[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 14:51

Heeft iemand hier ervaringen/foto's van de Rambo optimo?

Ik heb deze mooie deken gewonnen bij Hypostore en een maat kleiner genomen als zijn normale maat. Hij past ook mooi qua lengte maar het is vooral een soort soepjurk in de lengte. Paard is pas 3,5 jaar dus zal nog wel iets uitzwaren maar zag op product foto's ook dat het 'normaal' leek te zijn. Ben toch benieuwd hoe het dan bij andere paarden zit of dat ik er gewoon even aan moet wennen.
Wil iig zeker weten dat hij fijn blijft liggen voor ik de liners en hals erbij koop dus wil hem eerst als 0 gram maar even gebruiken en kijken hoe hij het doet na paar uur op. Alleen is het nu nog te warm :Y)

Edit; foto's toegevoegd. Heb helaas geen goede foto van de zijkant gemaakt maar zoals gezegd is de lengte echt netjes, precies op begin staart eindigt de deken/begin staartflap. De staartflap vertekent een beetje op de eerste foto, kan altijd nog even nieuwe foto's maken.

Afbeelding

Afbeelding

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 15:31

Lijkt nog te lang aan de achterkant als ik zie waar de 'vouwen' lopen.

Dit model is nu eenmaal lang, dus ik vind het niet gek staan bij je paard!

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 17:00

xLeticia schreef:
Heeft iemand ervaring met zowel amigo of rambo, als lemieux?

Ik heb altijd amigo met twee rechte borstsluitingen gehad. Ben over gegaan naar het disc model ivm de V-vorm bij de borst voor meer halsvrijheid. Echter het klitteband zorgt voor spannende situaties. Ik zit daarom te denken aan de lemieux. Is de kwaliteit hiervan vergelijkbaar met amigo?

Andere optie zou zijn rambo, maar mij lijkt de gesp in de borst te prikken.

Dan nog een vraag. Passen de horseware liners ook onder Lemieux? De horseware liners zijn namelijk goedkoper..

Ja past onder de Lemieux, alleen ik klik ze zelf alleen aan de achterkant vast. Volgensmij zitten de ringetjes niet exact op dezelfde plek.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 17:14

mavantos schreef:
Lijkt nog te lang aan de achterkant als ik zie waar de 'vouwen' lopen.

Dit model is nu eenmaal lang, dus ik vind het niet gek staan bij je paard!

De lengte naar beneden is het model volgens mij, dat valt heel erg lang, maar hij lijkt aan de achterkant ook te ver door te lopen waardoor de achterkant gaat hangen, kun je niet nog een kleinere maat proberen?
Wel gave prijs zeg!

manzano

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 17:59

Toffe prijs! Lastig te zeggen met deze foto's.

Geen last van prikkende sluiting met Rambo (of Amigo met V). Zit dubbel klittenband onder. De Lemieux sluit hoger. Kwestie van passen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 18:12

Jeetje die optimo is inderdaad groot! Leek mij een mooie deken voor mijn oudje met die grote loopsplit, maar ik denk dat hij deze nooit gaat passen. Had ook meegedaan met die winactie maar de dekens beginnen precies op zijn deken maat dus kleiner kopen gaat niet.

Angelo_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 09:18

Die optimo is wel een mooie deken! Ik dacht dat de optimo ook aan de voorkant (te) ruim zou zijn, maar hij lijkt wel mooi aan te sluiten. Ik ga hem toch overwegen.

Heeft iemand ervaring met winterdekens van Amigo met V-sluiting vs. Amigo met disc-sluiting vs. Rambo met V-sluiting? Ik heb een Rambo met V-sluiting 6.6 en Amigo met V-sluiting 6.9 en ik heb het idee dat de Rambo ruimer uitvalt. Ik heb een Rambo vliegendeken 6.9 geprobeerd en die viel echt te ruim uit. De 6.6 was echter te krap (schuurde). De Amigo met V-sluiting schuurt iets op de schouders (was vorig jaar nog niet). Lemieux Arika past ook niet helemaal fijn. Ik twijfel nu om de Amigo met disc-sluiting te kopen of een Rambo Turnout met V-sluiting in 6.9 (of de Lemieux Kudos of Rambo optimo, maar deze dekens zijn wel duur). Mocht iemand tips en/of vergelijkingsfoto's hebben, hoor ik het graag!

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 10:25

Iemand interesse in de Lemieux Stormtek Arika inc 100 gram liner? Maat 185 Enkele keren gedragen. Gekocht januari 2023. Niet gewassen, dus nog originele coating erop.
Hij komt ook op de bokt markt

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 10:59

Wat doen jullie morgen met de dekens?
Ik heb nu voor de regen een licht regendekentje op gegooid bij mijn pony die 24/7 buiten staat, maar morgen overdag wordt het wel weer best warm.
Helaas ben ik niet in de gelegenheid om 's ochtends de deken af te doen dus dat moet of vanavond al of gewoon om laten.

