[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 23:54

Hier net zo :j

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 09:11

Ik doe hetzelfde

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:10

Pff hoe vaak scheren jullie je paard altijd, mijn paard mag alweer en dat zou dan de 3e x zijn %) maar hij droogt gewoon haast niet meer.... Paard loopt op ZZ-Zwaar niveau dus hij werkt wel hard.

Mijn paard is een schimmel en zn haar is niet overdreven lang maar ja hoe moet ik het uitleggen het is echt van dat pluis haar, best wek dik en het gaat ook wat dubbel zitten bij de singel.

Aan de ene kant denk ik straks word ik voor gek verklaard om weer te scheren maar aan de andere kant denk ik tis mijn paard en zo is het ook geen gezicht, tis en een fluffige ijsbeer...

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:12

Ik zou gewoon weer scheren. Als ie zoveel zweet is voor hem ook niet fijn

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:27

Gewoon scheren, al dat zweten is ook niks.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 14:40

Hier is het ook alweer gigantisch aangegroeid -O- nog maar een keer geschoren maar ik ga het ook niet redden met een keer dit jaar..

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 18:21

Lekker scheren, waarom zou je het niet doen?

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 18:59

Dan gaat die morgenochtend denk maar weer kaal tis echt niks zo, tis niet normaal hoe hard het groeit terwijl die warm zat staat.

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:08

florence123 schreef:
Hoe reinigen jullie het scheermachine na een scheerbeurt en hoe na de winter? Maken jullie dan echt de messen los? (ik veronderstel met de 2 veizen die zich op de messen bevinden)

Na elk paard haal ik de messen er af, borstel ik ze schoon en ontsmet ik ze. Nadien olie erop en terug op de machine leggen.
Ik ontsmet ook regelmatig mijn machine zelf

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:10

Mijn paard heb ik 2 of 3 weken geleden op 1.4mm geschoren, en dat zie je nu bijna niet meer.
Dus morgen of overmorgen gaat hij ook weer kaal
Ik scheer voor januari ongeveer 4-5 keer, maar ik hou hem graag lekker kort.
Na januari kan hij mee tot maart, dan groeit het niet meer lijkt het wel

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:41

Maar rij je dan veel binnen en staat hij veel binnen?

Ik scheer altijd op 3mm want ik vind 1a2 mm echt te kort. Maar hij heeft ook gewoon altijd een koud hoofd en benen, staat van 8 tot 5 buiten en rij ook altijd buiten. Met 1,4 bevriest hij gewoon denk ik

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:49

Ik wil mijne komende week ook weer scheren, maar ik twijfel ontzettend of ik op 2 of 3 mm wil scheren.. Vorige keer op 3mm gedaan en dat is zo snel weer aangegroeid..

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:57

Jester_ schreef:
Maar rij je dan veel binnen en staat hij veel binnen?

Ik scheer altijd op 3mm want ik vind 1a2 mm echt te kort. Maar hij heeft ook gewoon altijd een koud hoofd en benen, staat van 8 tot 5 buiten en rij ook altijd buiten. Met 1,4 bevriest hij gewoon denk ik

ja, hij staat binnen en ik rij ook binnen.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 11:50

Jonnekee schreef:
Pff hoe vaak scheren jullie je paard altijd, mijn paard mag alweer en dat zou dan de 3e x zijn %) maar hij droogt gewoon haast niet meer.... Paard loopt op ZZ-Zwaar niveau dus hij werkt wel hard.

Mijn paard is een schimmel en zn haar is niet overdreven lang maar ja hoe moet ik het uitleggen het is echt van dat pluis haar, best wek dik en het gaat ook wat dubbel zitten bij de singel.

Aan de ene kant denk ik straks word ik voor gek verklaard om weer te scheren maar aan de andere kant denk ik tis mijn paard en zo is het ook geen gezicht, tis en een fluffige ijsbeer...

