[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:19

Toch wel fijn dat de zon weer schijnt!
Regendekens weer af en de exzeem deken weer op.
Bij mijn ruinen is dat geen probleem op de wei, de merrie rent altijd hard weg.
Dus die staat nu bloot :o

Strax nog maar es proberen om haar de deken op te doen.

Banyu

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:24

Ja nu is het wel lekker opzich maar om nu de 0 grams op te doen hahahaha.... zaterdag word het hier ook weer 27 graden zegt mn app...

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:29

Hier ook de 0gr regendeken weer verwisseld voor de vliegendeken

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:38

xx_Lyzet schreef:
Ja nu is het wel lekker opzich maar om nu de 0 grams op te doen hahahaha.... zaterdag word het hier ook weer 27 graden zegt mn app...

Met dit weer is een waterdichte deken zweten hoor..

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:40

Mijne vanmorgen ook z'n 0 grams weer af gedaan. Blijft komende dagen wel weer mooi weer. Na het weekend pas weer minder.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:56

Hier ook weer lekker bloot!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 16:09

Ajpam schreef:
Ik heb een vraag, mijn pony's staat 24/7 buiten zonder enige beschutting, nu zet ik ze als t regent met deken omdat ze t anders koud hebben. Nu is t probleem dat geen enkele deken water tegen houd. Rhino, amigo en bucas, alles lekt.
Heeft iemand nog tips :=
Weatherbeeta, wie heeft daar ervaring mee?

Bijzonder. Mijn Bucas dekens lekken geen van alle, ook niet als er 10cm sneeuw op ligt.

Paarden met een echt dikke vacht ga je het nooit mee redden met alleen dekens. De wintervacht is nu al in aantocht, dus dan ben je strikt gezien ook al te laat (en inderdaad, nu een deken is ook geen goed plan). Om echt goed door te kunnen blijven trainen is dat dus geen optie. Met zo'n trut tondeuse kun je ook niet scheren, buiten dat het resultaat niet mooi is, is het ook niet fijn voor je paard. Het trekt namelijk aan de haren, kijk anders eens in dit topic [SV] [Centraal] Alle vragen over scheren

Angel staat nog steeds gewoon met vliegendeken, die scheer ik volgende week al zoals het er nu uit ziet, al hoop ik dat ik het nog even uit kan stellen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:24

MoniekV schreef:
xx_Lyzet schreef:

Met dit weer is een waterdichte deken zweten hoor..

Dat bedoelde ik er ook mee! ;)

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:58

Nies_ schreef:
Ajpam schreef:
Ik heb een vraag, mijn pony's staat 24/7 buiten zonder enige beschutting, nu zet ik ze als t regent met deken omdat ze t anders koud hebben. Nu is t probleem dat geen enkele deken water tegen houd. Rhino, amigo en bucas, alles lekt.
Heeft iemand nog tips :=
Weatherbeeta, wie heeft daar ervaring mee?

Bijzonder. Mijn Bucas dekens lekken geen van alle, ook niet als er 10cm sneeuw op ligt.

Paarden met een echt dikke vacht ga je het nooit mee redden met alleen dekens. De wintervacht is nu al in aantocht, dus dan ben je strikt gezien ook al te laat (en inderdaad, nu een deken is ook geen goed plan). Om echt goed door te kunnen blijven trainen is dat dus geen optie. Met zo'n trut tondeuse kun je ook niet scheren, buiten dat het resultaat niet mooi is, is het ook niet fijn voor je paard. Het trekt namelijk aan de haren, kijk anders eens in dit topic [SV] [Centraal] Alle vragen over scheren

Angel staat nog steeds gewoon met vliegendeken, die scheer ik volgende week al zoals het er nu uit ziet, al hoop ik dat ik het nog even uit kan stellen.

