super zelfmaakrecept voor vliegenspray

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fiebie

Re: super zelfmaakrecept voor vliegenspray

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 22:54

ik begin te begrijpen waarom de vliegen uit de buurt blijven... want jemig wat stinkt het... ik heb overigens wel echt met een pantykous gezeefd, want de knoflookpulp gaat dwars door een normale zeef heen.... met als gevolg indd dat je spuit niet meer spuit... maar die kruidnagel.... jegh... die is echt vies!! maaaaaar het werkt als een tierelier, want inderdaad de horzels komen niet meer op mijn paard af, en vliegen door naar het volgende slachtoffer... ten nadele van een stalgenootje * grinnik..*

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 22:55

je ruikt trouwens die kruidnagel wel heel erg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 23:00

Ik heb het nu gister ook gemaakt, en het stinkt haha Clown
Ga het morgen uitproberen dus jullie horen het wel!

Heb er trouwens maar 50 ml. Dettol inzitten, omdat we niet meer hadden, maar er waren hier ook mensen die er niks in hadden gedaan en dat werkte ook.

Jullie horen het wel Haha!

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 23:10

één ding weet ik wel... die kruidnagel blijft er de volgende keer echt uit... Ik ruik het nog.... en ben nu thuis i.p.v. bij mijn ouders..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 23:16

KirstenG schreef:
één ding weet ik wel... die kruidnagel blijft er de volgende keer echt uit... Ik ruik het nog.... en ben nu thuis i.p.v. bij mijn ouders..

Het moet juist een beetje stinken vind ik Haha!
De echt goede vliegenspray's stinken ook! , anders blijven er vliegen op afkomen!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 23:22

Josefien schreef:
maar dettol is hardstikke chemisch en dat gaat via de huid in de bloedbaan zitten, niet echt goed voor je paard..

Dettol is geschikt voor het ontsmetten van wonden en huid, dus zo gevaarlijk zal het niet zijn als het op de huid gebruikt wordt. Bij open wonden kan het immers veel makkelijker in de bloedbaan terecht komen. Opdrinken en in de ogen spuiten lijkt mij minder geslaagd
Maar dat is met citroensap of azijn, en elk ander vliegenmiddel ook niet zo fijn.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 23:28

natasja1991 schreef:
en nu nog een zelfgemaakte spray bedenken/uitvinden voor antiklitspray Tong uitsteken

ik heb olie/lotion voor in babyhaartjes, verdunt met water in een oude antiklitspraybus.werkt goed hoor!
misschien wel van echt babymerk nemen, zoals die gele
(ik had het van de hema, met pafum dat is geloof ik niet goed)

Is dit vliegenspul ook zonder knoflook te gebruiken, of misschien knoflook vervangen? Dat gebruik ik liever niet!

edit: zie nu pas hoeveel pagina's er zijn! Dit is ook allang gezegd, en afgekeurd. het plakt een beetje ja dat klopt als ik even goed nadenk, maar zodra het opgedroogd is is het lekker zacht en glad.
Laatst bijgewerkt door FahyaFemke op 31-07-08 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 23:30

udine5 schreef:
Omdat ik vliegenspray toch wel erg prijzig vind (13,95 voor halve liter) ben ik eens aan het zoeken gegaan naar topics over vliegenspray maken. Daar zijn er wel een paar van en ben met die recepten aan de gang gegaan en heb zo naar mijn idee een vliegenspray gemaakt die goed moest werken. Sommige gebruiken citronella olie enzo. Maar omdat olie zo plakt en niet mengt met water heb ik het volgende recept bedacht en ook gemaakt:

Je hebt nodig:
-4 zakjes gewone thee
-knoflookpoeder
-kruidnagelpoeder
-azijn
-dettol
-citroensap
-water

0.5 liter water koken, daar 4 zakjes thee in hangen tot het water afgekoeld is.
Theezakjes eruit halen en uitknijpen.
(dan houd je uiteindelijk minder thee over vanwege verdamping en een deel blijft nog in de theezakjes zitten, ik had nog 350ml)
150ml water koken met daarin een eetlepel knoflookpoeder en een eetlepel kruidnagelpoeder ondertussen paar keer roeren.
Dit goedje moet je even door een pantykous zeven omdat anders je spuit verstopt gaat zitten.
Het water wat je eraan overhoudt bij de thee doen.
Daar doe je nog 400ml azijn bij en 150ml dettol en 100ml citroensap.

