zebra strepen op paard schilderen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

S_imonee

Re: zebra strepen op paard schilderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:35

Die van jou is goed gelukt lotte557!
Die groen/blauwe hierboven is ook leuk. Als het maar helpt haha

Ik heb mijne net ook met krijt gedaan. Had alleen kleurtjes, dus het werd een lichtgrijs goedje. Ik moet alleen de krijtjes nog meer vermalen, had nu heel veel stukken. Ik had het ook te dun gemaakt. Schoot een beetje uit met het water. Met gel heb ik dit kunnen verdikken :P

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:07

Gaat het krijt er snel af na het rollen? Ik had nog groene leem staan en omdat het altijd een paar dagen blijft zitten als ik het op een wondje doe dacht ik dat het misschien ook goed blijft zitten als ik zebrastrepen maak. In principe rolt mijn paard niet zo snel, zelfs niet als ik haar helemaal nat maak, maar daar dacht ze nu anders over... ik zette haar in de wei, 1 x rollen en weg de leem _O- Ach, ik ben een tijdje zoet geweest :=

Afbeelding

Dat groene is leem wat nog niet opgedroogd was..... de witte waas is waar de opgedroogde leem zat :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:10

Ziviaantje schreef:
Gaat het krijt er snel af na het rollen? Ik had nog groene leem staan en omdat het altijd een paar dagen blijft zitten als ik het op een wondje doe dacht ik dat het misschien ook goed blijft zitten als ik zebrastrepen maak. In principe rolt mijn paard niet zo snel, zelfs niet als ik haar helemaal nat maak, maar daar dacht ze nu anders over... ik zette haar in de wei, 1 x rollen en weg de leem _O- Ach, ik ben een tijdje zoet geweest :=

[ Afbeelding ]

Dat groene is leem wat nog niet opgedroogd was..... de witte waas is waar de opgedroogde leem zat :D

_/-\o_ _/-\o_ :D :D

lotte557

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:15

ik heb een filmpje gemaakt. hij komt vandaag of morgen hierop.
trouwens de water en kalk gaat erafbrokkelen als het opdroogd.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:06

Nou, heb gewoon een vliegendeken gekocht hoor. Man man, dat meel was een gesmeer, duurde lang en na een paar keer rollen waren alle witte strepen grijs.. Het eraf halen was een werk, want het er gewoon af borstelen lukte me niet. Moest haar compleet wassen.. Omdat ik geen zin heb om te gaan smeren met kalk of stiften, gewoon een deken erop geknald en voila, ook geen last :P En geen smeerwerk.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:25

Ohh het eraf halen, praat me er niet over. := Heb een uur mijn paard staan poetsen. :')

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:31

Afbeelding
Paard staat weer te genieten haha.
Voor de fjord moet ik nog even wat verzinnen.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:35

Ik heb vandaag mijn paard met stoepkrijt bestreept, fotos komen eraan.
Wilde het uitproberen voor een volgende buitenrit/hete dag zonder wind op het land. Bleef goed zitten met rijden, alleen waar mijn teugels langs haar hals kwamen waren de strepen wat weggevaagd.
Daarna onder de sproeier gezet en laten rollen en toen waren de strepen weg.

Wij hebben op het land niet heel veel last van dazen dus gaat voor mij puur voor buitenritten waarbij je wel veel dazen tegen komt. Dat ga ik hopelijk aankomend weekend uitproberen.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:42

Ik ga het ook eens proberen :D
Ik probeer het met groene leem, dat blijft wel altijd lang zitten op de eczeem/schuurplekken waar ik het op smeer namenlijk.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:00

Olympia96 schreef:
De bovenste is een creatie van meel en water en wat azijn en de onderste zijn veemerkstiften (hadden geen wit, maar is besteld inmiddels).

Zou je willen laten weten hoe goed de veemerkstiften blijven zitten? Wellicht de moeite waard om er ook een paar te bestellen.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:19

Ja, zal ik doen. Ze was net geverfd en toen viel er al een enorme plensbui. Toen ik weg ging was ze nog nat, dus kan er morgen meer over zeggen :-)

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:40

Hebben ze bij de action geen goedkope vingerverf ofzo?

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 20:09

Voor het rijden
Afbeelding

Na het rijden
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 20:46

Zou een panterprint ook werken?! :)) dat lijkt me veel cooler staan op een bruin paard XD
Iemand al geprobeerd?!

Haha Mizsz-Kitty, waar heb je het mee gedaan?!

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:09

stoepkrijt

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:33

finnens schreef:
Ik ga het ook eens proberen :D
Ik probeer het met groene leem, dat blijft wel altijd lang zitten op de eczeem/schuurplekken waar ik het op smeer namenlijk.

