Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bello2005 schreef:mijne dus niet meer.. godver... kom ik bij de weide hele deken gescheurd.. en de kl*te buurman belt dan niet ff!! grr
en mn pony heeft al gelijk weer wintervacht.. godver.. alles voor nix gedaan!!
Polderpaard schreef:Vorig jaar wel dekens gedaan en niet geschoren, maar toch een behoorlijke vacht gekregen. Bovendien had hij het snel warm onder de deken en schuurt hij snel aan de borst, ook met een borstbeschermer. Ik twijfel nu dus erg of ik weer met dekens ga beginnen of hem zo laat.
Zijn er mensen die gewoon doorrijden (wij rijden recreatief en ongeveer vijf keer per week) in de winter en niet scheren/dekens op doen? Hoe krijg je hem droog na het rijden en hoe lang ben je daar mee bezig?
marleeentje schreef:Polderpaard schreef:Vorig jaar wel dekens gedaan en niet geschoren, maar toch een behoorlijke vacht gekregen. Bovendien had hij het snel warm onder de deken en schuurt hij snel aan de borst, ook met een borstbeschermer. Ik twijfel nu dus erg of ik weer met dekens ga beginnen of hem zo laat.
Zijn er mensen die gewoon doorrijden (wij rijden recreatief en ongeveer vijf keer per week) in de winter en niet scheren/dekens op doen? Hoe krijg je hem droog na het rijden en hoe lang ben je daar mee bezig?
Dit jaar heb ik mijn paard voor het eerst een deken op gedaan. Daarvoor altijd zonder deken en ongeschoren. Daarbij rijd ik ook ongeveer 5x per week zowel dressuur als springen. Ook wedstrijden. Na het rijden stapte ik ongeveer 10-15 minuten en gooide daarna een zweetdeken op als hij nog erg bezweet was en liet ik hem op stal staan, maar dat was eigenlijk alleen nodig bij hele intensieve trainingen of wedstrijden. Na een half uurtje zweetdeken eraf. Soms was ie dan nog niet helemaal droog, maar in ieder geval niet meer warm. Dat is het belangrijkste. Ik moet er wel bij zeggen dat ik thuis altijd in een buitenbak rij, dus dat mijn paard daardoor minder zweet dan wanneer ik hem in de winter in een binnenbak rij.