[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:01

MoniekV schreef:
Yvank_ schreef:
Hier is een mooie laag sneeuw :=

Het is hier -4 met een gevoelstemperatuur van -11 :brr:

Paar staat onder 400 grams nu

:wow:
Hier heeft het alleen veel geregend en is het nu 7 graden..

Yep, vanmorgen heerlijk in het zonnetje kunnen rijden.

Gladijs

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:10

Wauw jongens wat een verschillen :brr: bij ons aan zee, gewoon druilerig en koud... Dekens houden het hier goed! Als iemand toch ooit overweegt om dekens te kopen bent ik echt fan van horseware en bucas... Heb beide merken hier echt onder vuur liggen ~~}>

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:20

Yvank_ schreef:
Hier is een mooie laag sneeuw :=

Het is hier -4 met een gevoelstemperatuur van -11 :brr:

Paar staat onder 400 grams nu

Wat een verschillen in zo'n klein landje verbaas ik me altijd weer over. Hier 7 graden en echt niet koud (Zuid Holland )

Hier geschoren (maar ondertussen alweer met aardig vachtje ) onder 200 met halsje
Laatst bijgewerkt door IngridM op 04-01-16 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:20

Ongeschoren onder 300 gram. Heeft een dikke vacht maar was erg koud onder de 200 gram.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:35

Hier ook ontzettend veel regen gevallen vannacht, alles weer nat... -O-
nu ook 7 graden, wind is koud maar niet zo hard als gisteren

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 15:20

Hadden jullie dit al gelezen?

http://www.paardvisie.nl/2016/01/josien-willems-is-een-nudist/

Op zich ben ik het er wel mee eens, maar mijn ervaring bij mijn paard is dat ze slecht tegen regen kan. Zeker als het langdurig aanhoudt en ze gewoon niet op kan drogen, krijgt ze het gewoon koud, ze valt dan ook enorm af. Dus heeft ze bij aanhoudende regen zelfs in de zomer weleens een regendeken, in het najaar/winter altijd, tenzij het droog is en blijft. Ik wil het risico niet lopen dat ze het koud krijgt van de regen. Zonder deken redt ze zich gewoon niet (24/7 buiten).

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:23

Hier toch 200gr op gedaan bij mijn ongeschoren paardje, temperatuur is -3 maar voelt echt veel kouder en nog steeds af en toe sneeuw.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:39

Vanmorgen de hele kudde (muv de mijne.....;-).....[prinses...) onder een laag sneeuw. De ijspegels hingen langs de buik. Dan zie je hoe mooi het systeem van isoleren eigenlijk is....

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:26

Brr, vanmiddag toch maar 400 gram erop gelegd. Arme pony stond te rillen onder haar deken in die vieze sneeuw. Misschien iets te warm voor op stal maar dat liever dan de hele dag ijskoud buiten.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:27

quintusgl schreef:
Vanmorgen de hele kudde (muv de mijne.....;-).....[prinses...) onder een laag sneeuw. De ijspegels hingen langs de buik. Dan zie je hoe mooi het systeem van isoleren eigenlijk is....

mooi!
heb je er een foto van gemaakt?

ik heb hier de 300 er maar opgelaten, voelde er niet te warm onder en het wordt nog wat frisser van de week, dus moet wel kunnen...
Erg nat hier, gelukkig vandaag overdag even geen regen, dus ze hebben in de natte paddocks nog wel de hele dag buiten kunnen staan.
Nu regent het weer...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:31

Kesje schreef:
Hadden jullie dit al gelezen?

http://www.paardvisie.nl/2016/01/josien-willems-is-een-nudist/

Op zich ben ik het er wel mee eens, maar mijn ervaring bij mijn paard is dat ze slecht tegen regen kan. Zeker als het langdurig aanhoudt en ze gewoon niet op kan drogen, krijgt ze het gewoon koud, ze valt dan ook enorm af. Dus heeft ze bij aanhoudende regen zelfs in de zomer weleens een regendeken, in het najaar/winter altijd, tenzij het droog is en blijft. Ik wil het risico niet lopen dat ze het koud krijgt van de regen. Zonder deken redt ze zich gewoon niet (24/7 buiten).

Ik ben het ee gedeeltelijk mee eens. Een deken heeft zeker nadelen. En in principe leg ik mijn paarden geen deken op. Alleen als ik zie dat ze zich daar beter mee voelen. Ik geb 1 rillerig type staan, waar echt geen land mee te bezeilen was, toen hij zonder deken stond. Nu heeft hij in de zomer een vliegendeken en in de winter een regendeken (met liners, maar dat ligt aan de temperatuur). Hij lijkt ineens bijna weer een normaal paard. :+ Hij heeft wel last van jeuk onder zijn deken. Dat klopt. Maar hij is niet meer helemaal van t pad af en ook niet meer van top tot teen vast. Dus in dit geval wegen de voordelen zeker op tegen de nadelen.

Ik heb er nog 1 met een flinke knieblessure. Normaal heeft hij geen deken op, maar in de winter in de nacht wel. Dan ligt hij veel (staat 24/7 buiten) en hij heeft gewoon minder last van zijn knie mét deken, dan zonder deken. Zelf vind hij de deken niet fijn. Dat laat hij duidelijk merken, als ik met zijn jas aan kom lopen :D Maar hij kan nou eenmaal niet vooruit denken, en bedenken: geen jas is morgen pijn in mijn knie. Dus dat doe ik dan voor hem.

