Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara21

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:59

Gistermorgen heb ik een ongevoerde regendeken omgedaan, morgen ga ik deze wisselen in een ongevoerde regendeken met hals..
Aan het einde van de week geven ze echt rotweer op dus dan krijgt mijn paard een 200 grams regendeken om..

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:02

Ik heb een regendeken met hals en 1 zonder hals, zit een beetje te twijfelen......

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:04

De maat die ik nodig moet hebben is 95/145 en die heb ik tot nu toe alleen in ongevoerd(wel met fleecevoering waardoor die 100grams is) gevonden. Maar is een ongevoerde echt genoeg voor de hele winter? Moet er niet een deken onder? straks krijgt hij het koud :))

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:05

Die van mij staat alleen s'nachts met een ongevoerde deken op! Voor de rest vind ik het nog best warm om meer op te leggen. Als het echt kouder wordt dan houd hij deze overdag op voordat ik er meer op ga leggen! Hoewel hij wel al een beetje wintervachtje aan het kweken is en ik liever niet wil scheren. Liefst hou ik hem zoals hij nu in zijn vacht zit!

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:06

ik heb vandaag de bucas 100 gram er maar op gelegd

Immelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:11

Mijn haf is geschoren en staat onder een 100 grams regendeken. Hij staat in een buitenstal en overdag 5.5 uur buiten. Hij doet het hier nu goed op, wanneer de temperatuur verder daalt krijgt hij een 300 grams op.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 19:12

Als je paard buiten staat is een ongevoerde deken wel koud in de winter.... Ik had er voor mijn Fjord een fleece onder, dat was warm genoeg.

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:38

jamiroquai : Bedankt voor je reactie. Dan houd ik daar rekening mee!

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:40

ik heb er nou de fleece gevoerde regendeken opliggen

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:50

Morgen ochtend als ie naar buiten gaat gooi ik de fleece gevoerde regendeken er op. Ik zit nog te twijfelen of ik zal gaan scheren of niet. Midden oktober komt me zadel pas dus was wel van plan in de winter hard te gaan trainen (en daarbij krijgt ie een leuk kleurtje als ie geschoren is haha).

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 20:53

Ik heb de 200 opgelegd vanavond morgen word het fris en ze is 2 weken geleden geschoren.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:09

Ik heb de indruk dat het alleen maar ingewikkelder wordt, nu we verder het seizoen in gaan. Als hiet de paarden s'nachts naar binnen gaan, kunnen de dekens best af..... Maar of we daar de puf voor hebben.....

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:11

de mijne staat buiten van 9u tot 14.00 en dan gewoon met deken op stal k leg er morgenavond denk ik ook 200 grams op vrijdag wordt slecht weer

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:13

jamiroquai schreef:
Als je paard buiten staat is een ongevoerde deken wel koud in de winter.... Ik had er voor mijn Fjord een fleece onder, dat was warm genoeg.

Fleece koelt toch net af?

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:16

Die van mij is geschoren en staat onder een fleecegevoerde regendeken.
Snachts op stal en overdag heel de dag buiten!

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 21:39

X__Trees schreef:
jamiroquai schreef:

Fleece koelt toch net af?

Fleece koelt niet, fleece zorgt dan een paard sneller droogt als die nat is.
als jij onder een fleecedeken gaat liggen krijg je het toch ook niet koud???

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 22:21

temperaturen voor vannacht en morgen overdag geven ze nu nog niet echt laag op dus heb de ongevoerde regendeken opgegooid. als temp verder gaat zakken dit weekend ga ik misschien naar de 150.
wilde kijken of ik zonder scheren kon dit seizoen maar ben bang dat m dat niet gaat worden.

pauline_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 23:05

Even een vraagje: hoeveel dekens hebben jullie en welke? ze hebben zoveel verschillende met zoveel gram, fleece, wol, weet ik het allemaal..

