Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sjuimpje schreef:Ik maak mij gewoon niet druk om wat anderen vinden, ik respecteer dat mensen op een geschoren paard 300 gram leggen ook al vind ik dat zelf veels te weinig. Dat mijn handelswijze als belachelijk wordt bestempeld vind ik wel heel kinderachtig, we hebben toch allemaal het beste met onze beesten voor
JessicaD88 schreef:Om even te reageren op Sjuimpje en maaik: Ik vind dat Sjuimje groot gelijk heeft. Sorry maar Maaik heeft 2 shetlanders :s dat is heel wat anders als de paarden van Sjauimpje. En ik vind 300 gram op een geschoren paard ook veel en veel te weinig. Mijn ongeschoren paard heb ik al vroeg in de herfst een 370 grams deken op gedaan en nu heeft ze er nog 2 wollen dekens onder liggen. En ze heeft het echt niet te warm dat kanje wel aan dr zien. Ik vind het inderdaad wel zielig (zie ik toch vaak gebeuren) om paarden te scheren, terwijl er niet eens actief mee gereden word. Die mensen stappen en draven een beetje rond een uur lang en het paard heeft het ondertussen koud. Maar een paard dat volop getraint word heeft het dan zeker niet koud hoor en die wordt eerder ziek als ie dik in het haar zit.
Sjuimpje schreef:Mijn paarden hebben geen vachtje en dat wil ik graag zo houden, ik ben niet voor niets in augustus al begonnen met dekens.
Zelfs met dat dunne vachtje rij ik de vierjarige nog regelmatig in het schuim, terwijl ik er zelden langer dan een half uur op zit. Desondanks heb ik hem met goede zweetdekens met een uur weer droog. Met een dik pak haar zal dat er niet beter op worden.