De andere 3 hebben geen deken nodig, dus die staan gewoon bloot. Die leg ik ook geen deken op, omdat ze dan lekker schoon blijven of iets dergelijks. Als het niet nodig is, dan geen deken. Maar soms is het wel nodig.

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:49

Hier nog onder de 350 gram. Blij dat ik dat er al op had liggen. Hoop dat de wegen binnen kort weer beter zijn . Zodat ik 's avonds weer de weg op kan zonder ijzel :\ vanavond weer code oranje.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:06

Vandaag geen mogelijkheid gehad om bij mijn haffie te komen. Lang moeten overwerken en toch wat bang voor ijzel dus maar naar huis gereden. Ik hoop dat ze het niet koud gehad heeft. Pas geschoren onder 400 gram met 200 gram hals. In het ijzige noorden van ons kleine landje.

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:12

mandje schreef:
Vandaag geen mogelijkheid gehad om bij mijn haffie te komen. Lang moeten overwerken en toch wat bang voor ijzel dus maar naar huis gereden. Ik hoop dat ze het niet koud gehad heeft. Pas geschoren onder 400 gram met 200 gram hals. In het ijzige noorden van ons kleine landje.

Ja hier het zelfde, durfde de gok ook niet aan.. hier 350 gram maar begin november geschoren en alweer wat vacht terug. Hoop dat het warm genoeg was. Die ijzel mag wel ophouden van mij...

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:31

Mijn haffie net na de kerstdagen geschoren En echt mega kort in haar vachtje. Baal echt en maak mij ook een beetje zorgen. Ze zullen ze wel niet te lang buiten hebben gestaan en genoeg te eten hebben gekregen dan zal het ook wel weer meevallen hoop ik.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:18

mandje schreef:
Mijn haffie net na de kerstdagen geschoren En echt mega kort in haar vachtje. Baal echt en maak mij ook een beetje zorgen. Ze zullen ze wel niet te lang buiten hebben gestaan en genoeg te eten hebben gekregen dan zal het ook wel weer meevallen hoop ik.

Anders even de stal eigenaresse bellen en vragen of ze wilt voelen of ze koud is? Dan ben je zelf ook gerust gesteld.

Hier geschoren onder 600 halsdeken en half geschoren onder 400 halsdeken.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:48

Hoi,
Ik heb een four seasons deken van shires. Hierbij zit een 200gr onderdeken bij, welke je kan vastmaken aan de 0gr regendeken. Nou heb ik gister de 200gr onderdeken vervangen door een 300gr onderdeken van pagony. Deze deken kan niet aan de achterkant worden vastgemaakt aan de regendeken, dus ik heb er een elastiekje dekensingel omheen. Nu is het deken ontzettend erg naar rechts geschoven. De (onder)deken schuift dus.. Hoe kan ik dit voorkomen?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:56

Eline_S_S schreef:
Hoi,
Ik heb een four seasons deken van shires. Hierbij zit een 200gr onderdeken bij, welke je kan vastmaken aan de 0gr regendeken. Nou heb ik gister de 200gr onderdeken vervangen door een 300gr onderdeken van pagony. Deze deken kan niet aan de achterkant worden vastgemaakt aan de regendeken, dus ik heb er een elastiekje dekensingel omheen. Nu is het deken ontzettend erg naar rechts geschoven. De (onder)deken schuift dus.. Hoe kan ik dit voorkomen?

De deken toch op een of andere manier toch vastmaken aan de boven deken. Ik ben zelf ook geen voorstander van een elastische dekensingel lang om laten zitten...

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:36

Misschien is er iemand die voor je klipjes aan de achterkant van de onderdeken kan zetten?
Denk aan een naaister, schoenmaker enz. Dan kan je hem met die klipjes aan de ringen van de bilkoorden klippen.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 00:02

ingaa schreef:
Misschien is er iemand die voor je klipjes aan de achterkant van de onderdeken kan zetten?
Denk aan een naaister, schoenmaker enz. Dan kan je hem met die klipjes aan de ringen van de bilkoorden klippen.

Ik heb daar mijn mams voor. Schoenmaker zou het ook wel kunnen gok ik.

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 00:35

Wat zouden we moeten zonder handige mama?? :')

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 00:46

Oh dat is ook slim inderdaad. Er zitten beenriempjes aan de regendeken, dus ik kan er ook een gaatje oid inprikken en daar een touwtje oid doorheen halen, en deze aan de lusjes voor de beenriempjes maken. Helaas heb ik geen naaitalent, en familie ook niet :')

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 00:56

Ik heb een vader die zeilmaker is, ideaal hoor met kapotte dekens of even iets verstellen of kleiner maken. Als in omgeving Zwolle komt wil hij het vast voor je doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:07

Hier-3 :brr:

Hoop dat paard het niet koud heeft komen lukt niet, weeralarm hier in het Noorden. Alles is één grote ijsbaan auto komt de dam niet eens af -O-

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:26

Lekker hoor Yvank! Hier is het 10 graden warmer.