Algemeen graasmasker topic.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-24 08:25

Hahs
Ja thinline is belachelijk duur.

Hier past alleen de Best Friend Deluxe Graasmasker extra groot.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 08:31

Ik zal daar eens naar kijken :j Al heb ik nu net twee nieuwe maskers gekocht dus daar zal ze het eerst even mee moeten doen :=

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 08:37

Berdien schreef:
Hier krijgt mijn merrie helaas een hele akelige schuurplek aan haar kin en neusvleugel van de HH xfull -O- Vorig jaar ging het wel goed, maar nu heeft ze eigenlijk direct een schuurplek.

Wat bij de mijne hielp is een dikke klodder uierzalf, vaseline werkt vast ook, op het graasmasker smeren ter hoogte van de kin.

Het stiksel en nylon band wordt dan wat zachter/weker en dan schuurt het niet meer.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 08:41

Goede tip! Dat ga ik proberen. Het gekke is dat ze er vorig jaar met precies hetzelfde masker geen last van had.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-24 08:42

Is het masker juist door zand en water wat harder geworden?
Ook al is hij schoon.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 17:04

Hoe lang laten jullie de paarden wennen aan het masker? Vorig jaar kreeg ze er wondjes van, maar nu met bontje gaat t goed. Ik wil uiteindelijk naar 24/7 op. We zijn vorig weekend begonnen en zitten nu op 4/5 uur per dag. In principe heeft ze toegang tot onbeperkt hooi en gras. AS das Pferd masker met normale rubber inlegplaat (niet de dieetplaat).
Laatst bijgewerkt door J0anieke op 18-05-24 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 17:06

J0anieke schreef:
Hoe lang laten jullie de paarden wennen aan het masker? Vorig jaar kreeg ze er wondjes van, maar nu met bontje gaat t goed. Ik wil uiteindelijk naar 24/7 op. We zijn vorig weekend begonnen en zitten nu op 4/5 uur per dag. In principe heeft ze toegang tot onbeperkt hooi en gras.

Mijne kreeg hem gelijk gewoon 24/7 op omdat hij 24/7 toegang had tot gras…

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 17:09

Is dat dan van overgang stal naar weide? Of staat hij van de winter ook op het land? Op de site stond dat t wel aangeraden werd om te laten wennen, maar gezien de huid er niet op lijkt te reageren zit ik er ook aan te denken om nu na een week 24/7 op te doen.. Kunnen t natuurlijk ook even een dag aankijken of de huid heel blijft.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 17:20

J0anieke schreef:
Is dat dan van overgang stal naar weide? Of staat hij van de winter ook op het land? Op de site stond dat t wel aangeraden werd om te laten wennen, maar gezien de huid er niet op lijkt te reageren zit ik er ook aan te denken om nu na een week 24/7 op te doen.. Kunnen t natuurlijk ook even een dag aankijken of de huid heel blijft.

Hij staat in de winter op de paddock :) met wennen aan gras ook z’n masker op, misschien handig er indd bij te zeggen haha. Mijn paard weet gewoon dat z’n graasmasker gras betekent, dus hij wilt hem vaak vrijwillig om. Tot nu toe nooit echt plekjes gehad

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-24 18:32

Oh beter! Mijne staat 24/7 op de weide, jaar rond, dus t is voor haar wel echt een flinke overgang van niet naar wel dragen. Het scheelt dat ze nu 24/7 ook hooi hebben, dat kan ze goed eten met masker.

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 11:17

Mijn paard wil echt niet eten met grasmasker.
Heb al oud masker genomen en heel stuk rubber eruit gesneden.
Ook gras door gevoerd.
Maar heb haar nu 2x bij mijn andere paard even op de wei gedaan, gaat ze steeds als standbeeld voor zicht uit staan kijken |(

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 11:20

Afbeelding

Afbeelding

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 11:26

geduld, ze denken in het begin vaak dat ze niks kunnen eten. Dan gaan ze het een beetje proberen en verhip, dan lukt het toch. De mijne volgt je hand als je er wat lekkers voor houdt. Je kan op die manier met wat lekker op de grond laten zien dat ze er heus wat door kunnen eten.

