Ik vind Bucas echt mooie dekens hebben qua stof en dergelijke maar mijn oude merrie past het voor geen meter, en mijn jonkie mag zich eerst bewijzen met de betaalbare amigo’s..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wiwabalia schreef:Zag dat Lemieux een nieuwe kudos variant heeft, zag er ook goed uit.
Ik vind Bucas echt mooie dekens hebben qua stof en dergelijke maar mijn oude merrie past het voor geen meter, en mijn jonkie mag zich eerst bewijzen met de betaalbare amigo’s..
manzano schreef:Hap hap.....
Snap dat het voor veel paarden ook prima is. Al zie ik ook extreem veel paarden met niet goed passende dekens (ongeacht merk) waarvan de eigenaar het goed vind liggen, mensen die schuurplekken op de schouder "normaal" vinden of mensen die allemaal herkennen dat hun bucas scheef trekt en dat voor lief nemen.
Ik heb jaren een Smartex gehad met schuurplekken op de schouder en altijd gedacht dat hij goed lag. Al doende leer je zeg maar.
MyWishMax schreef:Ja, dat probleem had ik ook met vliegendekens dit jaar. Ik wil geen klittenband daar, want slaat idd naar binnen en wondjes. De goedkopere merken hebben gespen wat ook ellendig zit. Ik heb weer een bucas gekocht ipv de horsewareterwijl die deken het jaar ervoor goed lag. Nu hadden we een 2e gekocht, maar blijkbaar veranderd en past dus niet meer mooi.
Die bucas liepen we per toeval tegenaan en ipv 130 was die 35 euro en blijft veel mooier liggen.
Muze schreef:Dat doet mijn rambo rsih ook. Vreselijk irritant en ik twijfel dus welke eczeemdeken ik dan volgend jaar
Moet nemen.
Spenk schreef:Nou er zijn zat paarden die bucas heel goed passen hoorhet is echt niet zo het een waardeloze pasvorm voor alle paarden is
Hier zit horseware altijd voor geen meter. Het is net wat je paard past.
Celebi schreef:Dat zet me aan het denken.. Zou een heel handig persoon niet gewoon de sluiting van mijn lekke Rambo op mijn Bucas kunnen hangen.
Dan zou ik zo vreselijk gelukkig zijn hè..
RianneH schreef:Als je de deken toch hebt liggen en het het proberen waard vindt zou ik twee dingen proberen.
Je kan de bovenste gesp ipv aan het rondje te haken aan het einde van de de onderste haak klippen, dan vorm je iets meer een U ipv V (heel iets natuurlijk) maar helpt misschien tegen het prikken van de bovenste. Ik had een stalgenoot die de gespen eraf had geknipt en vervangen voor een karabijnhaak zelfs (haar paarden hadden vrij zware halzen).
Of, alle haken eraf en de voorkant dicht naaien, moet je wel de deken over het hoofd heen aan trekken maar ben je ook alle gespen, klittenband etc kwijt.
Nibbit schreef:De clips zitten hiet ook raar/gedraaid aan de ring, of lijkt dat zo door de foto?
De ring hoort plat te liggen
Slmt9 schreef:RianneH schreef:Als je de deken toch hebt liggen en het het proberen waard vindt zou ik twee dingen proberen.
Je kan de bovenste gesp ipv aan het rondje te haken aan het einde van de de onderste haak klippen, dan vorm je iets meer een U ipv V (heel iets natuurlijk) maar helpt misschien tegen het prikken van de bovenste. Ik had een stalgenoot die de gespen eraf had geknipt en vervangen voor een karabijnhaak zelfs (haar paarden hadden vrij zware halzen).
Of, alle haken eraf en de voorkant dicht naaien, moet je wel de deken over het hoofd heen aan trekken maar ben je ook alle gespen, klittenband etc kwijt.
Even of ik je goed volg: bovenste musketon aan de onderkant van onderste musketon bedoel je
Bedoel je dan bij de pijl op de foto?
[ [url=m/W6sETI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Karabijnhaken zijn ook nog een idee, vind ik wel wat spannend met in de huid blijven haken of aan een lip blijven hangen met spelen.
Voorkant dicht naaien heb ik ook over nagedacht, maar daar ben ik zelf niet sterk genoeg voor (over het hoofd tillen) of de dekens zijn te zwaar. Dat lukt me met die gewone pyjama’s wel.
Bucas sluitingen zijn inderdaad veel fijner, wellicht is die erop naaien nog een optie.
En voor diegene die dit ook hebben, hebben jullie dit met een disc ook?