[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 19:25

Seventeen schreef:
Ik val ook even binnen, zit met een dilemma wat ik z.s.m. opgelost wil hebben. :)

Ik heb een groot paard (1.75m+), met een smalle borst en hoge schoft. Ik zoek het liefst een staldeken, maar een (dikke) outdoor is voor het moment ook nog mogelijk.
Ik zit al te kijken naar de Trust, maar is die ook voor paarden met een smalle borst?
En ik lees dat EJ ook dekens had met panelen naast de schoft, heeft EJ die dekens nog?
Of zijn er nog andere merken met panelen die ik over het hoofd zie? Ik heb Masters al gevonden, maar er zit een erg lange levertijd op die deken...
Iemand suggesties?

Mijn paard had ook een bouw zoals je omschrijft en een lage hals inzet. Bij hem lagen de Rambo en Rhino dekens met V sluiting echt heel fijn. Zijn er in zowel stal als outdoor uitvoeringen maar vooral die laatste zijn wel prijzig.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 21:34

Seventeen schreef:
Ik val ook even binnen, zit met een dilemma wat ik z.s.m. opgelost wil hebben. :)

Ik heb een groot paard (1.75m+), met een smalle borst en hoge schoft. Ik zoek het liefst een staldeken, maar een (dikke) outdoor is voor het moment ook nog mogelijk.
Ik zit al te kijken naar de Trust, maar is die ook voor paarden met een smalle borst?
En ik lees dat EJ ook dekens had met panelen naast de schoft, heeft EJ die dekens nog?
Of zijn er nog andere merken met panelen die ik over het hoofd zie? Ik heb Masters al gevonden, maar er zit een erg lange levertijd op die deken...
Iemand suggesties?

Weatherbeeta :j

Bagheera_206

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 02:30

Uiteindelijk maar onder de 100 gram laten staan. Dit weekend volgens mij best fris.

Dat wordt morgen dan toch misschien weer eens mijn rijoverall aan. Als je hem dan toch in de kast hebt liggen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 11:53

Er staat een vieze koude wind inderdaad.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 12:28

Die temperaturen zijn toch niet te doen joh. In een week tijd heeft hij alle 3 zijn dekens al opgehad (50-100-250 Gr). Hij staat nu onder 100 maar aangezien het vannacht min 4 wordt twijfel ik om hem weer onder 250 te zetten. En dan vanaf maandag gaat het weer naar 12 graden :+ is dit elk jaar zo? Ik kan me dit van 10 jaar terug niet herinneren (ben er een tijdje uit geweest).

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 12:33

Ik vind gevoelstemp -9 naar 8 ook wel erg extreem. Mijn paard heeft geen last van de vrieskou. Met dit zonnetje heeft hij warmer dan met 8 graden en regen.
Wel ben ik dubbel zo blij met mn regenliner met staydrie voering. Was gister nog ff bang dat mn rambo zou doorlekken na al die regen. Maar dat hoefde niet want regenliner :+
En met zowel -8 als +8 blijkt deze liner perfect :D

pandaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 18:31

Ben nog nooit zo laat geweest om de bucas freedom 150 gram te vervangen door de amigo deken van 200 grams. Dit weekend toch maar gedaan vanwege de (natte) kou en vrij weinig zon.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 10:48

Wie kan mij helpen?
Ik zoek een waterdichte deken, met 3 korte singels (zoals horseware) maar met een grote staartflap (zoals weatherbeeta of ej heeft die ook)
Bestaat die?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 10:51

pandaatje schreef:
Ben nog nooit zo laat geweest om de bucas freedom 150 gram te vervangen door de amigo deken van 200 grams. Dit weekend toch maar gedaan vanwege de (natte) kou en vrij weinig zon.

Die zijn opzich even warm... dan maakt elkaar echt niks.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 11:03

rensju schreef:
Wie kan mij helpen?
Ik zoek een waterdichte deken, met 3 korte singels (zoals horseware) maar met een grote staartflap (zoals weatherbeeta of ej heeft die ook)
Bestaat die?

De Rambo's van Horseware hebben ook vrij grote staartflap. +:)+ Is de staartflap van WB en EJ nog groter dan? := Bij Rambo zit er ook speciaal lusje aan het einde van de flap waar je staart doorheen haalt. Als ze met kont in de wind staan gaat de deken geen kant op.

De Rambo's hebben ook dat speciale systeem van de singels. Mochten ze nog steeds te lang zijn kun je die wisselen met kortere singels. :j

JackieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 13:03

Hier gisternacht de 300gr opgedaan, vandaag maar weer de 200gr op. Wil gewoon even een stabiele temperatuur, nu moet je zowat per dag deken wisselen

Lotje033

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 08:47

Hoi! Ik heb een vraagje, volgende week komt de osteopaat voor mijn shetlander, hij staat 24/7 buiten met een ruime schuilstal. Hij heeft nooit een deken op, hij heeft een prima wintervacht.
Nu komt mijn probleem: Voor de osteopaat moet hij schoon en droog zijn, ik dacht er aan om hem op te sluiten in de schuilstal, maar ik ben bang dat hij hier te gestresst van raakt. Een andere optie is hem eenmalig de hele nacht een regendeken (0 grams) op te doen (met hals?). Kan dit? Of is dit niet aan te raden? Ik hoor graag jullie meningen of andere oplossingen! :)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 09:02

Ik zou hem een 0 grams deken op doen…. Zodra de osteopaat geweest is en het is weer droog kan hij af

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 10:21

Zou ik ook doen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 12:07

Dat ligt er aan wanneer die osteopaat komt. Het wordt sommige dagen 13 graden. Als je dan een rekendeken op een paard met een dikke vacht legt kan die enomr gaan zweten er onder en dan heb je hem ipv nat van de regen nat van het zweet.