Voor mensen die willen roepen dat dettol en zuur (azijn en citroensap) niet samen gaan kan ik je vertellen dat ik het alledrie samen op mijn onderarm heb gesmeerd om dat uit te testen. De hele dag laten zitten en er was niks aan de hand.

Alles is gewoon in de supermarkt te koop.
En als je het omrekent ben je in totaal ongeveer 3,50 kwijt voor een liter vliegenspray die super werkt Haha!
Heb het eerst natuurlijk een paar keer getest voordat ik het hier op bokt kon zetten Tong uitsteken
In de aanschaf ben je natuurlijk meer kwijt want je maakt niet alles in 1 keer op. Ik was voor de azijn 1,5l, knoflookpoeder, kruidnagelpoeder en twee bolletjes citroensap a 200ml 3,50 kwijt en de dettol kost 9,99 voor 0,5 liter. Thee had ik nog maar is niet duur. Maar goed dat maak je niet allemaal in 1 keer op daarom kost het omgerekend dus 3,50 voor iets meer dan 1 liter.

Nou, ik zou zeggen veel plezier met brutselen en ik hoor graag of iemand er iets aan heeft gehad Haha!

even niet het hele topic gelezen maar het iets toe te voegen:

Dettol is niet heel huidvriendelijk en wat naast de door jou genoemde ingredienten heel goed werkt is een aantal druppels tea tree olie (te kopen bij de paardendrogist of kruidvat)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 23:37

Bremsen is een fijne vliegenspray merk, alleen erg prijzig (Betaalde er 25.- voor...pff moet niet gekker worden)
Maar is de enige die echt top helpt...
Ik heb t ook zelf gemaakt en t helpt heel even, misschien 10 minuutjes en daar heb ik geen tijd voor hoor Clown

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 23:39

Hey.. Ik heb niet heel je topic gelezen, maar wel een stukje.. Lachen

Detol kun je echt super goedkoop op de markt kopen. Ik gebruik het best veel om wondjes te ontsmetten en idd ook voor schimmel.

Ik vroeg me alleen af of niet heel je huis gaat stinken?

Ik heb trouwens ook iets gehoord van laurierbladen erbij koken... Ik heb het alleen nooit zelf geprobeert..

_Gargamel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:05

ik heb het nu ook gemaakt Lachen
het stinkt echt vreselijk maar ik denk wel dat het goed gaat werken! eerst had ik altijd ene ander recept, maar die rook eerder vriendelijk. daarom werkte dat ook niet goed.
ik heb ook maar 50 ml dettol gebruikt. we hadden niet meer Tong uitsteken
volgende week kan ik het pas uitproberen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:17

MelanieB schreef:
Bremsen is een fijne vliegenspray merk, alleen erg prijzig (Betaalde er 25.- voor...pff moet niet gekker worden)
Ik heb t ook zelf gemaakt en t helpt heel even, misschien 10 minuutjes en daar heb ik geen tijd voor hoor Clown

Idd, we hebben ook lang moeten zoeken naar een vliegenspray die NIET vlekt op onze tinkers.
Bremsen Bremse vlekt niet, en is ook nog eens hartstikke goed!

Is dacht ik ook het best uit de vliegenspraytest van de Bit gekomen Lachen

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:16

__Jesper schreef:
MelanieB schreef:

Idd, we hebben ook lang moeten zoeken naar een vliegenspray die NIET vlekt op onze tinkers.
Bremsen Bremse vlekt niet, en is ook nog eens hartstikke goed!

