Wie staat er nu al in de dekens ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Wie staat er nu al in de dekens ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 14:47

ik heb mij shetlander een 250 gram deken 's nachts opliggen, maar die heb ik geschoren, en het wordt 's nachts bij ons 6 graden

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 15:53

Sappos schreef:
200 gram vind ik vrij veel hoor voor een geschoren dier. Het wordt kouder maar niet koud. Heb je geen licht gevoerde deken (fleece gevoerd ofzo?)

Nee, alleen een gewone regendeken, ongevoerd. Dat vind ik weer wat te koud

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 15:56

Lynnx, Die van mij staan nu gewoon s'nachts bloot in de stal ook geschoren :j Zelfs mijn koukleum heeft het nu nog niet koud en die is echt erg wat koud hebben betreft en zolang die het nog niet koud heeft hoef ik me voor de rest nog geen zorgen te maken.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 15:57

Lynn_x schreef:
Sappos schreef:
200 gram vind ik vrij veel hoor voor een geschoren dier. Het wordt kouder maar niet koud. Heb je geen licht gevoerde deken (fleece gevoerd ofzo?)

ik vind dat wel mee vallen ik ken paarden en die zijn niet geschoren en staan daar 's nachts ook onder

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 16:14

Hier ook 6 graden s'nachte en niks om te schuilen, dus de gerendeken met fleece vanavond voor het eerst.

Als de nachten weer boven de 10 zijn, mag hij weer afblijven..... En zo gaan we nog even door...

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 16:18

nicky_rilana schreef:
Lynn_x schreef:

ik vind dat wel mee vallen ik ken paarden en die zijn niet geschoren en staan daar 's nachts ook onder

ja, en als ze dus geschoren is vind ik dat erg koud haha

Juuls_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 16:20

die van mij is niet geschoren en staat nu overdag op het weiland met een vliegendeken,
straks gaat hij zijn stal in met een 0 grams deken

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:45

Die van mij staat 's nachts weer op stal nu. Gelukkig is mijn stal best warm ondanks dat het een fijne buitenbox is. Dus die van mij krijgt pas een deken op als het overdag onder de 5 a 7 graden blijft.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:52

Als-ie s'nachts naar binnen kan is dat de ideale oplossing. Ik zou die van mij ook wel s'nachts op stal willen maar de stalbaas vindt het nog te vroeg......

Maar goed, met een deken is het ook goed te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:10

Mijne had ik onder zijn regendeken, deze week stond hij zonder. Ik denk dat hij deze week ook nog bloot blijft totdat hij geschoren wordt. Dat wordt waarschijnlijk eind volgende week, dan komt hij onder een fleecegevoerde regendeken. :)

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:14

Even een vraagje tussendoor!
Ik zit een beetje in twijfel... Mijn haflinger heeft al een hele flinke wintervacht. Hij word elke winter helemaal geschoren, maar normaal doe ik dat rond eind november. Aangezien het nu zo onnatuurlijk warm is staat hij overdag echt te zweten. Ik kan hem niet lekker aan het werk zetten omdat dat simpelweg te warm is. Het liefst zou ik hem dus gewoon nu al scheren. Normaal krijgt hij meteen een deken op nadat hij geschoren is. Ik zet hem liever ook niet zonder deken wanneer hij in zn blootje staat, maar aangezien het nu zo warm is kan ik hem natuurlijk geen deken opleggen. Wat is nu wijsheid? Wachten met scheren tot de temperaturen weer wat normaler worden en hem dan lekker een deken opleggen, of nu de wintervacht er af en toch nog even zonder deken?

gcnuesink1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:26

mijn idee is altijd laat de natuur een beetje z'n gang gaan. zweten is nu natuurlijk logisch om af te koelen. ik zou m dan gewoon wat minder belasten. je kan ook training doen zonder dat er mega lichamelijke inspanning nodig is, of s'morgens vroeg of juist laat op de dag, wees creatief :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:30

Of voor een deel scheren. Dus alleen de nek oid, kan ie in ieder geval beter zijn warmte kwijt.

200 gram vind ik erg veel voor deze tijd, ook al is een paard geschoren.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:43

het word vanaf dinsdag/woensdag minder weer en vanaf vrijdag is het dik 10 graden kouder, dus nu scheren zou ik dan niet zo snel doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:44

Idd. Wellicht even wachten met scheren, woensdag gaat de temperatuur snel omlaag.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:49

bij mijn (ex) ? koukleum hoef ik nu ook echt niet met een deken aan te komen .
die gaat komende week wel weer op als het kouder word zoals ze zeggen :j

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:51

Zie net idd dat vrijdag hooguit 14 graden word, en snachts zelfs maar 6!!! Vanaf dinsdag word t hooguit 19 graden, snachts rond de 10. Dus denk dat ik dinsdag ga scheren :) dan is de overgang ook niet zo enorm (als ik vrijdag pas scheer en t word snachts meteen 6 graden, kan ik me voorstellen dat ie toch n aardige klap krijgt. Wat een verschil!)

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:16

Dinsdag liijkt me dan wel redelijk. Misschien alleen een racestreep in het begin? Je kunt altijd nog verder scheren, maar dan is het niet meteen zo koud voor hem.....

J92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:21

Mn rhino original is binnen :):) Hij stond heel mooi op mn paardje, maar heb hem nog ff mee naar huis genomen 200 grams hahahaha :D

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:24

morgen avond word me pony geschoren

dan gaat ze onder 50 gram en vanaf donderdag onder 150 grams

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 09:00

vrijdag ga ik scheren, dan maar ff kijken wat ik doe met dekens, tot nog toe bloot

miszymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:10

Mijn pony heeft nog NOOIT een deken op gehad.

Komt uit Engeland, is ze uit de natuur geplukt alst ware. Haar eerste levensjaren waren sowieso erg lastig vanwege de eigenaren toenertijd, dus ze raakt volledig in paniek met een deken. Maar vind soms dat mensen nogal aanstellerig zijn met dekens.

Als je je paard nou elke dag intensief rijd en volop wedstrijden en scheert en dergelijke, dan heb je wel een reden. Maar als je een paard heb zoals ik, waarom zou je dan n dikke deken erop gooien?!

Vind dat het nogal tussen je oren kan zitten, in de natuur, kijk bijvoorbeeld naar buitenlanden, hebben pony's toch ook niemand die ze even een dekentje brengt terwijl ze tot hun buik in de sneeuw staan, bij wijze van?

Als het echt extreem word, denk ik erover, maar voorlopig lekker dik vachtje, ze verhaard goed als het weer lekker warm word.

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:57

Ik heb snachts nog 0 grams. nu weer af. Ik ga deze week ook 1 scheren dus weet nog niet wat ik dan opdoe.

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:05

Ik ben heel hard aan het hopen dat mijn messen snel geslepen zijn, kan niet wachten om te scheren!
Nu heeft mijn paard geen deken op, maar denk als ik haar van de week scheer, ik er mijn 200 grams deken op leg.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:10

Gisteren geschoren maar gewoon zonder dek. Vindt hij heerlijk. Zoals vandaag is ideaal, toch 20 graden maar geen zon dus hij hoeft ook geen vliegendek om tegen t verbranden. Vanavond wacht ik even af hoe koud het wordt. Kijk het per dag en per pony aan :) ow ja zit nu in de weide en het begint te druppelen haha.