Lotje033

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:05

Dan ga ik voor de deken!

Spenk, het wordt die nacht 4 graden, en de osteopaat komt ‘s ochtends, dus ik hoop dat het zweten mee valt…

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 13:26

Kunnen jullie mij helpen?

Ik zoek een regendeken en heb de volgende eisen. Op websites word ik redelijk gek van het gebrek aan volledige informatie, dus ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

- Ongevoerde regendeken
- Géén fleece
- Halve hals
- Gekruiste/losse bilkoorden
- maat 175 (Arabier)

Ik loop zelf vast op de combi geen fleece (trekt de deken naar achteren) en gekruiste/losse bilkoorden. Vaak is dat een recht koord en dat wordt mega smerig door alle mest (lieve arabier gooit zijn staart namelijk flink omhoog bij het mesten en dat gaat mis).

Alvast enorm bedankt!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 14:04

mariettek schreef:
Kunnen jullie mij helpen?

Ik zoek een regendeken en heb de volgende eisen. Op websites word ik redelijk gek van het gebrek aan volledige informatie, dus ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

- Ongevoerde regendeken
- Géén fleece
- Halve hals
- Gekruiste/losse bilkoorden
- maat 175 (Arabier)

Ik loop zelf vast op de combi geen fleece (trekt de deken naar achteren) en gekruiste/losse bilkoorden. Vaak is dat een recht koord en dat wordt mega smerig door alle mest (lieve arabier gooit zijn staart namelijk flink omhoog bij het mesten en dat gaat mis).

Alvast enorm bedankt!

Horze avalanche misschien?

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 14:07

Ik heb op mijn arabier gewoon een amigo bravo liet (0g, geen fleece, gewoon en regendeken) van horseware liggen, heb inderdaad dat probleem dat ze geregeld op het bilkoord mest. Dat is echter op te lossen door er zo'n dunne, plastic bilkoord aan te hangen, is dat niet iets om te proberen? Die dingen kosten minder om uit te testen dan een volledig nieuw deken. Het deken ligt als een huis op haar, wat ze ook doet, het blijft stil liggen.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 15:03

goldyc schreef:
Ik heb op mijn arabier gewoon een amigo bravo liet (0g, geen fleece, gewoon en regendeken) van horseware liggen, heb inderdaad dat probleem dat ze geregeld op het bilkoord mest. Dat is echter op te lossen door er zo'n dunne, plastic bilkoord aan te hangen, is dat niet iets om te proberen? Die dingen kosten minder om uit te testen dan een volledig nieuw deken. Het deken ligt als een huis op haar, wat ze ook doet, het blijft stil liggen.

Dit idd of zoals ik vroeger deed, ik naaide zelf de lieskoorden erop die ik vast maakte aan het ringetje voor de bilkoord.

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 15:05

Harry's horse heb je ook zonder fleece en met bilkoorden

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 16:05

Capriootje schreef:
Horze avalanche misschien?

Volgens mij heeft deze een fleece binnenkant, vind hem verder echt perfect!

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 16:09

Ladygiroc schreef:
goldyc schreef:

Dit idd of zoals ik vroeger deed, ik naaide zelf de lieskoorden erop die ik vast maakte aan het ringetje voor de bilkoord.

Mwah, het vieze vind ik zelf niet zo erg, maar het veegt langs zijn achterbenen en daar zit dan gewoon derrie aan vast. Plastic is naar mijn idee geen echte oplossing.

Echte losse bilkoorden (die ik dan het liefst gekruist vastzet) hebben in het verleden perfect gewerkt. Maar die dekens hadden dan weer geen halve hals.

Zelf bevestigen durf ik niet. Ben een angsthaas en met flinke wind wil ik 100 procent zeker zijn dat het blijft zitten. Als het anders niet lukt, kan ik een nieuwe deken naar de schoenmaker brengen, maar ik had gehoopt nu gewoon een deken te kunnen kopen die aan alle eisen zou voldoen.

Weten jullie hoe de bilkoorden van de horsewear high neck zitten?

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 16:12

kimmetje26 schreef:
Harry's horse heb je ook zonder fleece en met bilkoorden

Ook met halve hals en 0 grams? Ik zag ze wel met 200 gram. Heb je misschien een linkje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 16:13

Alle horseware dekens hebben een bilkoord gewoon achter de staart. Zo'n plastic koord is echt de moeite waard hoor. Daar blijft het niet aanzitten. Ook moet je hem niet te lang nemen.

Edit maar als je echt wat anders zoekt is deze misschien wel wat
https://www.agradi.nl/bucas-freedom-tur ... g-navy.htm

Halve nek, ongevoerd, geen fleece, in maat 175 en je kan de staartkoord ook weglaten en er bilriemen aan maken. Zitten er niet standaard bij maar kunnen er wel aan.