Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
X__Trees schreef:jamiroquai schreef:Als je paard buiten staat is een ongevoerde deken wel koud in de winter.... Ik had er voor mijn Fjord een fleece onder, dat was warm genoeg.
Fleece koelt toch net af?
jamiroquai schreef:Ik heb de indruk dat het alleen maar ingewikkelder wordt, nu we verder het seizoen in gaan. Als hiet de paarden s'nachts naar binnen gaan, kunnen de dekens best af..... Maar of we daar de puf voor hebben.....
Pashon schreef:pauline wat anderen in de kast hebben liggen zegt helemaal niks. Zo kan mijn ruin niet tegen fleece gevoerde dekens, mijn merrie kan weer niet tegen een ander bepaald soort deken (weet zo even niet welke stof dat is).
Maar om toch globaal een overzicht te maken. Ik heb 64 dekens allemaal vanaf 200 grams tot 550 grams
waarvan 6 hengstendekens met wol (hengstendekens zijn aan de voorkant dicht gaan dus over het hoofd heeft en deze hebben een buikflap wat de buik ook nog warm houd) de rest is allemaal katoenen binnenkant en dus gevoerd. Uiteraard heb ik ook de nodige zweet/ fleece dekens maar die gebruik ik never nooit niet als onderdeken die zijn echt puur voor na het rijden/ transport.