Haargroei heeft ook met aantal lichturen te maken. Eventueel een lamp op stslaanlaten tot bijvoorbeeld 22:00 uur kan heel veel schelen ;)

En ja. Gewoon scheren. Ooit mijn paard 5x in een seizoen geschoren

Gisteren wederom een Moeilijk paard geschoren. Eigenaresse was helemaal in de wolken. Paard was uit voorzorg gesedeeerd. Iets met losse benen maar is mij 100% meegevallen. Heb er weer een klant bij :')

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 11:56

Ik vraag me af: kan je ook scheren met de haargroei mee als ik de wintervacht iets in wil dunnen? In de zomer wel een paar keer gedaan maar geen ervaring met wintervacht

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 12:01

Mijn pony is al 2x geschoren dit seizoen (september en vorige week) maar het groeit zo bizar snel dat hij nog wel een keer moet rond januari. Ik word er gek van! := Vorige week geschoren en het is nu al weer donziger. Er blijft altijd een lampje aan op stal en hij staat onder 400 gram met hals. Maar blijkbaar hebben er meer mensen last van dit jaar.

Ik scheer wel altijd op 3mm. Zou dat het zijn?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 12:04

Jelleee schreef:
Mijn pony is al 2x geschoren dit seizoen (september en vorige week) maar het groeit zo bizar snel dat hij nog wel een keer moet rond januari. Ik word er gek van! := Vorige week geschoren en het is nu al weer donziger. Er blijft altijd een lampje aan op stal en hij staat onder 400 gram met hals. Maar blijkbaar hebben er meer mensen last van dit jaar.

Hier precies hetzelfde.. Vorige week 2e keer geschoren, maar is nu nog wel helemaal glad gelukkig. :=

Heb eerdere jaren met 1 keer scheren gered :')

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 13:37

Zo mijn paard is weer kaal, alleen vanavond zn oren even een strak lijntje geven daar had hij nu geen geduld meer voor dus ga hem niet verder pesten dan, paard is hartstikke braaf alleen even praampje er ligt op bij zn hoofd.

Scheelt dat hj wit is dus verschil zie je niet, was hem vanavond eff alle kriebels eraf.

Ligt gaat bij ons tussen 22.00 en 23.00 uit en rond half 7 of 7 uur weer aan dus denk dat dat het niet kan zijn, ik grap altijd paard vind het gewoon een te lekkere massage, hij laat 'letterlijk' ALLES hangen :Y)

Hij staat nu onder een dunne amigo deken met 400 gram erover heen, heb toch het idee dat 2 dekens meer warmte vast houden, gaat hij naar buiten de wind in gaat de hals erbij op.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:48

Die van mij was niet te scheren gister. Was de eerste keer. Hadden er uit voorzorg sedatie in gestopt. Maar ze stond later trillend op haar benen met n bolle rug en uitpuilende ogen te blazen. Klaar om af te gaan. Praam erbij gepakt, maar ging ook niet. Hebben t apparaat wel aangelaten, en erbij gehouden, maar na 45 minuten werd t niet beter.
Dus dan maar iets te veel haar :+

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:48

Ik scheer ook op 3mm en vind dat hij niet meer zo kort staat in zijn haar en het is nog maar 1 week geleden. Echt bizar! Vorige jaren liet ik hem scheren en toen kon ik het ook redden met 1x scheren. Zouden professionele scheerders korten scheren?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 15:08

Ik scheer professioneel en op 3mm vind korter echt not done :x

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 15:42

kaatje77 schreef:
Ik scheer professioneel en op 3mm vind korter echt not done :x

Idem :j

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 21:19

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo, die van mij is ook weer kaal! Vind hem er best mooi onder uit gekomen. :j is een giga pak haar af gekomen!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 13:56

Wat zouden jullie doen met een shet die zonder deken staat 24/7 in paddock met schuilstal staat, op buitenrit lekker loopt (wel een heleboel zweet onder zijn tuig), maar binnen totaal niet loopt (en hij zweet daardoor binnen ook alleen een heel klein beetje in de flank en onder zijn borsttuig)?
Ik heb geen winterdekens voor hem en ik zou niet weten onder hoeveel grams hij zou moeten komen te staan als ik hem wel helemaal ga scheren. Maar ik ben denk ik van plan om eerst eens een strookje van zijn hals af te halen en misschien ook bij zijn flank, alleen zijn vacht moet nog wel werking houden.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:09

Ik zou gewoon beginnen om de onderkant van zijn buik en boeg/hals te doen. Eigenlijk alles wat je niet ziet bij hem op ooghoogte. Als dat niet voldoende is kan je altijd meer en dan dekens opdoen