welk vormpje met scheren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XMaaiike

Re: welk vormpje met scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:06

ik had het vorig jaar op een soort placemat uitgesneden,
het wou wel maar was niet zo'n heel groot succes.
met krijtstreep, doe je het dan gewoon uit de losse hand?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:19

Ik heb bij de blokker plakplastic gekocht, en ik heb het getest: Het blijft plakken op mijn paard! Dus dan hoef je het figuurtje er alleen maar netjes uit te knippen :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:38

JONGENS, IK HEB EEN PROBLEEM!

Ik moest vandaag een Tinker scheren, een bakbeest van 850 kilo en dik 1.70m. groot. Allemaal leuk en aardig, en heb hem prachtig kunnen scheren, behalve de binnenzijde van zijn rechterachterbeen. Hij wordt zowat dol als ik er maar met het scheerapparaat naar wijs, hij gaat gigantisch lopen meppen, en dat beest heeft me een hoeven, daar wordt je niet blij van. :P

Dus mijn vraag, ik wil morgen graag terug om tóch dat been af te maken, maar hoe?

Ik heb al geprobeerd met de staart opzij, zodat hij iig niet kan richten als hij slaat, dit werkt niet. Ik heb ook al geprobeerd een ander been op te tillen, maar dan laat hij zich zowat vallen. Met een praam op wordt hij niet rustiger.

HELP!!!!

En daarna ging ik een Fjord scheren, schijt halverwege mijn apparaat ermee uit, of althans, de messen waren té bot, terwijl ik ze gister heb laten slijpen. :+ Die pony loopt dus halfkaal in de rondte nu, en die gaat morgen ook afgemaakt worden.

Drama dus vandaag, ondanks dat ze wel mooi geworden zijn. Voor zover ze klaar zijn tenminste.

Heb ook foto's van de sokken gemaakt, deze krijg ik van het weekeind, was nl. met camera van eigenaar! :)

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:43

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:44

Chaos schreef:

Ik moest vandaag een Tinker scheren, een bakbeest van 850 kilo en dik 1.70m. groot. Allemaal leuk en aardig, en heb hem prachtig kunnen scheren, behalve de binnenzijde van zijn rechterachterbeen. Hij wordt zowat dol als ik er maar met het scheerapparaat naar wijs, hij gaat gigantisch lopen meppen, en dat beest heeft me een hoeven, daar wordt je niet blij van. :P

Dus mijn vraag, ik wil morgen graag terug om tóch dat been af te maken, maar hoe?

Ik heb al geprobeerd met de staart opzij, zodat hij iig niet kan richten als hij slaat, dit werkt niet. Ik heb ook al geprobeerd een ander been op te tillen, maar dan laat hij zich zowat vallen. Met een praam op wordt hij niet rustiger.

HELP!!!!

En daarna ging ik een Fjord scheren, schijt halverwege mijn apparaat ermee uit, of althans, de messen waren té bot, terwijl ik ze gister heb laten slijpen. :+ Die pony loopt dus halfkaal in de rondte nu, en die gaat morgen ook afgemaakt worden.

Drama dus vandaag, ondanks dat ze wel mooi geworden zijn. Voor zover ze klaar zijn tenminste.

Heb ook foto's van de sokken gemaakt, deze krijg ik van het weekeind, was nl. met camera van eigenaar! :)

kun je niet aan je dierenarts sedinalgel vragen (is voor honden maar werkt ook prima bij paarden gebruik ik als ik lastige paarden moet scheren) dit is een oral pasta 30-45 min op voorhand in de stal geven

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:52

Ja, maar ik denk niet dat de eigenaar dat wil voor 1 been.. :7
Ik weet het eigenlijk wel zeker. Maar ik vindt het verschrikkelijk dat hij nu niet af is.

Ik heb het ook geprobeerd met het kleine apparaat, en die heeft hij met zijn olifantspoten gemold. :P :(

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 16:00

Chaos schreef:

HELP!!!!

Ik had er vorig jaar 1 waarbij ik zijn hele lijf had geschoren en zijn voorbenen en toen was ze er klaar mee. Achterbenen waren echt een drama al slaan als ik uberhaupt die kant op liep. Maar deze pony reageerde heel goed op een praam. Dus ik weet niet hoe die tinker daarop reageert maar ik zou een praam proberen. Maar wel de praam erop doen als hij nog rustig is anders werkt het zowieso niet.
En ik heb er 1 gehad die heeft 1 winter met een geschoren lijf en 1 voorbeen geschoren gelopen :D Het was een nieuwe manegepony die wel angstig was maar wel braaf en ik had zijn lijf geschoren en ik dacht moet wel gaan lukken om zijn benen te scheren. Ze wilde er namelijk ook wedstrijden mee gaan rijden dus dat staat net wat netter. Maar ik begin aan zijn voorbeen en het was gelijk over het feest niks werkte en we hebben er toen voor gekozen om het vertrouwen te bewaren voor de jaren erna en toen heeft hij een winter voor banketstaaf gelopen. Jaren erna alleen voor zijn lijf gegaan. :D

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 17:18

Vandaag is mijn fjordje geschoren :D hij is heel mooi geworden, heel licht cremekleurig en het klavertje op zijn kont is heeeel goed gelukt, hebben we met plakplastic van de blokker(of bruna) gedaan, volgend jaar superman logo :D

ponyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 19:29

Ik denk dat mijn paard er ook maar aan moet geloven !

Wil haar niet hele maal scheren maar een figuurtje er in lijkt me wel leuk .. !

Nog even wat uitkeizen.

