Je kqn gewoon merken dat ze het warm hebben de mijne komt van 100gram naar ongevoerde regendeken naar nu weer kaal kijk het per dag. Manen maar weer gevlochten omdat ie daaronder ook al aan zweten was. Je kan ook merken dat het warm op stal blijft aan de aantal vliegen bij ons zo vervelend dit weer.
Nouvel
Geplaatst: 22-10-13 22:55
Peachy schreef:
Qua temperatuur zal het nu zeker niet te koud zijn. Maar die regen zal niet goed zijn voor geschoren vachtjes.
nee maar die van mij staan 's nachts op stal, morgenochtend gaat de ongevoerde regendeken of de smartex erop afhankelijk van de temp...
ja die vieze plakvliegen blijven maar komen he, paarden worden er helemaal priegelig van...
Gerritt
Geplaatst: 22-10-13 22:57
Vanavond maar alleen de 0 gr opgegooid want ze was zeiknat ze is gisteren geschoren dus helemaal dekenloos ga ik ff niet!
Gisteren 2 uur op stal gezeten voordat ze droog was en de deken erop kon na het rijden Wil haar eigenlijk graag scheren maar mijn moeder wil dat niet omdat we haar dan moeten verdoven en iemand moeten zoeken die wil en kan scheren.
Nouvel
Geplaatst: 23-10-13 10:25
Ik heb stalgenootje vanmorgen berichtje gestuurd of ze de smartex erop wilde leggen voor ze naar buiten gingen, waait hier hard en dan met dat geschoren velletje...
littlesannie, ja dat had ik dus ook... dus gisteren toch maar besloten om te scheren terwijl ik twijfelde of ik dat dit jaar zou gaan doen...
mijn merrie vindt het ook heel eng, ik liet het altijd doen en met vreemden was het helemaal lastig... ik heb toen zelf een scheerapparaat gekocht en dat gaat al veel beter omdat ik het zelf doe. de stukjes die ze echt vervelend vindt bewaar ik tot het laatste, dan even de praam erop, die laatste stukken doen en klaar! (benen doe ik niet)
ze is dan nog wel een uur beledigd, maar wel kaal!
Babbelaar20
Geplaatst: 23-10-13 11:09
Hahaha oke, ik weet eigenlijk niet of ik het zelf wel aandurf, heb het nog nooit gedaan en straks maak ik haar helemaal kaal heb even gekeken maar vindt het wel erg prijzig om iemand te laten komen (zou in totaal dan 55,25 kwijt zijn en als ik een figuurtje wil 80,25) wel is de mijne inderdaad moeilijker met vreemde mensen en dan vooral volwassenen.
maikeltje
Geplaatst: 23-10-13 12:04
Bij epplejeck huur ik ieder jaar een scheerapparaat en ik doe het gewoon zelf. Ding staat goed afgesteld en vliegt er doorheen. Kost 22 euro. Onze pony moest bij de vorige eigenaar ook altijd gesedeerd worden maar ik ben gewoon begonnen en ze vond het prima. En ik had ook nog nooit geschoren maar het was goed gelukt. Gewoon doen, is echt niet moeilijk. Heb er zelfs sterretjes op gekregen omdat mijn dochter dat leuk vindt. Als je zelf rustig blijft dan vinden ze het al snel goed is mijn ervaring. Apparaat even laten draaien om te laten wennen aan het geluid en dan gewoon beginnen. Eerste keer trekt ze terug maar dat negeer ik dan en ga rustig verder. Dan vindt ze het prima, zelfs bij haar hoofd en oren.
Het is wel handig om zeker de eerste keer met zijn tweeën te zijn als je bv de oksels moet scheren. Dan kan de ene het been oppakken en naar voren trekken en tegrlijkertijd het velletje strak trekken zodat degene die scheert het wat makkelijker heeft.
Mijne is ook geschoren staat nu onder 150 grams. Hals heb ik er ff afgehaald omdat het zo warm is. Zondag ga ik hem denk ik voor de 2e x scheren.
Nouvel
Geplaatst: 23-10-13 14:01
mijn geschoren paard staat zo ong weg te waaien in de wei, zo hard waait het hier! Bucas smartex ligt er op en daar voelt ze goed onder, niet koud, niet te heet...
Bravura
Geplaatst: 23-10-13 14:13
Bucas Smartex is in mijn ogen de enige deken die ontiegelijk goed ademt en reguleert.