Zo is dat. Tot nu toe heb ik eigenlijk ieder beetje opgevoed paard wel geschoren gekregen.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:20

Hoi Allemaal,

Ik zat even te snuffelen en kwam een uitrijden deken van bucas tegen. De Bucas Irish Leg Warmer. Heeft iemand van jullie die? Blijf je echt droog met regen? Ik hoor het graag

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 22:20

Sjafrane schreef:
Hoi Allemaal,

Ik zat even te snuffelen en kwam een uitrijden deken van bucas tegen. De Bucas Irish Leg Warmer. Heeft iemand van jullie die? Blijf je echt droog met regen? Ik hoor het graag

Ik had deze. Maar hij is alleen fijn als het echt koud is. Je kan hem er niet even af doen namelijk.
Ik heb hem terug gedaan. En ben gegaan voor een goede uitrij deken die los is.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 22:37

Helaas het Bucas vliegendeken trekt enorm strak op de schof en weet niet of ik een maatje groter kan bestellen.. Ik geloof dat ik gek wordt xD

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 01:08

Kasmir schreef:
Helaas het Bucas vliegendeken trekt enorm strak op de schof en weet niet of ik een maatje groter kan bestellen.. Ik geloof dat ik gek wordt xD

Hoi ik weet niet wat voor maat je nu hebt maar ik heb nog een Bucas Buzz Off classic tekoop maat 195

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 05:56

Capriootje schreef:
Tuurlijk verschilt het per paard maar het is vaak wel snel duidelijk of een deken überhaupt geschikt is voor bredere paarden.

Mijne is ook 'gewoon' warmbloed maar dus wel brede schouders. Kreeg helaas bericht dat hij maandag pad aankomt ipv vandaag maar zal het zeker even hier laten weten.

Hoe bevalt te deken?

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 08:22

Ben bang dat een maat groter te groot wordt voor m'n paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:04

Dan zou ik de big neck variant nemen.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:18

Kijk hij zat kneiter strak rondom de schoft (kreeg m'n hard er niet tussen xD) maar verder lijkt een maatje groter beetje uhm.. groot :+

Afbeelding

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:22

En de big neck? Die wil ik misschien ook voor mijn fjord proberen, maar dat wordt dan sowieso volgend seizoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:25

Bick neck varint lijkt me geen verkeerde optie dan :)

Dat is geen maat groter maar meer ruimte om de schouder en schoft ;)

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:55

Ik heb sinds dit voorjaar een fjordemerrie en zit na te denken over een deken. Ze staat overdag de hele dag buiten en misschien wel fijn als ze in de winter niet elke dag zeikensnat is van de regen.

Ik ga haar niet scheren maar zou het wel fijn vinden als de wintervacht een beetje onderdrukt wordt zodat een ritje/dresssuurles er nog wel inzit.

Nu zat ik te denken aan een Bucas Smartex Rain big Neck, deze zegt tot 0 graden te kunnen maar als ze straks gewoon wat wintervacht heeft dan kan ze met vries temperaturen ook naar buiten toch? Kan eventueel die Bucas Multi Power Stal/Onder Big Neck er nog onder leggen als het echt extreem koud wordt.

Of wel de normale bucas smartex medium kopen (nadeel; geen big neck, denk wel dat ik die nodig heb) en die vanaf een graad of 7 overdag gaan opleggen de hele winter
Laatst bijgewerkt door xxVon op 20-08-15 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:06

Hey een vraagje. Wij hebben een,pony die deze winter geschoren wordt. Mijn paard werd vroeger ook geschoren maar stond in de winter op een,binnenstal met enkele uren per dag op de paddock. Nu zijn we naar een wei verhuisd en wordt mijn paard niet meer geschoren. Nu willen we de pony scheren maar ik heb geen ervaring met scheren en,op een wei staan. Ik hoor hier zeggen geen waterdichte dekens over elkaar leggen, Wat is hier het nadeel van. En welke dekens raden,jullie aan? Ik moet de dekens wel,kunnen vinden in 135 ondermaat. En,hoeveel gram moet ik voorzien. Is wel een kauwkleum. Hebben hem maart ook moeten scheren met vachtproblemen maar toen was het goed warm en Kon hij met een regendeken. Ikzelf heb een,waterdicht winterdeken zonder hals 200 gram, een waterdicht winterdeken met hals en een regendeken zonder hals. Hij staat dag en nacht op een wei

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:23

xxVon schreef:
Ik heb sinds dit voorjaar een fjordemerrie en zit na te denken over een deken. Ze staat overdag de hele dag buiten en misschien wel fijn als ze in de winter niet elke dag zeikensnat is van de regen.