Weet iemand nog wat leuks ?
Voor een donkerbruin merrie 2.5 kwpn'er

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:03

Deze krijgt die van mij :D
Afbeelding

Vanaf volgende week (als het deze keer niet fout loopt met de verzending :P) in de shop :

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
en nog enkele andere.

Vind persoonlijk de vlinder ook héél mooi!

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 09:26

ik heb foto's van mijn giraffe zebra paard in het licht, maar krijg ze niet geplaatst. Hij zegt dat hij het formaat neit kan herkennen.
Iemand aan wie ik ze kan mailen die ze er voor mij op kan zetten??

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 09:34

Mijn pony had 2 jaar geleden 2 botervlindertjes op zijn poep! Ik vond ze echt geweldig. Als ik hem ooit eens scheer laat een kikkertje staan (mijn pony noemt Kikker), maar dit jaar mogen ze teddybeer worden ;)

Vind de sjablonen wel leuk als ze niet TE zijn, een blayboy bunny vind ik té, maar een hartje kan ook heel mooi zijn.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 09:49

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hierbij de foto's ni het licht.
Is nog steeds niet helemaal af....

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 09:56

Ik vind de zebra/giraffe Geweldig :D

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 11:20

Gaaf hoor!

Now or never, thanx voor je antwoord, nee praam werkt echt niet. :+

ponyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 11:49

Chaos :: Heb je geen praam ? of een pasta altijd handig.

Hahha wat geweldig zoon zebera :p !
Vind wel lef hebben hoor !

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 11:51

Nee, praam heb ik al geprobeerd, werkt niet. :P
Pasta kan niet ivm. eigenaren.

De eigenaren vinden het geen probleem dat hij nog met een been in staat.

Maar ik vindt het verschrikkelijk. Nu hebben mensen mij betaald voor een dienst, die ik niet volledig afgemaakt heb. Bovendien behoren de geschoren paarden een visitekaartje te zijn omdat ik zo mooi scheer, en niet omdat ik half werk lever..

Baal er dus gigantisch van.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 11:56

Chaos schreef:
Nee, praam heb ik al geprobeerd, werkt niet. :P
Pasta kan niet ivm. eigenaren.

De eigenaren vinden het geen probleem dat hij nog met een been in staat.

Maar ik vindt het verschrikkelijk. Nu hebben mensen mij betaald voor een dienst, die ik niet volledig afgemaakt heb. Bovendien behoren de geschoren paarden een visitekaartje te zijn omdat ik zo mooi scheer, en niet omdat ik half werk lever..

Baal er dus gigantisch van.

Nadat ik 2 jaar geleden 2 gigantische klappen van een paard heb gehad...ben ik van mening dat je eigen leven voor alles gaat ;)

500 kilo die niet wil, wil echt niet!

ps: ik snap echt dat je baalt hoor!!! zo heb ik er ooit 1 met een streep dwars over zijn hoofd moeten laten staan....stond in een opvoelbox, weggespoten en probeerde me nog steeds te vermoorden. ....

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 11:58

Ik heb al een klap gehad net boven mijn knie, die is dus al dik en blauw. Daarom heb ik hem ook maar zo gelaten, maar voel me er echt banketstaaf over. :(

Ik heb het ook geprobeert met mijn kleine apparaat omdat die minder lawaai maakt, maar die is door diezelfde Tinker nu dus kapot. :(

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:02

Chaos schreef:
Ik heb al een klap gehad net boven mijn knie, die is dus al dik en blauw. Daarom heb ik hem ook maar zo gelaten, maar voel me er echt banketstaaf over. :(

Ik heb het ook geprobeert met mijn kleine apparaat omdat die minder lawaai maakt, maar die is door diezelfde Tinker nu dus kapot. :(

ik was ook door een "koud bloed" geslagen, maar dan een fjord.
(dit wil niet zeggen dat ze allemaal zo zijn)
maar er is wel een beetje een verschil tussen warm en koudbloed, (wil hier overigens geen discussie over, maar dit is iets wat ik zelf ervaren heb)

warmbloeden waarschuwen 9 van de 10 keer eerst een paar keer.
En als een koudbloed het er gewoon niet mee eens is.....die zorgen in ieder geval dat de boodschap overkomt zeg maar ;)

Maar als de eigenaren het zo goed vinden. Je kunt het natuurlijk wel af maken....maar dan zul je moeten spuiten en kluisteren....

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:03

Ja, was al bang dat er niks anders opzat dan het laten zitten. Damn. :(

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:30

is naar voor jezelf omdat je je visitekaarrtje wil achterlaten, maar trust me, je eigen veiligheid/leven is dat ene been niet waard
je hebt aangeboden om terug te komen en het netjes te maken, en als de eigenaren aangeven dat het zo goed is, is het goed :j

voor je botte mensjes en de halve fjord; zorg voor reserve mesjes die standaard scherp zijn:j
ik heb dit zelf nu ook,want vorig jaar zaten m'n mesjes VAST in een paard die ik ging scheren,en moest dus ter plekke naar de winkel om nieuwe mesjes te kopen :=
ook niet echt leuke reclame voor jezelf :+

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:31

Nou, ik had een nieuwe messenset mee.
Maar mijn oude messen had ik net laten slijpen, echt net opgehaald, en die heb ik dus gewoon bot teruggekregen. :(

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:45

Ik heb heel origineel een hartje op z'n billen laten staan. :P
Verder is ie helemaal kaal.

Afbeelding

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:47

Wat zijn de argumenten van mensen die geen dekje laten staan? Gewoon nieuwsgierig hoor! :)

Ik doe het zelf altijd, mijn klanten raad ik het ook altijd aan!