ook eens gehad!

Je deken is veel te heet gewassen! De coating is stuk en gekrompen. Die is helaas ook niet waterdicht meer kan je weggooien. Ik heb hetzelfde met een rambo gehad. Coating die kapot is kan je niks meer aandoen. Komt door te heet wassen of in de droger doen.

Daar ben ik dus ook bang voor.
Gek genoeg is het maar aan 1 kant.
Echt raar voor professionele wasserij.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 22:20

Wat bizar joh. Zijn ze daar niet gewend om waterdichte dekens te wassen?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 22:21

Nouvel schreef:
Wat bizar joh. Zijn ze daar niet gewend om waterdichte dekens te wassen?

Jawel is speciaal voor paardendekens.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 22:23

Ik moet zeggen, lever ze nu altijd bij Welkoop in nu en dat gaat tot nu toe goed. Al 3 dekens (met halzen) netjes schoon en waterdicht terug.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 22:25

Hier ook nooit problemen met wasserij gelukkig. Wat balen zeg!
Wij laten dekens echt al jaren wassen, altijd waterdicht en nooit te heet oid. En het past niet in onze eigen wasmachine.

manzano schreef:
Heb even een Edit gedaan. Die magneet gaat dus continu open.
De gewone sluiting is prima. Die magneet gewoon veel te slap.

De rechte sluitingen zoals van PE zijn ook best makkelijk toch? Net als de clip sluitingen van bijv qhp/HH etc. Is opzich gewoon makkelijk.

Die magneet van recuptex is ook slechter geloof ik. Dat is de enige van alle dekens die af en toe open gaat hier, alle anderen blijven keurig zitten. Ook de dekens die ouder zijn.

Maar nee, ik heb nog geen deken gehad met die rechte sluitingen die mooi blijft zitten. Of het nu alleen gespen zijn of gespen en clips. Echt verschrikkelijk :')
Stof klapt om naar binnen, gespen altijd lelijke druk op de borst, ongelijk en vaak daardoor ook rare druk op schouders. Ik snap die sluitingen echt niet :+ Zie namelijk ook bij anderen nooit dat de stof netjes blijft zitten. Degene die ze hebben hebben een borstbeschermer om.
Alleen ooit 1 HH staldeken bij een pony die oké zat. Maar die stond er alleen mee op stal, buiten / in beweging had hij een andere om.

Afgelopen jaren diverse dekens weggedaan, omdat het het niet werkt. Alleen regen vliegendeken heb ik nog met die sluitingen en die wil ik ook weg, maar vervanging is even prijzig. Maar die hele deken vind ik een verschrikking

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 22:39

Ja ik baal ook enorm. Nooit problemen gehad in verleden. Nu 1x overgestapt naar andere dekenwasserij en krijg je dit.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 22:41

manzano schreef:
Ja ik baal ook enorm. Nooit problemen gehad in verleden. Nu 1x overgestapt naar andere dekenwasserij en krijg je dit.

Ja echt oliebol zeg, kan me goed voorstellen dat je flink baalt.
Ik laat ze al jaren wassen bij Limpia/Equismart en ze komen altijd als nieuw terug.
Ik zou er wel mee terug gaan hoor, dit kan toch niet.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 22:44

Ja ze zijn terug. Maar was even benieuwd of jullie hiermee ervaring hebben of tips, want verwacht hier wel een discussie over aansprakelijkheid/vergoeding etc

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 23:10

Ik ga er vanuit dat zo'n wasserette daar een verzekering voor heeft.
Denk dat ze het gewoon gaan vergoeden. Zou ik wel doen, als het mijn bedrijf was.
Wel heel vervelend allemaal.. Hou je ons op de hoogte? Ben wel benieuwd.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 10:18

Hoi allemaal, ik kom even binnenvallen om jullie advies te vragen.

Ik had vroeger altijd een regendeken van Harry's Horse dat gevoerd was. Eigenlijk nooit klachten over gehad. Uiteindelijk moest de deken met pensioen dus zocht ik naar een nieuwe. Maar ondertussen las ik overal dat je beter een ongevoerde deken moet doen. Ik heb inmiddels 2x zulke dekens gekocht en ik vind mijn pony steeds nat eronder. De eerste keer echt thv de naden, dus klacht ingediend. Maar bij een ander merk had ik daar ook last van!

En los daarvan, mijn pony sloopt nooit dekens. Maar toevallig gingen die twee dekens binnen een mum van tijd stuk...

Dus wat is wijsheid?
- Welke dernier is minstens nodig?
- Met of zonder voering en indien met, welk materiaal?

Alvast bedankt voor het meedenken!