Ik ga haar niet scheren maar zou het wel fijn vinden als de wintervacht een beetje onderdrukt wordt zodat een ritje/dresssuurles er nog wel inzit.

Nu zat ik te denken aan een Bucas Smartex Rain big Neck, deze zegt tot 0 graden te kunnen maar als ze straks gewoon wat wintervacht heeft dan kan ze met vries temperaturen ook naar buiten toch? Kan eventueel die Bucas Multi Power Stal/Onder Big Neck er nog onder leggen als het echt extreem koud wordt.

Of wel de normale bucas smartex medium kopen (nadeel; geen big neck, denk wel dat ik die nodig heb) en die vanaf een graad of 7 overdag gaan opleggen de hele winter

Je gaat het echt niet tegen kunnen houden met een deken. Misschien is het een optie om in september een keer te scheren, dan komt er nog veel vacht terug dus zit je ook niet met dikke dekens, mocht dat hetgene zijn waar je bezwaar tegen hebt. Mijn fjord heeft ivm ziekte een winter met de rain gestaan na in sept/okt voor het laatst te zijn geschoren, de vacht was dus alsnog dikker dan die van het gemiddelde paard. Ging heel goed, niks over te klagen.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:26

Een vacht houd je niet tegen met een dekentje, gewoon lekker scheren. Scheelt een hoop gedoe.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:27

llora schreef:
Hey een vraagje. Wij hebben een,pony die deze winter geschoren wordt. Mijn paard werd vroeger ook geschoren maar stond in de winter op een,binnenstal met enkele uren per dag op de paddock. Nu zijn we naar een wei verhuisd en wordt mijn paard niet meer geschoren. Nu willen we de pony scheren maar ik heb geen ervaring met scheren en,op een wei staan. Ik hoor hier zeggen geen waterdichte dekens over elkaar leggen, Wat is hier het nadeel van. En welke dekens raden,jullie aan? Ik moet de dekens wel,kunnen vinden in 135 ondermaat. En,hoeveel gram moet ik voorzien. Is wel een kauwkleum. Hebben hem maart ook moeten scheren met vachtproblemen maar toen was het goed warm en Kon hij met een regendeken. Ikzelf heb een,waterdicht winterdeken zonder hals 200 gram, een waterdicht winterdeken met hals en een regendeken zonder hals. Hij staat dag en nacht op een wei

Die van mij staat 24/7 buiten en helemaal geschoren. Ik heb met name de Bucas smartex dekens, eventueel gecombineerd met de select quilt onderdekens en altijd met hals. Rambo of een ander goed merk zou ook geen probleem moeten zijn. Investeer in ieder geval in goede dekens die goed passen.

Veel dekens op elkaar leggen maakt dat het minder goed ademt, vooral bij waterdichte dekens. Vergelijk het een beetje met wanneer je zelf zo'n goedkope regenjas aan hebt. Niet heel prettig.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:30

Nies_ schreef:
xxVon schreef:

Je gaat het echt niet tegen kunnen houden met een deken. Misschien is het een optie om in september een keer te scheren, dan komt er nog veel vacht terug dus zit je ook niet met dikke dekens, mocht dat hetgene zijn waar je bezwaar tegen hebt. Mijn fjord heeft ivm ziekte een winter met de rain gestaan na in sept/okt voor het laatst te zijn geschoren, de vacht was dus alsnog dikker dan die van het gemiddelde paard. Ging heel goed, niks over te klagen.

Oke bedankt voor de informatie.

Mijn bezwaar is niet tegen de dikke dekens, bij mijn vorige bijrijdpaard konden ze de wintervacht wel onderdrukken door een smartex medium op te leggen en ik hoop dat mijn paardje het ook gewoon wat fijner vind om droog te zijn ipv de hele winter natgeregend.

of maak ik nu een hele menselijke denkfout?