Hier de geschoren shet onder de 200 grams, en mijn Fjord (deels geschoren) onder een ongevoerde regendeken, ze staat nu tijdelijk op stal omdat ze net uit de kliniek komt, zodra ze weer meer naar buiten mag gaat de 100 grams weer om
Nouvel
Geplaatst: 26-10-13 19:21
Mijn geschoren merrie heeft vandaag buiten gestaan met de 100 grams Rambo, eenmaal binnen voelde ze toch snel erg warm aan, dus gewisseld voor de Smartex. Morgen als ze naar buiten gaan de Rambo er weer op en dan kan 'ie er denk wel op blijven qua temp, ook binnen...
Mijn jonge ruin nog steeds bloot, die krijgt morgen denk zijn regenjas aan...
Ik wil een liner bestellen voor onder mijn amigo deken (heeft niet van die ringetjes vooraan maar heb gehoord dat ze goed blijven liggen.) Is het erg dat de liner dan niet die uitgesneden vorm heeft die mijn amigo wel heeft of niet? Of moet ik hem dan kleiner bestellen?
De mijne staat ook weer onder de 200grams. De andere twee ook de onderdekens er weer onder gedaan. Voelen er niks te warm onder.
quintusgl
Geplaatst: 26-10-13 19:27
Hier vanavond getwijfeld of de regendeken op zou gaan voor de nacht, maar de dame voelde nog behoorlijk warm zonder dus maar niet gedaan. Morgenochtend gaat het regenen (volgens BR) en stormen. Dan zal ik de 0 grams regendeken op doen. Ik twijfel nog steeds of ik in de winter dekens op ga leggen of niet.......maar dat komt zoals het komt.
Ik heb ook de liners onder de Amigo zonder ringetje (heb ze ook met maar daar zet ik hem ook nooit vast). Blijft prima liggen en je moet gewoon dezelfde maat als de deken nemen ivm hoogte bilriem.
Babbelaar20
Geplaatst: 26-10-13 19:30
quintusgl schreef:
Ik heb ook de liners onder de Amigo zonder ringetje (heb ze ook met maar daar zet ik hem ook nooit vast). Blijft prima liggen en je moet gewoon dezelfde maat als de deken nemen ivm hoogte bilriem.
Oke prima, doen we dat! Alleen is mijn deken 173 en de liner 175 maakt die 2cm uit?
Eh, heel veel Nu heb ik wel meerdere paarden op stal gehad, dus heb er wel een aantal dubbel. Wol,fleece, badstof. Sommige met hals en sommige zonder. Staldekens in verschillende grammen, outdoordekens in verschillende grammen. Ook 0 grams met en zonder fleece voering, vliegendekens. Zomerdekens niet meer, zijn gesneuveld en vond ik toch weinig meerwaarde hebben.
Sodeletuut
Geplaatst: 26-10-13 22:09
jopaardjo schreef:
Nu ben ik toch wel benieuwd hoeveel dekens iedereen heeft per paard?
Ik heb er 2.. Maar ik wil voor volgend jaar denk ik ook nog graag een 200 grams erbij..
Drie rhino dekens twee uitrijdekens en een zweet deken twee onevoerde regendekens . Shet drie dekens. Shet zat nu ongevoerd geschoren en die grote 200 gram. Geschoren
Ceasar2015
Geplaatst: 26-10-13 22:28
3 regen/winter dekens: ongevoerd, 200 grams en 370 grams. Daarnaast nog 2 zweetdekens, 1 met hals en 1 zonder hals en een vliegendeken.
Voor de andere dekenloze pony ook 2 zweetdekens, 1 met hals en 1 zonder hals en een vliegendeken.
Piekosjj
Geplaatst: 26-10-13 22:31
jopaardjo schreef:
Nu ben ik toch wel benieuwd hoeveel dekens iedereen heeft per paard?
Voor mijn ruin 5. 4 outdoordekens van ongevoerd naar 360gr, en nog een fleecedeken. De pony heeft nu twee outdoordekens, 50gr en 200gr, een waterdichte liner voor onder haar exceemdeken en dus ook een exceemdeken. Ik hoop nog een 100gr voor haar ergens goedkoop te kunnen vinden en voor m'n ruin nog een waterdichte uitrijdeken, hij is dit jaar voor het eerst geschoren.
mijn paarden gaan morgen weer over naar 200gr denk ik.
ik heb voor elk paard een regendeken en onderdekens t/m 400 gr en daarnaast een paar fleece dekens en een hele dikke warme wollen deken met hals en halsstukken van 200gr en een heb ook een ogr halsstuk en vliegendekens voor de zomer, en nu heb ik ook toevallig als reserve een regendeken, oude staldeken, 200gr onderdeken 300gr outdoordeken en een oude wollen deken met hals, gelukkig genoeg keus
3 X 0 gram 1 x 50 gram 1 x 100 gram 1 x 200 gram 1 x 300 gram 1 x 400 gram 3 x fleecedekens waaronder 1 met hals 2x vliegendekens met hals 1 x uitstapdeken 2 x zomerdeken
Mijne staat nu nog bloot wordt morgen toch geschoren. Wilden eigenlijk teddy laten maar is echt geen doen. Dus net ook de bucas smartex all in one big Neck besteld. Hoor der hele goede verhalen over dus toch maar besteld ondanks de prijs. Zal dinsdag wel binnen zijn morgen dam denk even me oude deken erop, 200 grams.