Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tiwi1969 schreef:Als je smalle paarden gewend bent dan lijkt dat zo.
Met zo'n brede borst als die van mijn ben je hier heel tevreden mee.
Alles zonder loopsplitten zit sowieso niet goed, ook de XL van Bucas en HW niet. Daarvan is de hals te wijdt en dat regent in.
De BR zit ook zo bij de schouder en daarmee is geen haartje beschadigd.
Martine_R schreef:Hoi. Ik zie even door de bomen (dekens) het bos niet meer en vroeg me af of jullie kunnen helpen.
Mijn 23 jarige verzorgpaard (Fries) staat dag en nacht buiten. Aangezien ik niet wil dat ze haar vetjes verbruikt aan warmhouden (ze was van de zomer eigenlijk te dun, is nu gelukkig wel bijgetrokken) heb ik een deken opgedaan. Ze staat nu ongeschoren onder een 300 grams winterdeken. Als ik mijn hand onder de deken steek is het onder de deken niet bijzonder warm. Ze staat niet te rillen ofzo, maar toch denk ik erover nog wat warmers op te doen zolang het vriest.
Nu twijfel ik of ik een deken óver deze winterdeken op zal doen (maar wat dan en hoe zwaar?) of dat ik een nieuwe, zwaardere deken zal kopen...
Wat zouden jullie doen? En welke deken (liever niet veel duurder dan €100,-) zouden jullie dan aanschaffen?
Alvast bedankt, dekenkenners
MoniekV schreef:Martine_R schreef:Hoi. Ik zie even door de bomen (dekens) het bos niet meer en vroeg me af of jullie kunnen helpen.
Mijn 23 jarige verzorgpaard (Fries) staat dag en nacht buiten. Aangezien ik niet wil dat ze haar vetjes verbruikt aan warmhouden (ze was van de zomer eigenlijk te dun, is nu gelukkig wel bijgetrokken) heb ik een deken opgedaan. Ze staat nu ongeschoren onder een 300 grams winterdeken. Als ik mijn hand onder de deken steek is het onder de deken niet bijzonder warm. Ze staat niet te rillen ofzo, maar toch denk ik erover nog wat warmers op te doen zolang het vriest.
Nu twijfel ik of ik een deken óver deze winterdeken op zal doen (maar wat dan en hoe zwaar?) of dat ik een nieuwe, zwaardere deken zal kopen...
Wat zouden jullie doen? En welke deken (liever niet veel duurder dan €100,-) zouden jullie dan aanschaffen?
Alvast bedankt, dekenkenners
Ik vind 2 waterdichte dekens over elkaar niks, je zou wel een onderdeken kunnen kopen die zijn ook goedkoper dan waterdichte dekens en die onder je 300 grams doen.
MoniekV schreef:Fabster schreef:Is Rambo Optimo te doen voor brede paarden? Zie dat er toch kou deze kant op komt, dus heb toch een liner nodig. Heb een Amigo XL regendeken. Maar past Rambo Optimo ook op een breed type?
Ja dat denk ik wel, Rambo valt sowieso ruimer dan Amigo
tiwi1969 schreef:Ik heb inmiddels zoveel gepast en geprobeerd dat ik wel weer wat wel en niet past op mijn paard.
Als Rambo optimo perfect zou passen dan is die het geld waard maar dat is dus niet het geval.
Nadeel van alle HW dekens is dat de borstsluiting niet te verstelbaar is en dus passend voor het gemiddelde paard. De XL HW's gaan uit van een zware hals zoals bij een koudbloed en dat heeft mijn paard dus niet.
De meeste zware warmbloeden zijn krielkippen vergeleken bij die van mij.