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 23:11

pauline wat anderen in de kast hebben liggen zegt helemaal niks. Zo kan mijn ruin niet tegen fleece gevoerde dekens, mijn merrie kan weer niet tegen een ander bepaald soort deken (weet zo even niet welke stof dat is).

Maar om toch globaal een overzicht te maken. Ik heb 64 dekens allemaal vanaf 200 grams tot 550 grams
waarvan 6 hengstendekens met wol (hengstendekens zijn aan de voorkant dicht gaan dus over het hoofd heeft en deze hebben een buikflap wat de buik ook nog warm houd) de rest is allemaal katoenen binnenkant en dus gevoerd. Uiteraard heb ik ook de nodige zweet/ fleece dekens maar die gebruik ik never nooit niet als onderdeken die zijn echt puur voor na het rijden/ transport.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 23:16

ik heb ze in verschillende diktes, bijna allemaal waterdicht omdat mijn paard overdags naar buiten gaat ( 0 grams, 200 grams, 300 grams, en dan te combineren)

Verder dunne en dikke zweetdekens, reservedekens...

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 23:22

jamiroquai schreef:
Ik heb de indruk dat het alleen maar ingewikkelder wordt, nu we verder het seizoen in gaan. Als hiet de paarden s'nachts naar binnen gaan, kunnen de dekens best af..... Maar of we daar de puf voor hebben.....

Klopt, had hier vandaag de regendeken op gedaan maar op stal moet ie toch echt af dus dan doen we dat dan maar weer...en morgen ochtend weer op als ze naar buiten gaan

pauline_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 23:32

Pashon schreef:
pauline wat anderen in de kast hebben liggen zegt helemaal niks. Zo kan mijn ruin niet tegen fleece gevoerde dekens, mijn merrie kan weer niet tegen een ander bepaald soort deken (weet zo even niet welke stof dat is).

Maar om toch globaal een overzicht te maken. Ik heb 64 dekens allemaal vanaf 200 grams tot 550 grams
waarvan 6 hengstendekens met wol (hengstendekens zijn aan de voorkant dicht gaan dus over het hoofd heeft en deze hebben een buikflap wat de buik ook nog warm houd) de rest is allemaal katoenen binnenkant en dus gevoerd. Uiteraard heb ik ook de nodige zweet/ fleece dekens maar die gebruik ik never nooit niet als onderdeken die zijn echt puur voor na het rijden/ transport.

Nee weet het, maar het is toch handig om een beetje te weten wat anderen zoal hebben. Al is 64 dekens wel erg veel, ik heb maar 1 paard haha! Dankje :)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 00:07

Ik heb voor bijna elk paard een ongevoerde regendeken, fleecegevoerde regendeken en 1 winterdeken.
300 of 450 grams.
En natuurlijk veel te veel fleecedekens, maar gebruik die alleen na het rijden, of op de trailer

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 07:28

64 dekens is ook erg veel zeker gezien er maar 2 onder deken staan en komen dit jaar.
Ik heb eerder toen ik nog niet zoveel dekens had, wel een paar dekens op reserver gehad overigens. 1 van mijn paarden destijds was nogal een sloper en jahoor alsof de duvel ermee speeld altijd op zondagochtend het spul kapot. Sindsdien heb ik altijd overal 1 deken van op voorraad, gebeurd nagenoeg niet meer dat er eentje de dekens sloopt maar je weet maar nooit!

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 08:49

64 dekens, zoveel paar schoenen heb ik niet eens................ :oo

Ik zal even opnoemen:
fleece: 1 met hals, 1 zonder hals
ongevoerde regendeken 1met hals, 1 zonder hals
1 fleecegevoerde regendeken halve hals
1 300 grams regendeken zonder hals

En dat vind ik meer dan genoeg.....

Vandaag hoef ik niet na de denken over de deken, ha ha. Hier lekker storm en regen, maar niet koud! Echt lekker herfstweer, lekker doorwaaien voor de paardjes op het open veld.