[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 23:23

Yvank_ schreef:
Een onderdeken wordt niet nat als je de juiste maat neemt... Veel mensen hier, waaronder ikzelf, werken enkel met outdoordekens met daaronder onderdekens (horseware of bucas) dat werkt perfect.

Maar hebben jullie je paarden ook 24/7 buiten staan en liggen ze dus ook in de nattigheid?
Mijn outdoordeken ligt over het algemeen goed maar schuift af en toe wat, waardoor ik bang ben dat de onderdeken nat wordt.

Anoniem

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 23:25

Mijn paard staat geen 24/7 buiten maar hij rolt en ligt rustig in de nattigheid. Maar mij bovendeken verschuift niet.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 23:30

Mijn bovendeken verschuift inderdaad ook niet, onderdeken blijft wel netjes droog en ze gaat er gerust mee liggen. Het moet allemaal wel goed passen, bij mij betekend dat raar genoeg een 6.3 onderdeken onder een 6.6 outdoor.

Vind het ook zo'n bizar idee dat sommige van jullie ijzel hebben terwijl het hier gewoon blub is xD. Heb haar nog met 0g wug en 100gr liner staan
Vandaag trok ik ze zo uit het weiland, lang leven het deken. Onderdeken gewoon netjes droog.
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 23:52

Martine_R schreef:
Yvank_ schreef:
Een onderdeken wordt niet nat als je de juiste maat neemt... Veel mensen hier, waaronder ikzelf, werken enkel met outdoordekens met daaronder onderdekens (horseware of bucas) dat werkt perfect.

Maar hebben jullie je paarden ook 24/7 buiten staan en liggen ze dus ook in de nattigheid?
Mijn outdoordeken ligt over het algemeen goed maar schuift af en toe wat, waardoor ik bang ben dat de onderdeken nat wordt.

Ja, hier ook 24/7 buiten en blijft netjes droog. Maak de onderdeken aan de achterkant wel vast aan de regendeken.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 00:13

samirah schreef:
tiwi1969 schreef:
Ik heb inmiddels zoveel gepast en geprobeerd dat ik wel weer wat wel en niet past op mijn paard.
Als Rambo optimo perfect zou passen dan is die het geld waard maar dat is dus niet het geval.
Nadeel van alle HW dekens is dat de borstsluiting niet te verstelbaar is en dus passend voor het gemiddelde paard. De XL HW's gaan uit van een zware hals zoals bij een koudbloed en dat heeft mijn paard dus niet.
De meeste zware warmbloeden zijn krielkippen vergeleken bij die van mij.

Heb je al eens naar fedimax rainmax gekeken?

Fedimax heeft in ieder geval loopsplitten dat neemt bij mijn paard goed de druk weg op het schoudergewricht.
Maar op de website staat dat ze niet geschikt zijn voor extreem brede of smalle paarden, ook een beetje gemiddeld dus.

Mocht ik nog iets nieuws nodig hebben dan zou ik dat kunnen proberen.

Voorlopig ben ik tevreden met wat ik nu heb, geen druk of schuurplekken en ben ik al blij.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 00:29

Kan me goed indenken dat als het al zo'n zoektocht geweest is, je hiermee blij bent.

Had fedimax niet ook een Xl versie voor echt brede paarden? Daar staat me vaag iets van bij.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 00:34

Vraagje welke deken (model) voor een pony ,lichaamsbouw shet, dekenmaat 145cm
maar met de kracht van de duurdere varianten, bucas, horseware, amigo (en welke van deze drie modellen past bij die lichaamsbouw en levert die maten?)

ik heb nu nika dekens en ik ben niet ontevreden of zo, maar heb wel een paddock genoot met stevige tanden en de 600D is er niet altijd tegen op gewassen en daarbij zijn deze dekens ok voor een jaar, maar daarna worden ze slechter

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 10:17

Ojajoh schreef:
Vraagje welke deken (model) voor een pony ,lichaamsbouw shet, dekenmaat 145cm
maar met de kracht van de duurdere varianten, bucas, horseware, amigo (en welke van deze drie modellen past bij die lichaamsbouw en levert die maten?)

ik heb nu nika dekens en ik ben niet ontevreden of zo, maar heb wel een paddock genoot met stevige tanden en de 600D is er niet altijd tegen op gewassen en daarbij zijn deze dekens ok voor een jaar, maar daarna worden ze slechter

Rhino heeft een ponylijn en die dekens zijn wel stevig, Amigo heeft ook een ponylijn maar die dekens zijn maar 600D dus daar schiet je niet veel mee op.