Is dacht ik ook het best uit de vliegenspraytest van de Bit gekomen Lachen

was dat niet de atex daas? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 12:18

Ja, die kan ook. Die heb ik voor mijn NRPS.
Dan was de Bremsen als 2e. 1 van die 2.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 13:33

bremsen bremsen was eerste uit de test.
heb het gisteren nog gehoort in de ruiterwinkel.
maar wel duur dit werkt ook.

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 17:39

ik heb het nu al wat vaker gebruikt, en het kan aan mij liggen, maar zo lang werkt het niet? of spuiten jullie het gewoon zo royaal op dat het wel bijna moet werken? en op de buik zitten meestal de meeste maar zodra je die spuit op zn kop doet spuit ie niet meer...... dus wie o wie doet dit op een manier dat het wel werkt? Huilen van het lachen

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 18:48

Ik heb t net gemaakt, en t huis stinkt wel. heb alle ramen open gezet en de afzuigkap flink laten werken!
Hopen dat als ik thuis ben het weer weg is.... (ga het zo uitproberen).
ik heb gewoon een oude CIF schoonmaakmiddel- fles goed schoon gemaakt. daar zit het nu in.

Ik had wel wat dettol over kunnen houden om mn handen schoon te maken Huilen van het lachen (niet zo stinkend)

Smiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 18:51

Wat betreft de anti klit: cockpit spray!! (kruidvat)
Gebruik ik natuurlijk alleen in de staart!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 18:53

Ik heb het vandaag gebruikt, en het helpt wel maar niet voor lang.
Het was eigelijk al vrij snel uitgewerkt, dus de volgende keer spuit ik er nog wat meer op.

Het is toch niet zo duur, dus je kan er zoveel van gebruiken als je zelf wilt Lachen

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 19:02

stipje... ga voglende week de spray maken...

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 19:45

succes... ik zou het buiten doen als ik jouw was, want ik ruik het nog.. Tong uitsteken

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 23:07

ik ruik niks meer bij mij in huis.
alleen de stal ruikt er naar.
de staleigenaar vroeg wat ik gebruikte omdat het zo stonk toen die de stal in kwam.
en hij vroeg ook heel vriendelijk of ik de fles buiten neer wilde zetten Clown

Mie_Pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 10:32

natasja1991 schreef:
haha ik doe altijd babyhaarlotion in mijn haar en voordat ik proefje of wedstrijd ga rijden spuit ik een beetje onderin de staart van paardje, gaan de knopen er nog beter uit

ik wil niet moeilijk doen ofzo hoor .. maar ik ben leerling kapster op school en daar leren wij o.a over shampoo's enzo .. en we hebben geleerd dat babyshampoo en conditioner niet zo goed is voor je haar. omdat daar niks van zuurtegraad enzo in zit, omdat baby'tjes nog geen beschadiging hebben aan hun haar zoals van de zon en kleuren enzo.. het kan natuurlijk geen kwaad die shampoo gebruiken maar normaal gezien zou je haar meer moeten glanzen enzo ..
maar als jij die shampoo en/of conditioner wil gebruiken doe je dat natuurlijk! maar ik wou het gewoon eventjes vermelden Lachen

Mie_Pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 10:40

Ies_ schreef:
ik heb het nu al wat vaker gebruikt, en het kan aan mij liggen, maar zo lang werkt het niet? of spuiten jullie het gewoon zo royaal op dat het wel bijna moet werken? en op de buik zitten meestal de meeste maar zodra je die spuit op zn kop doet spuit ie niet meer...... dus wie o wie doet dit op een manier dat het wel werkt? Huilen van het lachen

met een spons Knipoog

Mie_Pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 10:41

__Jesper schreef:
Ik heb het vandaag gebruikt, en het helpt wel maar niet voor lang.
Het was eigelijk al vrij snel uitgewerkt, dus de volgende keer spuit ik er nog wat meer op.

Het is toch niet zo duur, dus je kan er zoveel van gebruiken als je zelf wilt Lachen

is dat niet doordat het paard/de pony zweet en daardoor alles "wegzweet" (kweet niet hoe ik het anders zou moeten zeggen Bloos )