Jigger_lief schreef:Hee, ik heb het hele topic niet doorgelezen, dus waarschijnlijk is deze vraag al langsgekomen.
Maar worden paarden nou echt heeter van het scheren, want mijn paard is al vrij druk vanzichzelfmaar hij heeft een vrij snelle haargroei, wat niet fijn is tijdens de trainingen in de winter
Maar heb dus geen zin in een nog drukker paard.
Weet iemand of dit klopt
ja. mijn shet is in het voorjaar/zomer geschoren omdat hij echt niet uit zijn vacht kwam. daarna is hij echt wel 2 weken jolig geweest. wat ik niet zo leuk van hem vond, omdat er kleine kinderen op rijden(welke in die tijd ook de grond van dichterbij hebben gezien..)
zijn er scheermodellen waarbij GEEN deken nodig is? mijn fjord(en shet) staat dag en nacht buiten. hij krijgt dus al een behoorlijke vacht. maar nu is zn conditie niet meer zo geweldig als vorig jaar, dus hij is echt al behoorlijk snel in het zweet. ik wil hem dus graag in zo'n streepmodel scheren zodat het sneller afvoert. maar ik vroeg me af of er bij één van deze geen deken nodig zou zijn? en of ze geschikt zijn voor dag en nacht buiten.
ik vind nl. dekens zo irritant om dag en nacht om te laten, ivm kans op schuren ed.
maar hij heeft een vrij snelle haargroei, wat niet fijn is tijdens de trainingen in de winter
Maar heb dus geen zin in een nog drukker paard.

Nu maar hopen dat het lukt. De spuit tranquigel ligt klaar.