[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 17:30

manzano schreef:
Hoe bevalt de autumn series? Blijft de zijkant van jullie paard ook droog met die dagen regen?

Dat ga ik straks zien… eerste dag met echte regen op vandaag…

Ik vind de gaaszijkanten met echte regen ook niet fijn, zie gaan tegen je paard aan plakken en die wordt daardoor nat en koud en mijn paard vond dat ook een vervelend gevoel, en het vocht kruipt inderdaad omhoog.
Die is fijn voor een klein buitje maar voor echt regendeken deed ik dan toch weer een regendeken op.
Nu de autumn proberen, ben benieuwd…

IwanLuver

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 17:53

Is de pasvorm van Autumn en de Summer serie gelijk? De Summer paste die van mij niet, was te krap bij de borst. Dit terwijl de overige dekens van Horseware prima passen..

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 18:18

Ik zie geen verschil nee.. Pony past beide, en de Rambo Original en de Rhino Plus.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 18:30

Mijn senior is kennelijk verandert in bouw, waardoor al zijn rambo dekens nu naar binnen slaan bij de onderkant van de hals. Zeg maar vanaf boven de klittenbandsluiting en dan naar de schoft. Ik heb afgelopen jaar al een extra bevestiging erop genaaid in de hoop dat dit niet meer zou gebeuren, maar dat doet niets. Een maat kleiner wordt te klein. Heb ook Bucas dekens geprobeerd, maar daar zit hij tussen twee maten in. Heeft iemand ideeën hoe ik dit kan oplossen? Dit geldt voor bijv. de protector en de RSIH (dit draagt hij nu allemaal nog). Voor de winter is het opgelost met de Premier Equine dekens.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 19:03

Hoi iemand een idee?
Ik heb een amigo regendeken om gedaan gisteren maar ik zie nu dat heel de binnenkant plakt. Iemand ervaring mee?

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 19:21

Paardje staat sinds een jaar overdag buiten, de nachten gaat ze binnen, naar alle waarschijnlijkheid gaat er tot augustus volgend jaar niet meer gereden worden, zou ik dit jaar gewoon geen deken op kunnen leggen? Hiervoor had ze als het kouder werd eigenlijk altijd een deken op.
Het enige wat me tegenhoud om een deken op te leggen deze winter is dat ze niet echt met rust gelaten word door 1 van de paarden op haar wei.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 19:36

Hieperdi schreef:
Hoi iemand een idee?
Ik heb een amigo regendeken om gedaan gisteren maar ik zie nu dat heel de binnenkant plakt. Iemand ervaring mee?

Te warm waarschijnlijk met deze hoge temp…

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 20:35

Oke hij kwam toch niet helemaal droog onder de Autumn series vandaan. Dat zijn borst inregent is onvermijdelijk overigens, dat heeft hij altijd zonder hals met Horseware, maar had gehoopt dat de zijkanten droger zouden zijn. Deken was echt door en door nat maar misschien heeft hij wel in een plas gelegen want de zijkant was ook een beetje vies. :=

Afbeelding

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 20:40

Celebi schreef:
Oke hij kwam toch niet helemaal droog onder de Autumn series vandaan. Dat zijn borst inregent is onvermijdelijk overigens, dat heeft hij altijd zonder hals met Horseware, maar had gehoopt dat de zijkanten droger zouden zijn. Deken was echt door en door nat maar misschien heeft hij wel in een plas gelegen want de zijkant was ook een beetje vies. :=

[ [url=m/2IRya5.jpg]Afbeelding[/url] ]

-O-
Ik vroeg me af waarom die deken zo duur is.. ik zag dat er een liner bij ziet, maar die word in dit geval ook nat als je hem ophoudt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 21:41

Celebi schreef:

[ [url=m/2IRya5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohhh die van mij had wel een streepje op zijn schouder dat vochtig was geweest maar verder helemaal keurig droog.

De liner zit alleen op de rug dus die wordt niet nat

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 22:02

Ik heb ook het idee dat hij gewoon in het natte land heeft gelegen ofzo. Die deken was zo nat. Dus ik heb nog hoop voor volgende keer. Vorige hoosbuien was hij helemaal droog.

Ben wel echt onder de indruk van de waterdichtheid van die dunne softshell laag. Had nooit verwacht dat die zoveel water kon houden. Zoals je ziet is die hele rug nog perfect droog, ook zijn kont en achterbenen.

Ik heb vanavond zijn summer series opgelegd. We hebben helaas geen deken service op stal dus het was op stal zonder en morgen ook zonder naar buiten of nu een deken op zodat hij morgen niet natregent. Zat echt in dubio want het was nog best warm op stal. Maar goed overdag in de zeikregen ondanks de 19/20 graden was ook niet ideaal dus toch gekozen voor de summer series. Heb nog een tijdje gewacht maar hij leek er niet echt warm onder te worden dus toch maar zo gehouden. Ben wel heel blij met beide dekens. Een 0 grams had nu echt niet gegaan. Life saving deze zomer maar ik gok dus ook deze winter als het op stal te warm is maar overdag wel veel regen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 22:09

Ja het weer is ontzettend lastig nu…
Morgen 20 graden met windkracht 6 en regen hier, echt waardeloos…
Eigenlijk veel te warm voor een deken maar de wind en de regen maken het koud en daar wordt hij vervelend en nerveus van…

Wij hebben het geluk dat we met beurten buiten en binnen zetten en voor elkaar dekens op en af doen.
Hij staat nu dus bloot op stal, veel te warm ook binnen voor een deken, en morgenvroeg doet mijn stalgenootje de autumn weer op.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 09:18

Hier hetzelfde als Celebi. Als ik er ben moet ik de deken op doen waar hij ook mee naar buiten gaat. Vanwege werk kan ik niet in de ochtend heen en weer rijden.

