Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Jolien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:13

Staan al jullie paarden 24/7 buiten? Het lijkt dat bijna al de paarden 24/7 buiten staan ;)
X

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:15

Hier staan ze inderdaad 24/7 buiten, zou ook niet anders willen voor die paarden.

__Jolien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:20

vevina schreef:
Hier staan ze inderdaad 24/7 buiten, zou ook niet anders willen voor die paarden.

Hihii, hier gaan de paarden elke avond binnen, we laten ze wel zolang mogelijk op de weide staan, maar ze komen iedere avond binnen :+
X

Bianc_Sten

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:23

Nee die van ons staan ook gewoon 24/7 buiten hoor.
Niks is beter dan buiten voor de paarden

lovelyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:05

zomers staan ze 24/7 buiten... Maar omdat er net een nieuw paard is staan ze nu s'nachts op stal..

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 19:06

Die van mij staat al een tijdje onder zijn 0 grams met halve hals

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:11

heb vanavond mijn pony onder een bucas smartex rain 0gr fleecevoering gezet zag dat snachts de temp onder de 10 graden zit ... overdags gaat ie gewoon af

heb voor me eigen een richtlijn : snachts onder de 10 graden regendeken op
overdags onder de 15 graden(met veel wind en regen ook regendeken op
Laatst bijgewerkt door LucianoS op 30-08-10 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:16

Ik heb er 1 met pensioen en die blijft 24/7 buiten vd winter,staat nu dus met een regendeken met fleecevoering buiten.
De andere staat nu nog 24/7 buiten met een 0 grams regendeken op en deze komt eind vd maand s'nachts naar binnen of het moet een hele mooie nazomer worden,dan blijft ze zo lang mogelijk buiten.
Die wordt trouwens ook geschoren zodra ze in het haar schiet.

LSignora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:21

Die van mij staat nog onder de vliegen deken, vind een regendeken wel kunnen maar 100 gram toch wel veel voor deze tempratuur ;) zodra de tempratuur rond de 10 graden komt gaat bij mij de deken er pas op. Ze wordt niet geschoren en blijft mooi kort in de haren.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:27

Mijn ouwe schim heeft het snel koud en dan gaat hij zijn energie gebruiken om warm te blijven.
Dan wordt hij heel snel te dun.Hij zweet er niet onder dus waarom zou het te warm zijn?
Als het kouder wordt krijgt hij gewoon nog een dikkere deken!
Vind het trouwens echt koud met die wind en regen,ik heb zeker koukleumen,sommige hebben nergens last van en ik heb bibber konten.
Maar schijnt dat schimmels het sneller koud hebben...

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:49

Die van mij staat nu onder een gevoerde regendeken. Hij zit alweer dikker in zijn vacht dus werd ook wel tijd.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:24

ik wacht het nog heel even af,ze voorspellen nog een paar goede dagen en er moeten nog wat dekens binnen komen ;-)

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:26

Ik wacht ook nog even met dekens. 's Avonds staan ze binnen en daar is de temperatuur aangenaam.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:29

de mijne staat gewoon op stal, maar hier in België wordt het wel al aardig koud 's nachts. Nu staat ze in een geïsoleerde schuur, dus 's nachts is het er prima, maar vanavond verhuist ze naar een andere stal war het niet geïsoleerd is, dus krijgt ze wel een dekentje op. Voorlopig alleen 's nachts, maar ik verwacht niet te veel goed weer meer dus :(

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:31

ambre schreef:
Maar schijnt dat schimmels het sneller koud hebben...

Dan heb ik waarschijnlijk een afwijkend paard :+
Hier zie ik de bruinen en de vossen al in hun vacht schieten, en mijn schimmel heeft nog een flinterdun velletje waarvan de haren nog mooi plat liggen.. :D
Van mij mag dat uiteraard zo blijven _/-\o_

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:32

mijn appaloosa ( wit met hele kleine spikkels) heeft hier ook het dunste jasje :-)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:13

Mijn schimmels zijn ook al wat vacht aan het aanmaken hoor ;)

Mijn zwarte heeft aanzienlijk minder vacht aangemaakt op het moment maar in de winter heeft hij een vacht van langer als 7 cm dus daar gaat het scheer apparaat zowiezo over
Hoe vroeg ik ook met de dekens begin hij blijft altijd lang in de haren schieten hij is toen hij klein was erg verwaarloost of het dat kan zijn ik heb geen idee

Hier staan ze nog wel 24/7 buiten alleen de wedstrijd paarden staan de snachts van 10 tot smorgens 6 opstal
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 31-08-10 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:19

mijn paard staat 's nachts binnen.. maar ze moest vrijdag nacht buiten blijven toen heb ik wel eventjes een ongevoerd regendekentje op gelegd.. gistere toen ik haar van de wei haalde had ze haar haren recht overeind staan.. maar 2 min later kwam de zon door en werd ze weer warm.. ik wil zo lang mogelijk wachten omdat ik wel wil dat ze iets vacht aan maar anders is der bijna niks vanaf te scheren in november.. ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:22

