Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sappos schreef:Gisteren geschoren maar gewoon zonder dek. Vindt hij heerlijk. Zoals vandaag is ideaal, toch 20 graden maar geen zon dus hij hoeft ook geen vliegendek om tegen t verbranden. Vanavond wacht ik even af hoe koud het wordt. Kijk het per dag en per pony aanow ja zit nu in de weide en het begint te druppelen haha.
Sappos schreef:Waren ook maar 3 druppelsWel frappant eventjes maar denk dat de heren een goede bui heerlijk verkoelend vinden na deze warmte. Heb (om te provoceren) bij mijn veulen zelfs een baan op de onderkant hals geschoren omdat ie niet meer wist wat hij met zijn warmte aan moest. Hij stond gewoon vol te zweten in de wei.
AniqueN schreef:Sappos schreef:Waren ook maar 3 druppelsWel frappant eventjes maar denk dat de heren een goede bui heerlijk verkoelend vinden na deze warmte. Heb (om te provoceren) bij mijn veulen zelfs een baan op de onderkant hals geschoren omdat ie niet meer wist wat hij met zijn warmte aan moest. Hij stond gewoon vol te zweten in de wei.
"vind ik leuk"
ietjelover schreef:Ja hij heeft er serieus 3 op,
hij mag absoluut geen winterhar krijgen,
maar dat is niet de reden waarom nu al zoveel,
maar als ik zijn zomerdeken er onderuit laat staat hij met zijn haren overeind te bibberen.
met 25 graden nog snachs.
Al vaak genoeg geprobeerd maar dat is ook geen pretje voor hem
en helaas is het door zijn verleden niet meer mogelijk om hem te scheren,
iig niet zonder dat hij in de stres raakt,
en hij vertrouwd nu pas weer net mensen!
maar hij moet wel zware trainingen lopen,
en is nu al aan het einde kletsnat.
geen andere keus dus
Pashon schreef:sappos, wat misschien een wat botte opmerking en niet persoonlijk bedoeld voor het geval iemand het persoonlijk gaat opvatten. Jij scheerd het stuk nu dat er in de winter weer een redelijke bos haar zit, maar het probleem is er niet mee opgelost want of je moet dan stoppen met trainen of je moet weer scheren.
Tuurlijk snap ik dat het voor sommigen een oplossing is, maar voor mij persoonlijk niet.
Ik scheer omdat ik mijn paarden anders niet droog genoeg krijg om ze na het rijden met licht nog weer lekker naar buiten kan gooien want ondanks dat het sportpaarden zijn staan ze bij daglicht en niet te extreem weer lekker buiten danwel met een lekkere dikke donsvacht maar ze staan buiten en dekenloos werkt simpelweg niet niet omdat ik niet de tijd wil nemen om mijn paarden droog te stappen, maar puur omdat ze niet droog te stappen zijn want hoe je het ook wend of keert je krijgt ze nooit helemaal droog uitgstapt in de winter.