Die van mij staat toch maar onder zijn 0 grams regendeken. Gisteren was het weer hier echt verschrikkelijk en heb ik hem maar binnen gelaten. Als het hard regent staat hij altijd heel zielig bij het hek en dat deed het gisteren de hele dag.

Ik heb ook zo'n deken met een waterdichte bovenkant, maar die is niet hufterproof genoeg voor mijn sloper en ben ik dus voorzichtig mee. Hij kan de klittenbanden los maken aan de voorkant en met een disc gaat het deken dan af. Die ga ik straks laten wassen en dan volgend voorjaar maar verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 09:40

Hier staat ze nog zonder deken gezien het hier nog 23 graden wordt vandaag. Het blijft vannacht ook nog vrij warm maar morgenochtend gaat het flink afkoelen dus morgenochtend gaat de 0 grams regendeken weer op. Paard heeft het ook altijd vrij snel warm dus laat haar liever iets langer zonder staan gezien ze anders echt staat te zweten.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 11:38

Hier een tevreden gebruiker van de Rambo optimo,

Valt idd wel heel erg groot, mijn merrie van bijna 180 cm draagt de maat 198, terwijl zij van andere dekens 2.05 heeft of zelfs 2.15

Beetje deuzige foto :+ maar ze horen dus ook echt zo lang te vallen bij de benen
Afbeelding

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 11:53

Ik heb ook de optimo gehad, prachtige deken maar ging tot twee keer toe op een stiknaad kapot bij mij. De eerste keer viel het onder de garantie en de tweede keer was ik er klaar mee.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 11:57

Dat doet me denken aan dat ik inderdaad nooit de garantie voor de tweede lekkende Rambo heb aangevraagd. Was het zo zat. Dat ding hangt nog over een ongebruikte reling in de schuur bedenk ik me nu. Kan 'm net zo goed weggooien. 8)7

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 17:11

SharonIndezz schreef:
Hier een tevreden gebruiker van de Rambo optimo,

Valt idd wel heel erg groot, mijn merrie van bijna 180 cm draagt de maat 198, terwijl zij van andere dekens 2.05 heeft of zelfs 2.15

Beetje deuzige foto :+ maar ze horen dus ook echt zo lang te vallen bij de benen
[ [url=m/Yxd94X.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oja dat zit heel mooi!

Die van mij heeft hem gisteren paar uur opgehad als test hoe hij bleef liggen maar helaas is de halsopening echt nog te groot voor hem. Ik houd hem nog even tot het volgende seizoen, paard is 3,5 en verwacht dat hij nog wel gaat uitzwaren en anders super balen. De lengte vind ik wel goed, vinger is einde begin staartwortel. Hij heeft een Rhino 0 gram en Rambo duo 100 gram dus zeker niet zonder gelukkig .

Afbeelding

Afbeelding

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 18:04

Oh wat jammer zeg, het is echt een mooie deken!

Hier vandaag zowaar ook weer keurig droog gebleven onder de autumn en niet te warm, binnen deken nog af.
Afbeelding

Afbeelding

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 18:07

Ik heb vandaag de summer gebruikt. Was voor mijn teddybeer perfect, want ik denk dat de Autumn te warm was geweest. Hij zal nu wel nat zijn na die flinke hoosbuien van net, maar hij mag straks op stal opdrogen. En gezien ik al geweest ben houdt hij de summer op tot morgen, maar ik denk dat dat prima is. Ben zo blij dat de weersvoorspelling volgende week veel zon heeft en nauwelijks regen. Dan kan hij weer bloot naar buiten. De kou kan hij wel hebben, de regen en zeker in combinatie met wind gewoon niet.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 18:13

Ziet er top uit.
Mijne staan zonder vandaag en het is nu wel echt bar en boos. Ben nog even moed verzamelen om ze binnen te halen. Ze staan te eten dus ze vinden het minder erg dan ik :=

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 20:18

Mijn paard heeft een lastig lijf, de enige deken die ik een beetje acceptabel vind zitten is de Bucas Power turnout. Maar ik wil geen fleece meer.
Welke (bucas) deken zit vergelijkbaar?

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 22:53

lies schreef:
Mijn paard heeft een lastig lijf, de enige deken die ik een beetje acceptabel vind zitten is de Bucas Power turnout. Maar ik wil geen fleece meer.
Welke (bucas) deken zit vergelijkbaar?

De (gewone) bucas Irish Turnhout? Al heb ik een oud model power turnout en die valt toch weer net wat anders dan mijn Irish turnout met SF

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 06:47

Je zou de Irish kunnen proberen inderdaad, die is glad van binnen en de therapy ook.
En volgens mij de Atlantic ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 08:15

De bucas atlantic exclusive is een nieuwe deken. Zelfde pasvorm als de smartex en en de power en ook stay dry. Maar die is afgewerkt met een gladde voering! Dus het beste van 2 werelden :D wel stay dray maar geen last van de fleece want die zit onder de gladde voering. Je hebt ook de normale atlantic die heeft ook gladde voering en 50% van de stay dry eigenschappen.