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 11:05

Die van mij check ik vanmiddag of hij het koud heeft of niet. Staat nu nog zonder deken en ik ben van plan die vanaf zaterdag om te doen. Zeker omdat het morgen inderdaad nog vrij warm wordt!

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 11:08

Voor morgen heb ik de Rambo Summer Series klaarliggen. Droge rug, niet te warm. Nu ligt de Autumn Series op. Net even wat meer waterbestendig maar niet zo dik nog als 0 grams want ik heb wel een teddybeer qua vacht.

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 11:12

Ik had vannacht de deken erop, maar hij was er klam onder - te warm. Dus dan maar in de regen. Ook een 24/7. Morgen te warm.
Die Rambo Autumn en Summer series klinken wel echt heel ideaal voor dit soort overgangsperiodes

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 11:30

Ik doe misschien vanavond een regendeken op. Morgen hier regen en veel wind dus dan zal het niet snel te warm zijn.

Heeft iemand een idee voor een coolerdeken met hals die breed valt bij de borst en die ik af en toe een nacht op kan laten?
Als waar makkelijk hooi in blijft hangen valt af.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 12:34

Ik heb mijn dames wel onder hun o grams gezet, ook 24/7 buiten en ze komen van een stal af waar ze (qua klimaat) gewend waren met zulk weer binnen te staan.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 12:49

Hier sinds gisteravond weer onder de Summer series met de liner. Het is niet super koud, en ze heeft het snel warm. Afgelopen tijden met slechter weer en langere regen heeft ze die ook op gehad en zeker met de liner blijft ze er goed droog onder (op de rug dan), ook als het langere tijd regent. Super tevreden over die deken.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 14:44

Hilarisch dit.
Irish turnout 50g, maat 185. Met en zonder highneck.

Afbeelding

Afbeelding

En de highneck

Afbeelding

Afbeelding

Highneck wordt het hem niet. En misschien toch kijken voor een 175.

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 14:57

Joh! Wat gek dat dat zo scheelt. Mijn high neck van de freedom valt hetzelfde als een normale freedom qua lengte.

Overigens doet die high neck niets voor m’n paard want het uitstekende deel krult en vouwt op tot een normale deken. Ik denk dat een amigo wug dan meer effect zou hebben.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 15:00

Ow balen hee, allebei te groot. De high neck valt niet eens op :=

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 16:00

Bizar dat verschil van die Bucas dekens zeg!

Hier overdag buiten onder de autumn en 's nachts binnen zonder.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 16:05

Hier deze dagen even onder een 0 grams dekentje. Het waait en regent net iets te hard om de oma's zonder te zetten.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 16:38

Nouja en van de Bucas Freedom lag de 185 dus prima maar met een te smalle borst dus zou ik een borstverbreder nodig hebben. Nu is de borst weer veel te ruim en de rest van het deken ook. Dus hoop dat de 175cm beter gaat zijn.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 17:15

Hoe bevalt de autumn series? Blijft de zijkant van jullie paard ook droog met die dagen regen?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 17:18

Yes, de zijkant is gewoon een soort dunne outdoor deken stof. Loopt het water vanaf en pony blijft er prima droog onder. Het is in ieder geval een hele fijne tussendeken voor als die 0 grams echt nog te warm is maar het net de koud is of teveel regent voor die Summer Series.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 17:21

Celebi schreef:
Yes, de zijkant is gewoon een soort dunne outdoor deken stof. Loopt het water vanaf en pony blijft er prima droog onder. Het is in ieder geval een hele fijne tussendeken voor als die 0 grams echt nog te warm is maar het net de koud is of teveel regent voor die Summer Series.

Ah fijn om te horen!! Ben super blij met de summer series, maar met echt winderig en wat fris weer vind ik die gaaspanelen aan de zijkant soms net wat onhandig. Dus dit zou dan ideaal zijn richting een regendeken. Zeker met de liner. Toch maar eens investeren vrees ik. Eerst maar eens voor 1 van de 3 schatjes.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 17:24

Ja precies, op een gegeven moment zijn die gaas delen van de summer series zo verzadigd dat het omhoog trekt. Ik dacht dus een tweede te kopen, maar gelukkig bedacht ik me net op tijd dat die Autumn series misschien een betere tweede deken was. Tot nu toe erg blij mee. Ben benieuwd hoe droog hij er na vandaag weer onder vandaan komt als ik straks ga, maar ik verwacht kurkdroog. :j