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 11:29

Ja ga vandaag weer proberen, maar vind zo apart normaal vind ze elk grassprietje en nu niet bewegen

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 11:48

NadiaM schreef:
Ja ga vandaag weer proberen, maar vind zo apart normaal vind ze elk grassprietje en nu niet bewegen

Mijn schimmel deed dit in het begin ook. Zeker als hij door had dat er iemand stond te kijken. Maar al snel trof ik hem wel etend bij de hooiruif en drinkend.

Overigens wel gestopt omdat hij hem om de haverklap af kreeg en van kudde is gewisseld en nu wat armer hooi krijgt. Maskers (zover ze nog heel zijn) wel bewaard voorlopig.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 18:42

De fjord van een vriendin heeft 2 weken geweigerd om te eten met zijn graasmasker. Koppig voor zich uit staren idd.
Plots lukte het ineens. Tot je kijkt, en dan gaat hij weer voor zich uit staren :+
Ik zou het dus gewoon even de tijd geven!

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 08:52

We blijven volhouden haha!

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 08:58

We blijven volhouden haha!
Heb gisteren uit de hand gras gevoerd en ook laag van de grond, dan eet ze wel beetje.
Maar zelf nog niet..

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 09:29

Vraagje aan de ervaringsdeskundigen! Ik ben een thinline aan het bestellen, maar weet niet zo goed wat te kiezen. Ik heb een tinker van 1.60 met een groot hoofd, hoofdstel van PS maat full kan net om op de ruimste stand zeg maar. Dus ik ga er vanuit dat ik een model Draft moet hebben?
Hoe groot moet het gat, geen idee. Hij staat van 7 tot 1700 op de wei en het is het type kop aan de grond tot ie weer naar stal gaat. Iemand advies?

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 09:50

Ik heb voor mijn haflinger een full en die valt tussen cob en full. Dus ik zou zeker voor draft gaan.
Ik heb ook een vreetzak en heb voor 3,5 cm gekozen. Ik heb ook een easygrazer die is 5 cm en vond ik te groot. Ze kan er nu nog prima mee eten, maar gewoon kleine hapjes.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 09:53

Lenexa schreef:
Ik heb voor mijn haflinger een full en die valt tussen cob en full. Dus ik zou zeker voor draft gaan.
Ik heb ook een vreetzak en heb voor 3,5 cm gekozen. Ik heb ook een easygrazer die is 5 cm en vond ik te groot. Ze kan er nu nog prima mee eten, maar gewoon kleine hapjes.

Dan ga ik voor de 3.5, kan ik het om een regulier halster bevestigen of is er perse een apart halster voor nodig, want die zie ik niet in zijn maat :')

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 10:02

Bij mij heeft ze hem gewoon om een normaal halster, met een bontje erom zodat de tie-rapjes niet schuren.

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 11:54

Wintu schreef:
Vraagje aan de ervaringsdeskundigen! Ik ben een thinline aan het bestellen, maar weet niet zo goed wat te kiezen. Ik heb een tinker van 1.60 met een groot hoofd, hoofdstel van PS maat full kan net om op de ruimste stand zeg maar. Dus ik ga er vanuit dat ik een model Draft moet hebben?
Hoe groot moet het gat, geen idee. Hij staat van 7 tot 1700 op de wei en het is het type kop aan de grond tot ie weer naar stal gaat. Iemand advies?

Voor mijn Arabische merrie heb ik maat cob besteld met het veiligheidshalster van Horseware. Van halster/hoofdstel heeft ze ook maat cob. Om de neusriem heb ik een kopstukbeschermer gedaan.Ze is precies hetzelfde als jouw Tinker, eten zoveel als mogelijk :') ik heb 3,5 cm gekozen en dat werkt tot nu toe super.

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 12:32

Ik heb nu uit een 'goedkoop' masker een extra stuk rubber gesneden en nu sinds klein weekje gaat ze het begrijpen, volgens mij!
Ze blijft nog wel heel veel op haar plek en ook vaak schrapen in de grond.
Maar het begin is er haha :D

Kincses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 19:33

Hoi allemaal! Heeft iemand ervaring met lastige drinkers met de Thinline graasmaskers? Mijn merrie draagt nu die van Harrys Horse, maar weigert er mee te drinken. Ze gaat straks naar 24/7 buiten, dus dan is het wel nodig dat ze drinkt :') En welke maat is handig voor een normale neus, stokmaat is 1.65. Barok paardje.