Tot mijn grote verbazing heeft onze tinker van de week met dat natte plensweer zijn regendeken wel nodig gehad. In augustus met 15 graden 8)7. En het ergste was ook nog dat hij zijn hoofd heel erg graag in de dekenopening wilde stoppen en blij was met zijn deken. Normaal redt hij het aardig zonder al moet hij bij nat koud regenweer bij minder dan een graad of 8 meestal wel een regendeken om om zijn spieren en longen warm te houden. Maar nu dus al in augustus. Het is dat ik een regendeken achter had gehouden bij het reinigen van de dekens anders had ik een probleem gehad.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:28

Weet je wat ik niet snap.......paarden/pony's die 24/7 buiten staan leg je toch geen dekens op?!
Die krijgen vanzelf een dikke vacht en houden zichzelf warm.
Ik ga zaterdag m'n veulen ophalen die gaat de komende 3jr geen deken zien en blijft 24/7 buiten!

En dan zeuren ze hier over , wie legt er nu een 100gr of 200,300grams deken op?!

Dat zijn de pony's en paarden die elke dag een paar uur buiten lopen en blij zijn als ze weer naar binnen mogen,waarom...omdat ze dat gewend zijn!
Laatst bijgewerkt door vivana op 31-08-10 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:38

Die van mij staat bij goed weer 24 uur per dag buiten en bij erg slecht weer nu s nachst op stal om hem tegen zichzelf te beschermen. Ik zou liever anders zien maar helaas het is een medische noodzaak.

Overigens krijgt hij maximaal een 100 gram waterdicht laagje op en heeft hij gewoon een dikke windervacht.

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:44

Mijn schimmel heeft het snel koud, vandaar dat hij al een paar dagen een regendeken nul gram op heeft.
Omdat mijn bruintje een erg dunne vacht heeft en het hier niets anders dan regent afgelopen dagen, heeft hij ook net zo'n dek op.
Vandaag is het weer zonnig, dus waarschijnlijk gooi ik ze zo naar buiten met een katoenen kleedje dr op.
Mijn jaarling krijgt pas een deken als hij op concours mag met een aantal jaren! Dat vind ik niet nodig, maar op mijn sportpaarden ben ik erg zuinig.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:44

vivana schreef:
Weet je wat ik niet snap.......paarden/pony's die 24/7 buiten staan leg je toch geen dekens op?!
Ik ga zaterdag m'n veulen ophalen die gaat de komende 3jr geen deken zien en blijft 24/7 buiten!

En dan zueren ze hier over , wie legt er nu een 100gr of 200,300grams deken op?!

Dat zijn de pony's en paarden die elke dag een paar uur buiten lopen en blij zijn als ze weer naar binnen mogen,waarom...omdat ze dat gewend zijn!

Waarom niet? Mijne staat nu ook nog 24/7 buiten en krijgt als het kouder wordt een ongevoerde regendeken op. Ik zeg wel altijd; eens een deken op dan niet meer af (deken op/deken af vind ik helemaal niks). Ik wacht de mooie nazomer dus nog even af voordat ik er een deken op leg, maar als er weer zo'n regenperiode komt, gaat de deken er wel op.
Mijne houdt zich wel warm maar heeft een heel dun velletje en bibberende paarden in de wei zie ik toch echt niet graag, ondanks dat men zegt dat ze zich op deze manier weer opwarmen :n
Laatst bijgewerkt door haan op 31-08-10 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:46

Hier staat de merrie onder 150 gram en het veulen onder 200 gram i.v.m. het net geschoren zijn voor de keuring.

Ze staan lekker 24/7 buiten dus zonder dekens wel een beetje te fris.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 11:49

haan schreef:
vivana schreef:

En dan zueren ze hier over , wie legt er nu een 100gr of 200,300grams deken op?!

Waarom niet? Mijne staat nu ook nog 24/7 buiten en krijgt als het kouder wordt een ongevoerde regendeken op. Ik zeg wel altijd; eens een deken op dan niet meer af (deken op/deken af vind ik helemaal niks). Ik wacht de mooie nazomer dus nog even af voordat ik er een deken op leg, maar als er weer zo'n regenperiode komt, gaat de deken er wel op.
Mijne houdt zich wel warm maar heeft een heel dun velletje en bibberende paarden in de wei zie ik toch echt niet graag, ondanks dat men zegt dat ze zich op deze manier weer opwarmen :n

Als je het zielig vind dat ie bibberd moet je hem op stal zetten ipv een deken