Ik heb 1 ongeschoren onder 100 gram en de andere alleen als het regent onder een Bucas power Turnout. Dat is fleecegevoerd maar wel temperatuur regulerend deken.
nts19
Geplaatst: 03-01-16 11:48
Mijn ongeschoren staat sinds gisteravond weer onder 200 grams. Vanochtend om half 8 voelde hij koud aan, maar na een half uurtje met een lekkere berg hooi voelde hij al warmer aan. Staat 24/7 op paddock.
Maliboe
Geplaatst: 03-01-16 11:53
jippie5 schreef:
Wow! Die heeft een aardig dun vachtje denk ik?
Ja klopt idd, warm inpakken ontkom ik bijna niet aan ze is erg gevoelig kwa spieren en kou ..
Ik me aan het oriënteren voor een regendeken voor mijn breed gebouwde D-pony. Hebben jullie nog aanraders voor ongevoerde dekens, die goed waterdicht zijn en het hele jaar door te gebruiken indien nodig?
Hier ongeschoren onder een 200 grams wel een dun vachtje.
nts19
Geplaatst: 03-01-16 13:13
jippie5 schreef:
Ik schrik wel een beetje van die dikke dekens, toch geloof ik dat ze er bij mij prima onder staan hoor. ik ben weer op de hoogte iig.
Het ene paard heeft het sneller koud dan de ander. Als jij vind dat je paard goed en warm aanvoelt dat is het goed toch ! Ik twijfel ook wel eens en als ik dan een dikkere deken erop doe staat die een uur later te zweten. Dan heb ik het dus gewoon mis met dat hij het koud zou hebben.
Nouvel
Geplaatst: 03-01-16 13:20
grote verschillen trouwens binnen ons kleine landje zeg! ik begrijp dat het in het noord-oosten vriest en ijzelt, hier is het na een nacht flinke regen nu droog en zelfs rond een graad of 8...
ik heb er nog 300 op liggen, wind is koud, straks maar even voelen...
Fabster
Geplaatst: 03-01-16 13:22
Er zijn nu ook echt grote temperatuurverschillen in Nederland. In het zuiden is het nog steeds lente. In het noorden is er code oranje afgegeven voor gladheid. Dat scheelt ook in wat je op je paard legt. Hier ongeschoren nog steeds onder 100 grams. Maar hier schijnt het zonnetje ook. Het is best lekker weer, al heeft het vannacht flink geregend.
mandje
Geplaatst: 03-01-16 13:24
Hier ijzelt het inderdaad. Vanmorgen spek glad en ijzig koud. Ik ga vanmiddag even proberen voorzichtig naar stal te gaan. Weet nog niet hoe. Wil eigenlijk niet met de auto maar fietsen is ook gevaarlijk. En lopen is echt te ver. Hoop dat de temperatuur nog iets omhoog gaat. Wil graag weten of mijn haffie het goed heeft onder haar deken.