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:19

Bucas irish turnout zijn echt geweldig ook voor kleinere maten :j
Voor diegene met de Groninger zou een deken voor een Quarter wat zijn? Die varianten hebben ze volgens mij van bucas en horseware... Is maar een idee...
Bij mij staan mijn paarden ook 24/7 buiten zonder schuil ook lekker in de blub, ik heb bucas select stay dry onder mijn dekens liggen die zijn aan de onderkant niet wateropnemend ( is dat een woord??? _O- ) en ze zijn zeer isolerend! Ik heb 150 gr en dat isoleerde echt weer zoveel graden ofZo... Staat een schema op bucas website +:)+

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:24

Dekens voor Quarters zijn veel te kort voor een Groninger.

Quarters zijn, de naam zegt het al, kwadraatspaarden. De schofthoogte en de lengte zijn nagenoeg gelijk.
Groningers zijn zware warmbloeden, lang gelijnd en dus als rechthoek gebouwd. De lengte is een stuk langer dan de hoogte.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 13:05

Ok tnx ik ga even kijken

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 13:51

Quarterhorses zijn zo genoemd omdat ze de snelste paarden zijn op de quarter mile... Maar goed dat is of topic...
Ben benieuwd of je iets kan vinden, is nooit leuk als je geen goede deken match kan vinden :n

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:56

Voor mijn merrie (1.63) wil ik graag twee bucas dekens aanschaffen. Nu zie ik dat bucas andere maten hanteert. Normaal heeft ze maat 195. Afhankelijk van het merk is deze vaak aan de grote kant maar wel passend. Maat 185 is te klein.

Bucas heeft of maat 191 of maat 198. Welke maat kan ik het beste voor haar bestellen? Maat 191?

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:58

Hoe is je merrie gebouwd? Als ze iets forser/breed is zou ik gaan voor een 198

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:01

igor001 schreef:
Voor mijn merrie (1.63) wil ik graag twee bucas dekens aanschaffen. Nu zie ik dat bucas andere maten hanteert. Normaal heeft ze maat 195. Afhankelijk van het merk is deze vaak aan de grote kant maar wel passend. Maat 185 is te klein.

Bucas heeft of maat 191 of maat 198. Welke maat kan ik het beste voor haar bestellen? Maat 191?

Als 195 vaak aan de ruime kant zit zou ik voor de 191 gaan, dat is een hele fijne tussenmaat.

igor001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:03

Bedankt voor de reacties.

Ze is smal gebouwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:04

Vallen bij jullie de Rambo halzen ook zo idioot groot? Net als de Amigo halzen die aangepast schijnen te zijn.

Ik kreeg net mijn nieuwe Rambo original hals maat L binnen. Die was zo mogelijk nog groter dan die idioot grote L hals van Amigo die ik in augustus kreeg _O-

Deze had een een lengte van 115 cm en is daarmee een cm of 30 langer dan mijn ´oude´ L hals.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:16

Ik heb laatst een Amigo XL hals gekocht, bij passend bij de amigo deken en die past perfect op mijn paard van 1.65

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:21

Ja die heb ik dus nouja een L dan die was perfect :) echter de rambo hals is enorm :=

Mijn heeft geen korte nek maar dit was echt vreselijk _O

Edit: de amigo bravo valt volgensmij nog wel normaal! Daar heb ik altijd L halzen van..

Echter de Amigo hero van deze zomer hals maat L was al dit..

Afbeelding

En jawel de rambo is nog een stuk groter _O-

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:30

Ja hier zelfde probleem := De Duo hals vorig jaar gekocht zit perfect en de lite hals pas gekocht is stuk ruimer. Past wel nog net gelukkig dus heb hem niet geruild.

De Duo deken past ook mooier dan de Lite, de Lite ligt ook prima maar de Duo net even beter . Toch wel apart haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:32

Ja hier moet ik echt wel een M van hebben want de Rambo is zo enorm groot dat wil niet _O-

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:35

Ik heb de L hals op mijn lusitano van 1.63 en de M hals op een kruising PRE/lipizzaner (beide nieuwe model) en die zitten prima, M is iets ruim voor de pony maar zeker niet te veel te groot.
ik ben wel blij met de nieuwe maten... 8-)

De nieuwe L is gelijk aan de oude XL en de nieuwe M is gelijk aan de oude L

bravo hals maat L die ik laatst had overgenomen was nog kleiner dan de rambo las maat M... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:39

Dan moet ik dus de nieuwe M hebben :)) maar welke dekenmaat hebben jullie dan daarbij? Want de L hals zit er al op vanaf de 190.. en als ik hier op stal ook kijk naar paarden dan verzuipen de dieren met maat 190 en 198 er echt in in die nieuwe L :=

Vanaf 206 zit die vaak wel goed..

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:43

Ook bij de shetlanders vallen ze bijzonder groot : Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:45

Hahah nou zo zag mijn paard van 1,66 met zijn L hals op zijn 198 deken er ook uit :+