Ik zal je het werk besparen: kijk een paar berichten boven je bericht :=

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:51

Vandaag mijn paard bestreept met mijn ongepatenteerde doe-het-zelf flesje. Ik was eerst wezen kijken bij de Boerenbond voor kalk. De enige kalk die ze hadden, was voor op het gazon (van die korrels met allerlei toevoegingen). Leek me niet zo gezond voor mijn paard. Gevraagd naar kalk voor tegen de ramen in serres. Kreeg vervolgens een soort van verfblik in mijn handen en dat moest je dan aanlengen met water. Ik heb er even aan geroken en kon de terpentine-achtige stoffen al ruiken. Dat gingen we dus maar niet gebruiken. Ouderwetse kalk was er niet. Bij de Hema heb ik vervolgens een potje witte vingerverf gehaald (6 potjes voor 4 euro, ik heb nu nog 5 potjes gekleurde vingerverf die ik nooit zal gebruiken :') )

De vingerverf aangelengd met water, en aan de gang met het flesje!

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding
Afbeelding

Ik had de verf iets te dun gemaakt, want het droogde niet strak wit op. Maar anders had ik ook niet genoeg voor mijn hele paard. Het werkte wel keigoed! Gisteren ben ik streeploos naar het bos gereden. Toen ik in de schaduw van de bomen kwam, zaten er meteen een stuk of 20 dazen op en rond Alanda en zijn we heel snel weer omgedraaid naar stal. Vandaag dus gestreept het bos in en..... niks! Voor de bosrand één verdwaalde daas die niet eens ging zitten, en de eerste tien minuten in het bos heb ik er niet één gezien! Pas nadat we gedraafd hadden, verzamelde zich een groepje dazen om ons heen. Slechts een enkeling ging zitten, en precies op een gedeelte van de hals waar de verf niet meer zat door het schuren van de teugels en het zweten. Op de achterhand, waar de verf zich goed hield, geen enkele daas! Het lijkt bij ons echt te werken.

Als het goed is worden morgen mijn witte veestiften bezorgd, dan ga ik die mooi proberen. Vingerverf houdt niet goed genoeg in deze mate van verdunning.

Je hebt overigens wel een hoop bekijks onderweg :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:54

Mooi patroontje Snadrem. :j

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 23:48

Mizsz_Kitty schreef:
Voor het rijden
[ Afbeelding ]

Na het rijden
[ Afbeelding ]

Heeft dit gewerkt? Of raad je stoepkrijt af?

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 23:51

Oh snaderm dat is ook een goeie jaa! En leuk gedaan!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 07:55

Kan vingerverf geen kwaad voor de huid?
Ik had van het weekend meel en azijn gehaald, maar na de ervaringen van hier, besloten om dat maar niet te doen.
Die vingerverf of veeverf lijken me wel wat, maar ik zit met een paard die een enorm gevoelige huid heeft.. Ik ben een beetje bang dat dat gaat jeuken. Wat zouden jullie doen?

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 08:20

mara168 schreef:
Mizsz_Kitty schreef:
Voor het rijden
[ Afbeelding ]

Na het rijden
[ Afbeelding ]

Heeft dit gewerkt? Of raad je stoepkrijt af?

Ik heb het laatst ook met stoepkrijt gedaan. Maar ik het de stoepkrijt geregeld in het water gedoopt, waardoor de strepen wat beter bleven zitten.
Bij mij zat het er na het rijden namelijk nog wel op. (Behalve waar de teugels de hals raakten, maar die strepen waren sowieso wat minder dik)

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 08:49

Aangezien veel mensen hier met erg positieve reacties kwamen heb ik ook een poging gedaan. Heb er een uur over gedaan om mijn poown in de zebra print te krijgen, ik heb er dan ook niet simpel een paar strepen op geknald maar heb haar van boven tot onder helemaal in de strepen gezet.
Die avond de weide ingelopen met haar, hmmm, niet zeker, ze lijkt er wel iets minder last van te hebben maar alsnog kwamen de dazen lekker op d'r zitten.
Avond daarna de ultieme test, we zijn een heel stuk gaan lopen langs de weg naar een watertje in de buurt. Gezien onze stal op het platteland ligt zijn daar al veel dazen te vinden, dus langs de weg zou het normaal ook stikken van die beesten.

En..........helaas, poown werd nog steeds genadeloos aangevallen (en wij overigens ook). En dan heb ik het niet over een tiental daasjes die de weg kwijt waren, nee echt honderden die constant om haar heen zwermden. Zebra print zat er echt goed op en was niet vervaagd dus daar ligt het niet aan. Vind het jammer dat het bij ons niet werkt :(

Voor mij wordt het toch een dekentje aanschaffen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 09:03

iemand deze al geprobeerd? http://www.agradi.nl/kerbl-krijtstift.htm

Ik denk dat ik vandaag even een veemerkstift bestel om te kijken hoe dat gaat. Ben wel benieuwd hoe lang die blijft zitten. Niet dat ik met een gestreept paard op concours moet als ik besluit weer eens te gaan ;)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 09:10

Ik heb vroeger wel eens met een krijtstift op een zwart paard getekend voor een ruiter die maar niet kon zien wanneer het buitenbeen naar voren ging. Een grote, witte pijl er op gezet, maar toen zag ze het nog niet :') Bleef wel redelijk goed zitten, maar ik denk dat je je helemaal arm koopt aan krijtstiften als je er een zebra van wil maken.

Mijn veestiften komen vandaag binnen als het goed is, ik weet alleen niet of ik nog tijd heb om mijn paard te bewerken voor ik naar mijn werk moet.